2021-07-15, 01:01
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tror också att hennes berättelse är ärlig och inte uppdiktad som en del verkar vilja påskina. Det var så hon upplevde det och historien hon berättar ger inte bilden av en trevlig man, inte ens mot de stackars små.

Hennes, MKs, historia.
MKs argument för att få ensam vårdnad. Ingen annans.
Citera
2021-07-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du skriver: Men varför skulle hon ge falska uppgifter till sin advokat?

Därför att väldigt, väldigt många människor glider på sanningen när de argumenterar för sin sak.
Ju viktigare saken är för dem, desto mer friserar och förskönar de argumenten.
Vårdnadstvister är bland det allra värsta, det tar ofta fram det absolut lägsta hos parterna.

Naturligtvis kan man inte ta MKs påståenden varken för Sanna eller för gällande fakta för att vi inte har några uppgifter från maken LK.
Hans argument och uppgifter hade väl framkommit vid den rättegång 16/8 som initialt var planerad.

Det var nog denna attityd hon mötte så starkt, ingen trodde på henne, som fick henne att ge upp, även rädda pojkarna från det de var livrädda för och att slippa sakna sin mamma. Hon kunde helt enkelt inte döda/mörda pojkarnas mamma - då fanns inget annat alternativ än att ta de med sig, tror jag.
Citera
2021-07-15, 01:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Hennes, MKs, historia.
Jo, jag har läst dina senaste inlägg och tycker du saknar en del. Tror inte det är någon idé att ens försöka förklara varför jag tycker så för jag tror inte att du är mottaglig eller kan förstå.

Bäst att tillägga att jag som alla andra önskar att hon hade sett en annan utväg än den fruktansvärt tragiska hon tog och vad orsaken var. Det lär dock finnas en del i hennes närhet som vet en hel del och om hon var fullständigt desperat eller led av en allvarlig psykisk sjukdom.
Citera
2021-07-15, 01:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det var nog denna attityd hon mötte så starkt, ingen trodde på henne, som fick henne att ge upp, även rädda pojkarna från det de var livrädda för och att slippa sakna sin mamma. Hon kunde helt enkelt inte döda/mörda pojkarnas mamma - då fanns inget annat alternativ än att ta de med sig, tror jag.

Läs nedanstående.
Betänk att dessa uppräknade händelser skulle vara allt som gjorde henne och pojkarna ”livrädda”.
Det är onekligen rätt torftigt, rätt ”lite” under 9 års tid när hon rimligen ansträngt sig för att framhålla allt hemskt hon kunde komma på.

Många barn har varit rädda för ny förskolepersonal, dagmammor, andra barn mm när de varit i 3-6 års åldern. Tänk på barn som adopteras. Det brukar gå över, tilliten växer. Ytterst få fäder vill sina söner illa. Om det nu var så att barnen var mer fästa vid mamma än pappa kanske det berodde på att MK kanske band sina söner väldigt hårt till sig? Hon kanske inte släppte in maken LK? Hon gjorde ju också allt hon kunde för att hindra barnen från att vara hos farföräldrarna 18/5. Man kan ju undra varför det skulle varit så hemskt om sönerna var där en stund?

Citat:
I en vårdnadstvist brukar parterna dra fram absolut allt de kan komma på för att svartmåla motparten.

Det som framkommit från MKs uppgifter i tvisten är att maken vid två tillfällen påstås gått över gränsen och 1.) tagit ett strypgrepp 2015 och 2.) haft en knuten näve i luften framför henne (han slog henne inte) 2018.

Vid ett tillfälle i maj 2021 trängde sig också MK in i svärföräldrarnas bostad för att barnen befann sig där, varvid svärfadern drog henne i armen.

Detta är allt fysiskt våld som ska ha förekommit enligt MK. Det finns inte uppgifter om något mer.

Därtill anger MK att maken haft en rutten förlegad kvinnosyn, inte velat skiljas och haft en egen, men inte olaglig, uppfattning om barnuppfostran.

Det är i princip vad MK räknar upp - det allra värsta hon kan minnas - i inlagan till vårdnadstvisten.

Tycker du att detta är så graverande så det urskuldar att hon ställde barnen framför tåget?
Att detta borde gjort MK ”dödligt rädd, desperat, förtvivlad utan att kunna se någon annan utväg än att ”rädda” sönerna genom att mörda dem och dö själv”?

Nej - det finns inget mer angivet än ovanstående uppräknade beskrivningar av fysisk eller psykisk misshandel. Ingenting! Det är onekligen rätt torftigt jämfört med vad som vanligen kommer fram om hur misshandlade kvinnor ofta brukar ha haft det
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 01:27.
Citera
2021-07-15, 01:25
Medlem
Citat:
Hennes, MKs, historia.

