2021-07-15, 09:02
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Man behöver inte släppa in groteska mängder av blattar och negrer i landet för att visa "solidaritet". Jag vill inte att etniska svenskar ska råka illa ut bara för att verklighetsfrånvända, kosmopolitiska idioter som du har fått för er att ni ska rädda världen.

63% av svenskarna vill redan nu minska på invandringen. Svenssons börjar alltså ledsna på eländet.
Hur känns det i din kosmopolitiska, PK-skadade hjärna?

Inte direkt oroad.
Människor kommer förr eller senare inse vad som är bästa lösningen. Och det är att vara tillsammans. Inte ha någon "mitt-och-ditt" mentalitet, för det hjälper ingen. Räddade man världen från Hitler genom att jobba en och en eller?
Citera
2021-07-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Och det är specifikt gruppen muslimer som avsiktligen sprider sitt inflytande med våld när de når en viss befolkningsmängd i flertal exempel från andra länder. Tvekar på att du kommer bry dig om dina principer gällande medborgarskap när du ser homosexuella bli kastade från hustak.

Och du kanske tror att du kan ha ett inflytande på den muslimska befolkningen? Göra dem som oss? Lycka till, gå och gör det nu i valfri no-go-zone.
Jag tror ingenting om den muslimska minoriteten, jag förklarar för dig var Sveriges rikes grundlag är och vad det ger för politiskt handlingsutrymme.
Citera
2021-07-15, 09:09
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Angående detta med ett DNA-test:

Det är aom sagt var helt omöjligt att avgöra ATT man är ett visst "folkslag" genom DNA-test. Sverige och länderna i Europa har dessutom handlat med varandra och omvärlden väldigt mycket genom hela historien, så här får man ganska låga siffror på att tillhöra en specifik stam. Svaret ges som sagt i procent, och typiskt får du svar att du tillhör 5-10 olika grupper.

60% svensk, 30% finnländare och 10% turkiet
50% svensk, 20% italienskt, 20% spanskt, 10% indier

Så kan det se ut, och ser ut i större delen av Europa.

Mest homogen träff på ett DNA-test skulle jag tro man får i någon ur-stam på Borneo. Eller en del afrikanska områden. Grupper som handlat och vandrat mycket lite mellan andra grupper och därför också är fattiga.

23andme vill ta ett snack med dig.

Nästan alla etniska svenskar som tagit ett DNA-test har varit 65-90% skandinav och resten brittisk/irländsk, fransk/tysk (alltså kelter).

Etniska svenskar är kända för att vara en av de mest homogena befolkningarna i världen.
Senast redigerad av Talespin 2021-07-15 kl. 09:12.
Citera
2021-07-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Inte direkt oroad.
Människor kommer förr eller senare inse vad som är bästa lösningen. Och det är att vara tillsammans. Inte ha någon "mitt-och-ditt" mentalitet, för det hjälper ingen. Räddade man världen från Hitler genom att jobba en och en eller?

Största problemet är väl att det är fritt fram komma till Sverige och sälja knark och begå brott och sen få medborgarskap och utnyttja alla förmåner i välfärdssystemet som belöning.
Citera
2021-07-15, 09:12
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
63% av svenskarna vill redan nu minska på invandringen. Svenssons börjar alltså ledsna på eländet.
Hur känns det i din kosmopolitiska, PK-skadade hjärna?

Så lite, jag tror snarare det ligger på minst 80%. Jag har sett undersökningar som säger att max 20% vill ha kvar asyl/anhöriginvandringen på dagens nivå (eller öka) och resten vill minska.

Själv tillhör jag dessa 80%
Citera
2021-07-15, 09:14
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Klassisk försvarstaktik. "Vem bryr sig". Tillåt mig att skratta.
Om du nu bryr dig om Sverige så mycket, så kanske du ska lära dig att länder stavas med versal som första bokstav.

Problemet som du har, är att du ser allting så svart och vitt. Du pratar om ockupationer. Menar du alltså att du har en förväntan att var du än går någonstans, eller rör dig i Sverige, så ska du bara se och möta homogena, etniska Svenskar? Buhu. Stackars liten. Vi behöver invandringen för att utvecklas som land och göda vår ekonomi. Hur många statsvetare som helst har bevisat det. Det är ni som bara inte kan acceptera det. Jag vet inte om du blev tappad som barn, inte fått mycket kärlek eller vad det är som gör att du hatar så som du gör. När det handlar om människor du aldrig har träffat. Du har 0 kunskap om dem. Det enda du kan göra, är att själv föreställa sig. Och det är det som är det farliga. Du lever i en annan verklighet.

Som sagt så är du inskränkt i ditt tänkande ang invandring och du antar att jag är det ochså fast det är alldrig uttalat. Du accepterar all invandring oavsett syfte inkl att du promotar massinvandring ifrån specifika länder som dominerar till antalet som : Mena-länder med islamsk bakgrund och ideologi som är otroligt icket anpassningsbara i våra nordiska länder.

