Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
Idag är tatueringar inom överklassen mycket vanliga, hur har tatueringar lyckats säljas till dessa? Jag som inte varit överklass ens i mina drömmar, jag skulle aldrig tatuera mig. Överklass handlar ju mycket mer om att ha stil och klass än om just pengar så vad hände där? Jag menar att en nyrik kan nästan bada i pengar och ändå inte är överklass medan en överklass kan ha måttligt med pengar, lite mer vanligt folk, och ändå vara överklass.
Men jag ser att exempelvis Aje Philipsons barn är söndertatuerade trots att de tillhört överklassen i evigheter. Hur har den äckliga tatueringsbranschen lyckats ta sig in ända in i så där mycket överklass och sälja skiten till dem?
Överklassen gör alltid såhär, suger upp trender underifrån, köper sig ett skal, i ett tafatt försök att vara cool.
Det som var extremt för 30 år sedan (stora gaddningar blått hår läderklädsel osv) finns nu i hem som kostar 30 miljoner.
Överklassen är den tråkigaste klassen. Den är i princip kreativt död. Ingen kämpar för något, alla så bortskämda att de inte orkar förnya sig på allvar osv.
Samma sak med bågar. Det finns massor av skalliga gubbar som köper dyra bågar. Men det blir bara yta, ingen själ.
Det säger ju sig självt: man blir själlös när man aldrig behöver kämpa.
Och så blir man desperat och köper tatueringar för 150 000. Vill bli nåt annat än en menlös bracka. Och självklart finns det tatuerare som hakar på..
Sälj till överklassen. Den har ingen smak, men däremot stålar 🙂
Jag har vuxit upp med överklassen, både akademiker och chefer. Jag vet precis hur de där människorna funkar.