Nej, det var MK's argument för att kunna skydda barnen från LK.
Citera
2021-07-15, 01:29
Medlem
Citat:
Läs nedanstående.
Betänk att dessa uppräknade händelser skulle vara allt som gjorde henne och pojkarna ”livrädda”.
Det är onekligen rätt torftigt, rätt ”lite” under 9 års tid när hon rimligen ansträngt sig för att framhålla allt hemskt hon kunde komma på.

Många barn har varit rädda för ny förskolepersonal, dagmammor, andra barn mm när de varit i 3-6 års åldern. Tänk på barn som adopteras. Det brukar gå över, tilliten växer. Ytterst få fäder vill sina söner illa. Om det nu var så att barnen var mer fästa vid mamma än pappa kanske det berodde på att MK kanske band sina söner väldigt hårt till sig? Hon kanske inte släppte in maken LK? Hon gjorde ju också allt hon kunde för att hindra barnen från att vara hos farföräldrarna 18/5. Man kan ju undra varför det skulle varit så hemskt om sönerna var där en stund?

Det var väl inte allt hon sade. Mycket kanske hon höll inne. Hon ville skydda barnen till varje pris. Från LK och hans släkt.
Citera
2021-07-15, 01:34
Medlem
Känner du hans släkt? Du tror mycket du. Om hans släkt läser här är de nog inte så glada på allt vad du tror.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Det var väl inte allt hon sade. Mycket kanske hon höll inne. Hon ville skydda barnen till varje pris. Från LK och hans släkt.
Citera
2021-07-15, 01:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia

I stort sett ingen part i en vårdnadstvist, som försöker få ensam vårdnad, håller inne med negativa saker som motparten har gjort. Det händer inte.
Tvärt om görs precis allt för att framställa motparten som dålig vårdnadshavare.
Ombudet för den part som kräver ensam vårdnad kommer uppmana sin klient att räkna upp precis allt som kan uppfattas som dåligt gjort av den andre föräldern.

Du skriver mycket om att ”skydda barnen”. De mördades för att skyddas, hon skulle ha ensam vårdnad för att skydda dem. Och nu skulle hon plötsligt låtit bli att berätta om dåligt beteende hos deras far för att skydda dem?? Hur går det ihop med hur viktigt det var att få ensam vårdnad fö att skydda dem?
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 01:47.
Citera
2021-07-15, 01:35
Medlem
Citat:
Läs nedanstående.

Japp, visst! Men i det här fallet har vi facit i handen, tre döda, att det har varit mycket mycket mer.... riktigt allvarliga saker som inte fejkats. Bara min övertygelse.
Citera
2021-07-15, 01:41
Medlem
colis avatar
Citat:
Japp, visst! Men i det här fallet har vi facit i handen, tre döda, att det har varit mycket mycket mer.... riktigt allvarliga saker som inte fejkats. Bara min övertygelse.

Jag förstår faktiskt inte hur man kan utgå från att någon som mördar två barn gör det för att någon annan behandlat henne riktigt illa, grov fysisk misshandel mm.
När hon inte ens själv uppgett att det skulle ha hänt.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 02:09.
Citera
2021-07-15, 01:48
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte hur man kan utgå från att någon som mördar två barn gör det för att någon annan behandlat henne riktigt illa, fysisk misshandel mm.
När hon inte ens själv uppgett att det skulle ha hänt.

Mina livserfarenheter förklarar för mig en liten del...
Citera
2021-07-15, 02:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Mina livserfarenheter förklarar för mig en liten del...

Men DINA livserfarenheter kan du ju inte utan vidare applicera på MK och hennes make.

Inte heller är bakomliggande misshandel och rädsla för den andre föräldern fallet vid många andra filicid.

I fallet med pappan i Sala 2019 mördade han ju också sönerna och begick självmord.
Där har absolut inget framkommit om att han skulle varit misshandlad, livrädd, velat skydda sönerna eller uppfattat sig som den ende sönerna hade.
Inte finns det några rapporter om hot och misshandel gällande mamman i Gårdsten som dödade sina tre barn och sig själv, eller hos Dalaröpappan, pappan som brände sig och sina barn i en bil eller migrantmamman som dränkte sina barn.

Det är bara ett axplock av fall där omständigheterna inte varit bakomliggande misshandel från den andre föräldern.

Ändå tycker du att det är mest troligt i detta fall med MK och de mördade sönerna.
Därför att du läst lite skvaller utan fakta eller belägg som postats här, på Facebook, twitter mm.
Ibland postat av kvinnoskyddsgrupper som inte ens känt till MK utan bara velat framhålla behovet av sin egen existens. Eller av bekanta till MK som försökt skademinimera fördömandet av morden hon genomförde.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in