2021-07-14, 14:01
Medlem
Agphyss avatar
Ledaren fick 17 år - rätt åt den jävla sudanesiska horungen, jag är glad med domen
Senast redigerad av Agphys 2021-07-14 kl. 14:04.
Citera
2021-07-14, 14:09
Medlem
Jan-As avatar
Spontant är jag positivt överraskad över domen. Men lite besviken på att idiotrapparen yass*n bara fick 10månader.
Hade hoppats på mer i det fallet.

Hur många tjejer var det totalt?
Citera
2021-07-14, 15:32
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
Ledaren fick 17 år - rätt åt den jävla sudanesiska horungen, jag är glad med domen
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Spontant är jag positivt överraskad över domen. Men lite besviken på att idiotrapparen yass*n bara fick 10månader.

Japp, det här var bättre än förväntat, mycket glädjande får man säga!
Citera
2021-07-14, 16:31
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Den dagen ni blattar ger er på svenskar i de finare delarna av Sverige är dagen då ni kommer ångra er.
Så länge ni skjuter varandra är det ingen som bryr sig.
2 afrikaner minus 1 blir ett positivt resultat.
När ni däremot vågar er in och härja i den övre svenska medelklassen, ja då är gullandet slut.
Tro mig.
På avstånd kan vi skita i hur ni smutsar ner era egna förorter.
Så länge ni ger fan i de svenska delarna.

Sprängdes ju en bomb i centrala östermalm inte för så länge sen, det där är överklassen, inget skit har hänt vad babblar du om?
Citera
2021-07-14, 16:54
Medlem
Kalliss avatar
Totalt döms 28 personer för delaktighet och inblandning i omfattande grov organiserad brottslighet. Tillsammans får de 147 fängelseår.

En fundering, hur skall kriminalvården kunna sära dessa personer för att de inte skall kunna ha någon daglig kontakt med varandra. Och hur skall kriminalvården förhindra att nätverken fortsätter att vara aktiva i förorten, styrda inifrån anstalterna.

Jag tycker att detta är ett ypperligt tillfälle att testa idén om att upphandla säkerhetsfängelseplatser av andra EU medlemsstater, exempelvis Portugal, Grekland, Ungern, Italien.

Låt säga att kriminalvårdens säkerhetsfängelseplatser kostar år 2021 runt 3 600 kr/dygnet.

147 år x 365 dagar x 3 600 kr/dygn = 193 158 000 skattekronor år 2021!

Nej, det kan nog göras billigare i ett annat EU-land, eller ett land utanför EU, varför inte Chile?
Senast redigerad av Kallis 2021-07-14 kl. 17:02.
Citera
2021-07-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A

Åtalade var 3 st 25-åriga tjejer och en 67-årig kvinna. 1 25-årig tjej fick 6 års fängelse, 67-årig kvinna 3 års fängelse, 25-årig kvinna dagsböter och den andre verkar ha friats.
Citera
2021-07-14, 19:39
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys

Han greps i Oktober 2020 och rättegången var idag och han får sitta 2/3 delar av straffet som blev 17 år 10 månader, så han är ute efter 11 år och 7 månader drygt....så jävligt bra ändå att ledaren greps, men det finns ju massor med andra nätverk också....
Citera
2021-07-14, 19:47
Medlem
Finns det namn på Alla dömda personerna, som någon kan skriva och åldrar och fängelsetid mm.???? Om de är enbart svenska medborgare eller har flera medborgarskap, vilka språk de talar utöver ev. Svenska språket.
Citera
2021-07-14, 19:47
Medlem
Finns det namn på Alla dömda personerna, som någon kan skriva och åldrar och fängelsetid mm.???? Om de är enbart svenska medborgare eller har flera medborgarskap, vilka språk de talar ? utöver ev. Svenska språket.
Citera
2021-07-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciousMindset
Jag håller med!

Inför utvisning oavsett medborgarskap. Ett bra exempel är Finland som utvisade somaliern! Rätt ska vara rätt.

Somaliern var dock inte finsk medborgare så visst kunde han utvisas.
Citera
2021-07-14, 20:25
Medlem
Vad är det de har gjort mot IF Skadeförsäkring som de också döms för?

Har ögnat lite snabbt, vilka är "Målsägandena Icho"? Vad har de gjort mot dessa?
Citera
2021-07-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Somaliern var dock inte finsk medborgare så visst kunde han utvisas.

Helt rätt. Miss från mig. Han var född i Finland men inte medborgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in