2021-05-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Sakframställan för det synnerligen grova vapenbrottet på Lammholmsbacken 213.
https://www.youtube.com/watch?v=7Bdx6p7nPFM

Polisen beslagtog 19 vapen (varav flera automatvapen) ur ett och samma källarförråd 2020-03-25.
Förrådets innehavare dömdes för synnerligen grovt vapenbrott 21 juli 2020 (Södertörns TR B 4844-20),
men analysen av encrologgar skulle senare visa att han förvarade vapnen på uppdrag av Chiab Lamouri. Finns det fup till detta mål?

Motsvarande FUP Södertörns TR B 3712-21 aktbil 52-59

Aktbil 54, sid 55 är extra intressant då den innehåller encrochat mellan Chiab och literalbeetle (= Advokatfirman Devlet). Chiab återger chatten för sin lillebror Chouaib Lamouri. Detta sker en månad efter att polisen hittade vapengömman - bröderna försöker nysta i hur stor del av deras vapenarsenal polisen kommit över. Devlet bistår då med lite information om misstankarna.

Aktbil 54, sid 52 Chouaib Lamouri och Ilija Jurkovic diskuterar möjligheten att pressa syskon och svärfar till den häktade förrådsinnehavaren under vapenhot, för att få reda på hur vapnen hanterades fram till beslaget. Svärfadern är imam till yrket.

Chouaib föreslår:
"0 tvinga imamen lägga handen på koranen o berätta sanningen annars poppar han"

Varpå Ilja svarar
"Bror jag e på asså men bara imamen inte golar"

Chouaib lägger till:
"Pallar nt hålla på o nacka en imam bre"
finns det fup till detta mål?
Citera
2021-05-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aplurken
finns det fup till detta mål?
Ja, Einar-delarna har lagts upp många gånger, övriga delar finns också inlänkade i nånstans på ABoK, sök på målnumret.
Citera
2021-05-23, 23:56
Medlem
Kan någon ladda upp fup för vapenbrottet här?
Citera
2021-05-24, 11:57
Medlem
Fortsättnignen på sakframställan (synnerligen grovt vapebrott) är lika galen.

Bröderna Lamouri och Ilki hade långt gångna planer på att mörda flera av bröderna till mannen vars förråd de fövarade sin vapenarsenal hos.
https://www.youtube.com/watch?v=ZZ-SxTK9UDM

Develt-advokaterna (literalbeetle) har lämnat över följande information om hur stort beslag polisen hade gjort i förrådet:

2020-05-10 08:37:38,
Vidarebefordrad info från mujaheed (Chihab) till lobsterwaffle (Chouaib) och till legendaryegg (Jurkovic )
iteralbeetle: Bror han har erkänt
literalbeetle: Det är synnerligen grovt
literalbeetle: 9 gun 2 kallar lobsterwaffle

Eftersom vapenarsenalen i förrådet bestod av 19 vapen med tillhörande ammo, drar Chiab slutsatsen att lagerhållaren har lurat dem, och han förbereder en plan att mörda ett par av lagerhållarens bröder.

mujaheed till legendaryegg
2020-05-10 16:07:04 Bror ta fast hans bror

legendaryegg till mujaheed
2020-05-10 16:08:12 Kommer säga kommer poppa er alla bröder ni har 24 t immar på er
2020-05-10 16:07:18 Säg vi kommer mörda de om de inte tar fram våra grejjer

mujaheed till lobsterwaffle
2020-05-10 16:08:47 Han får hälsa de om vi inte har våra grejker inom 24h så poppar vi de helt enkelt

Det kan nog bli livstid för fler personer än Chiab i det här målet.
Citera
2021-05-24, 23:34
Medlem
Ännu mer underhållning som när Chouaib:s försvarare förklarar vad hans klient menar med "brunnar".

2020-03-28 Chouaib har insett att han kommer bli gripen för synnerligen grovt vapenbrott försöker lämnar i panik över alla sina brottsprylar till gängkompisarna. Skriver följande till Chihab:

"Gav sloo 90lax t brunnar o gav backup lurt kamz han ska ge till en oktay o säga till sol"

Försvarsstrategin går ut på att Chouaib syftar på att pengarna skulle skickas till ett brunnsborrningsprojekt i Malawi. Varför skulle han tänka på välgörenhet när har förbereder sig att åka fast för vapenarsenal? Märkligt att lägga fram en så osannolik förklaring. Ingjuter mest en bild av att han är duktig på att hitta på saker.

Åklagaren har bett att få in dokumentation om dessa brunnar.
Citera
2021-05-25, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Åklagaren har bett att få in dokumentation om dessa brunnar.
Vad finns det för kvalificerade gissningar hittills?
Det genetiska monstret skickade alltså både stulna bilar och betalade låtsasfakturor till afrika?

Påminner lite om somaliska läxhjälpsföreningars årliga bidrag på 500 miljoner och sambandet med att en "svensk" är president i Somalia.

Ja vi kan konstatera att den ekonomiska terrorismen blev normaliserad runt 20 år sedan.

Låt mig gissa, det blir full straffrabatt för att ha arrangerat internationella penningtvättsscheman? Ingen brydde sig ens om att Iraks försvarsminister hade en bidragsresidens i Sverige. Justitie- och migrationsministern fick som belöning löneförhöjning, tror fan man skiter nog i hela den här åtalspunkten. SIDA och andra skräporganisationer som hanterar kyrkliga malawi-mutor drivs av afrikaner med kopplingar till Sveriges föreningsbidrag. Mindre bra för Sverigebilden, simon says sopa det under mattan som allt annat, det är bra sysselsättningssiffror i kampen för mångkulturens övertagande.