Jag har inget problem med invandring (det har jag alldrig sagt) men det ska inte på nåt sätt innebära en tärande faktor, en förödmjukande och belastande faktor gällande våran kulturella ideologi, våra traditioner, vårat arv och sätt att vara, våran välfärd och ekonomi. Att sen sverige var och är dna homogent demografiskt, betyder inte alls att vi inte kan inbjuda gäster som sen ev kan bosätta sig i vårt land

Jag har kompisar ifrån latinamerika, nån ifrån iran, flera ifrån ukarina och rumänien, nån ifrån lettland och polen, vart ihop med en polska förresten.

Skillnaden mellan du och jag är att jag vill ha en anpassningsbar invandring till sveriges kultur och dess tidigare välfärdsbyggande norm att utgå ifrån. Det vill inte du
Citera
2021-07-15, 09:17
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Om du nu bryr dig om Sverige så mycket, så kanske du ska lära dig att länder stavas med versal som första bokstav.

”….” Menar du alltså att du har en förväntan att var du än går någonstans, eller rör dig i Sverige, så ska du bara se och möta homogena, etniska Svenskar?

Här är jag bara tvungen att rätta dig. Svenskar stavas med liten bokstav.

Mer på ämnet så håller jag med Richard om att Sverige givetvis är det svenska folkets land.
Citera
2021-07-15, 09:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Så du menar att man skall vara Såsse från 1900-talets början för att få vara svensk.
Jag tipsade ju dig om att Såssarna var genetisk inavlad avkomma från Vikingarnas trälar som fångats på den ryska landsbyggden och liknande ställen.. Svenskens historia är gemensam med hela Norden.
Dumskallar finns det redan gått om överallt men , Vi behöver därför inte därför importera dem hursomgellst bara för att verka goda "die dume schwäden '
Du har inte svarat mig tidigare, kanske sluta dricka när du postar. Kollade din historik i tråden, och antar att du menade att du är vikingaättling från Normandie sen 1500-talet. Det hände rätt mycket mellan Rollo och 1500-talet, så risken är att du inte har några vikingaanor alls om du inte kan spåra dem (vilket var min fråga som du undvek).

Och om du läste mitt svar, så var det inte vad man behöver vara (sosse), utan vad Jomshof utgår ifrån (det var en fråga, inte ett påstående).
Citera
2021-07-15, 09:19
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Inget parti i riksdagen har det som ett förslag och det kommer definitivt inte finnas med på någons partipolitiska program inför valet 2022.
Om du lyssnar på Morgan Johansson låter det som att Sverige står inför en Hitlersk Machtergreifung vilket ögonblick som helst. Det kan antingen betyda att SD (om de blir en del av regeringsunderlaget) kommer se till att det upprättas förintelseläger med massgasningar och krematorier, eller att justitieministern ägnar sig åt att ropa varg. Vilket av de två alternativen tycker du låter troligast?
Citat:
SD kommer kunna fortsätta att driva opinion mot att ta in färre invandrare, möjligen påverka vägen till medborgarskap men de personer som redan har ett svenskt medborgarskap kommer Jolmsoff aldrig komma åt.
”Aldrig”? Nja, förutsatt att vi ändrar på Regeringsformen vore situationer som den Shamima Begum råkade ut för knappast omöjliga.

https://www.hrw.org/news/2021/03/02/uk-supreme-court-has-failed-shamima-begum
Citera
2021-07-15, 09:21
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Här är jag bara tvungen att rätta dig. Svenskar stavas med liten bokstav.

Mer på ämnet så håller jag med Richard om att Sverige givetvis är det svenska folkets land.

Helt rätt. Var bara jag som var rätt insatt när jag höll på att skriva
Citera
2021-07-15, 09:27
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Etniska svenskar är kända för att vara en av de mest homogena befolkningarna i världen.

Nu är du ute och cyklar i det fina vädret, igen. Alla definerade etniska grupper är naturligtvis mer eller mindre 100% homogena, för det är själva definitionen av en sådan grupp.

Det som är intressant är att Sverige och Europa har handlat och blandat väldigt mycket med andra områden länge, sedan vikingarnas tid och längre. Vikingen tog med sig en slavisk träl eller fru, eller en turkisk d.o.

Detta har gjort att länderna i Europa är mycket uppblandade sedan tusentals år. På den andra extremen hittar du ex. Japan (som varit mycket slutet) och isolerade grupper som ex. stammar i Borneo.

Slutsatsen är iallafall att det är helt omöjligt att "bestämma" om en person är svensk via DNA-test.

Vem av dessa är mest svensk?
- 80% svensk och 20% indier
- 30% svensk, 60% tysk och 10% indier
Citera
2021-07-15, 09:31
Medlem
Tarrous avatar
Vissa menar att för att anses vara en riktig Stockholmare måste tre generationer bott i staden. Kanske en lämplig modell när Jomshof ska avgöra vem som är svensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in