Citat:
Som sagt så är du inskränkt i ditt tänkande ang invandring och du antar att jag är det ochså fast det är alldrig uttalat. Du accepterar all invandring oavsett syfte inkl att du promotar massinvandring ifrån specifika länder som dominerar till antalet som : Mena-länder med islamsk bakgrund och ideologi som är otroligt icket anpassningsbara i våra nordiska länder.
Jag har inget problem med invandring (det har jag alldrig sagt) men det ska inte på nåt sätt innebära en tärande faktor, en förödmjukande och belastande faktor gällande våran kulturella ideologi, våra traditioner, vårat arv och sätt att vara, våran välfärd och ekonomi. Att sen sverige var och är dna homogent demografiskt, betyder inte alls att vi inte kan inbjuda gäster som sen ev kan bosätta sig i vårt land
Jag har kompisar ifrån latinamerika, nån ifrån iran, flera ifrån ukarina och rumänien, nån ifrån lettland och polen, vart ihop med en polska förresten.
Skillnaden mellan du och jag är att jag vill ha en anpassningsbar invandring till sveriges kultur och dess tidigare välfärdsbyggande norm att utgå ifrån. Det vill inte du
Jag har inget problem med invandring (det har jag alldrig sagt) men det ska inte på nåt sätt innebära en tärande faktor, en förödmjukande och belastande faktor gällande våran kulturella ideologi, våra traditioner, vårat arv och sätt att vara, våran välfärd och ekonomi. Att sen sverige var och är dna homogent demografiskt, betyder inte alls att vi inte kan inbjuda gäster som sen ev kan bosätta sig i vårt land
Jag har kompisar ifrån latinamerika, nån ifrån iran, flera ifrån ukarina och rumänien, nån ifrån lettland och polen, vart ihop med en polska förresten.
Skillnaden mellan du och jag är att jag vill ha en anpassningsbar invandring till sveriges kultur och dess tidigare välfärdsbyggande norm att utgå ifrån. Det vill inte du
Återigen, du drar det till sin spets. Jag är för transparens. För öppna gränser. För att människor ska kunna flytta var dem vill i världen, och kunna utvecklas. Att lära sig från kulturer, kan vara bland det viktigaste vi står inför. Vi kommer alltid att behöva beblanda oss med andra. Lära sig att förstå varandra. Skillnaden mellan dig och mig, skulle jag snarare säga är att du dömer ut människor du inte har en aning om vad deras vilja eller anledning är till varför dem är här. Vad är svensk kultur enligt dig? Att alla ska sjunga små grodorna på midsommar? Att dansa i folkdräkt på dansbanor? Äta surströmming? Lär och förstå att det finns inget som bestämmer hur människor ska vara.
Att anpassa sig till ett land handlar inte om att göra allting som svenskar gör. Det är att förstå landets regler och lagar. Följer du dem, frid och fröjd. Följer du dem inte, så ska det vara konsekvenser för det. Vilket det är. Många tycker att det är mjäkigt, för dålig straffskala på många brott. Och jag är given att hålla med om en del. Sexualbrott är på för tok liten straffskala i förhållande till skadan i brottet. Men att börja rabbla att invandrarna är dem värsta våldtäktsmännen är också givetvis skitsnack. Top-3 värsta våldtäktsmän i Sverige är förövrigt svenskar.