Och även om dokumentationen är "korrekt" så är det precis som med allt annat producerat av det importerade skräpfolket: fejk som högsta poäng på rumänska läkarexamen. Ska swedistan leka att de endast godtar riktiga dokument? De godkänner ju klanintyg redan, från de "syriska ensamkommande barnen".

Varenda sekund rättsväsendet förslösar på en korkad dumbabbe i VNT är bokstavligt talat en skattemässig vaskning ned i toaletten. Bunta ihop, kasta ut, klart?

Medans ni lyssnar på inspelningarna på youtube, vill jag att ni hoppar ni i juristernas huvuden, de funderar på vilken båtmodell som ska införskaffas i sommar, sedan skyfflar de lite pappar och frågar för tjugonde gången om nån dumbabbes sms.
Senast redigerad av byggkran 2021-05-25 kl. 01:15.
Citera
2021-05-25, 09:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Nu vet inte jag så mycket om dagens hiphop men kan någon svara på detta: får Yasin streetcredd för att han satte på Einar ett par stringtrosor och förnedrade honom? Hade detta hänt i hårdrocksvärlden, typ att sångaren i Sabaton gjort likadant mot sångaren i Mustasch, skulle sångaren i Sabaton blivit utskrattad och totalt utfryst. Ingen jävel skulle ta i honom med tång.

Jag är bara nyfiken.
Citera
2021-05-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu vet inte jag så mycket om dagens hiphop men kan någon svara på detta: får Yasin streetcredd för att han satte på Einar ett par stringtrosor och förnedrade honom? Hade detta hänt i hårdrocksvärlden, typ att sångaren i Sabaton gjort likadant mot sångaren i Mustasch, skulle sångaren i Sabaton blivit utskrattad och totalt utfryst. Ingen jävel skulle ta i honom med tång.

Jag är bara nyfiken.

Finns inget som tyder på att Yasin var med vid kidnappningen.
Han är åtalad för att ha varit med och planerat en kidnappning av samma artist, ungefär 2-3 veckor innan det skedde och planen blev avbruten.

Kan ev. tänka mig att han får lite credd i hans kretsar för att hålla käften.

För att svara på din fråga
Enligt åtalet så är Haval inblandad i kidnappningen och förnedringen.
Har svårt att tänka mig att hans karriär skulle tjäna något på detta. Men jag är ingen som lyssnar på deras musik, så har tyvärr ingen aning om detta skulle ge han någon streetcredd.
Senast redigerad av Blurrry13 2021-05-25 kl. 09:46.
Citera
2021-05-25, 09:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrry13
Finns inget som tyder på att Yasin var med vid kidnappningen.
Han är åtalad för att ha varit med och planerat en kidnappning av samma artist, ungefär 2-3 veckor innan det skedde och planen blev avbruten.

Kan ev. tänka mig att han får lite credd i hans kretsar för att hålla käften.

För att svara på din fråga
Enligt åtalet så är Haval inblandad i kidnappningen och förnedringen.
Har svårt att tänka mig att hans karriär skulle tjäna något på detta. Men jag är ingen som lyssnar på deras musik, så har tyvärr ingen aning om detta skulle ge han någon streetcredd.

Ok tack! Jag har så jävla svårt att förstå det coola med detta brott bara. I min värld är man en jävla feg tönt om man gör något sånt. Trodde att dessa gangsterrappare var balla, hårda snubbar som hyllade maskulina ideal. Jag har nog helt missuppfattat genren.
Citera
2021-05-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ok tack! Jag har så jävla svårt att förstå det coola med detta brott bara. I min värld är man en jävla feg tönt om man gör något sånt. Trodde att dessa gangsterrappare var balla, hårda snubbar som hyllade maskulina ideal. Jag har nog helt missuppfattat genren.

Lite OT
Min teori är att MENA intåget i gansterrappen har ett samband med dessa förnedringsbrott.
För mig verkar det vara en kulturell sak.
Drar lite paralleller till kidnappningen av gangsterrapparen Tekashi 69, där förekom det inget förnedringsbrott, det handlade enbart om pengar.
Citera
2021-05-25, 10:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrry13
Lite OT
Min teori är att MENA intåget i gansterrappen har ett samband med dessa förnedringsbrott.
För mig verkar det vara en kulturell sak.
Drar lite paralleller till kidnappningen av gangsterrapparen Tekashi 69, där förekom det inget förnedringsbrott, det handlade enbart om pengar.

Som sagt vet jag inte så mycket om dagens gangsterrap. Höll Biggie å 2pac på med dessa förnedringskidnappningar på 90-talet?

Liknande grejer har hänt inom black metal-scenen men då har det handlat om riktigt störda individer (läs Gaahl).
Citera
2021-05-25, 10:19
Medlem
Citat:
Som sagt vet jag inte så mycket om dagens gangsterrap. Höll Biggie å 2pac på med dessa förnedringskidnappningar på 90-talet?

Liknande grejer har hänt inom black metal-scenen men då har det handlat om riktigt störda individer (läs Gaahl).

Har aldrig hört talas om förnedringskidnappningar inom gansterrappen tidigare, någon får gärna motbevis mig om jag är ute och cyklar.
Så som sagt, min teori är att det kulturellt från MENA regionen och har inget med gangsterrappen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in