2021-07-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Finns det namn på Alla dömda personerna, som någon kan skriva och åldrar och fängelsetid mm.???? Om de är enbart svenska medborgare eller har flera medborgarskap, vilka språk de talar ? utöver ev. Svenska språket.

Önskar också samtliga namn
Citera
2021-07-14, 22:31
Medlem
rostsyntess avatar
https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslagsman-pekas-nu-ut-som-gangledare/

I en artikel från förra året i Expressen så citeras I*ija J*rkovic

"Alltså, jag har inte gjort något så det finns inget att gripa mig för. Vill de ta mig till häktet två-tre månader och hålla på och jiddra med mig, varsågod gör det. Jag har varit i häktet förut. Men jag tycker att det är onödigt."

Jag undrar hur ungen resonerar nu när han slipper jiddra i häktet och istället åker in på kåken i 11 år. Hoppas det ger honom tillräckligt med tid för att tänka över sina val i livet. Hade han valt fotbollen så hade hans framtid varit en helt annan. Vilket stolpskott
Citera
2021-07-14, 23:09
Medlem
Agphyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han greps i Oktober 2020 och rättegången var idag och han får sitta 2/3 delar av straffet som blev 17 år 10 månader, så han är ute efter 11 år och 7 månader drygt....så jävligt bra ändå att ledaren greps, men det finns ju massor med andra nätverk också....

vart kommer 2/3 ifrån? Hur kan (17 år -1 år i häktet) 16 år bli 11? Galenskaper
Citera
2021-07-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Ledaren fick 17 år - rätt åt den jävla sudanesiska horungen, jag är glad med domen

Borde varit mer dock
Citera
2021-07-14, 23:44
Medlem
Jag tror skattenotan blir mycket högre än så på slutet och så ska en del överklaga domarna. Räkna in Advokatkostnader etc etc..etc. Men visst har du rätt i att Gulag hade varit billigare.
Citera
2021-07-14, 23:57
Medlem
Addhocs avatar
Någon som vet VEM det var som man hade planerat att mörda i Västerås (men det blev inget av det för det tänkta offret var inte hemma utan inplockad av farbror polisen just då)??
Citera
2021-07-15, 00:04
Medlem
Nån som vet vad för straff Chouiab fick? Hittar inget om det
Citera
2021-07-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis

Nej, det kan nog göras billigare i ett annat EU-land, eller ett land utanför EU, varför inte Chile?

Filippinerna kan vara ett bra alternativ. Finns en liten risk/chans att de inte återvänder efter avtjänat straff då.
Citera
2021-07-15, 00:40
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Nån som vet vad för straff Chouiab fick? Hittar inget om det

Chihab Lamouri, 17 år 10 månader + tidigare villkorlig frigivning
Chouaib Lamouri, 12 år
Chamseddine Lamouri, 6 år

Vilka stolta föräldrar horungarna måste ha.

/Mr K
Citera
2021-07-15, 00:58
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Någon som vet VEM det var som man hade planerat att mörda i Västerås (men det blev inget av det för det tänkta offret var inte hemma utan inplockad av farbror polisen just då)??

May*il You*hana
* = K

Även kallad "horungen" utav Vårbynätverket.
De försökte mörda honom vid Cirkle K i Kungens Kurva men dödade en annan kille som heter Emil istället.
Citera
2021-07-15, 01:01
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freth03
May*il You*hana
* = K

Även kallad "horungen" utav Vårbynätverket.
De försökte mörda honom vid Cirkle K i Kungens Kurva men dödade en annan kille som heter Emil istället.

Oj jaha. Så först råkar de ha ihjäl en oskyldig Emil och senare misslyckas de för att May*il inte är hemma?
Citera
2021-07-15, 01:19
Medlem
freth03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Oj jaha. Så först råkar de ha ihjäl en oskyldig Emil och senare misslyckas de för att May*il inte är hemma?

Jag tror att de planerade att mörda honom i Västerås, men då åkte May*il in i finkan.
När han släpptes sade polisen till honom att det fanns en hotbild mot honom (troligtvis utifrån vad polisen sett på Encrochat) och därför var May*il försiktig, hade skottväst och hoppade ur bilen redan innan de började skjuta på Cirkle K och överlevde.

Skriver "tror" eftersom det är så många personer att hålla koll på i detta målet :-)
Här finns ett långt rättegångsförhör med May*il där han beskriver en del https://www.youtube.com/watch?v=xE2jc2J6Tqk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in