2021-07-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har sett länkarna men undrade om du minns i exakt vilken länk dokumenten om barnen fanns? Jag hinner inte läsa alla tyvärr.

Vet inte exakt vilka dokument du vill att jag ska lägga ut?
Citera
2021-07-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Precis. Dessutom är umgänget med föräldern/föräldrarna framförallt barnens rättighet.

Umgänge med en förälder som ej vill sina barns bästa, som inte ger någon kärlek till sina barn, som ej älskar sina barn, som hotar och förtalar barnens mamma, som inte har någon empati eller medkänsla - är det verkligen något att ha? Vad skulle det tillföra barnen? Mer än att det är barnens biologiska pappa?
Citera
2021-07-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag
Gemensam vårdnad är något som sker automatiskt när barnet har fötts om föräldrarna är gifta, så delad vårdnad har dom nog haft från början.
Känns som att du inte riktigt har koll på begreppen. Gemensam- och ensam vårdnad över barnen har egentligen ingenting med hur barnen bor eller umgås med föräldrarna. Du kan ha delad vårdnad samtidigt som barnet bor 100% hos den ena föräldern och du kan ha 50/50 växelvis boende samtidigt som det är ensam vårdnad. Har man gemensam vårdnad så måste man gemensamt bestämma och vara överrens över alla viktiga beslut rörande barnet såsom vart barnet är folkbokfört, var den går i för-/skola, ansökan om pass. Medan vid ensam vårdnad kan den som har vårdnaden ta alla dessa beslut själv. Umgängesrätt har man i princip nästan alltid rätt till (det är dock barnet som har den rätten och inte föräldern), oavsett om man har delad eller gemensam vårdnad.

När barnen föddes så bodde de ju ihop. Vet inte vad du vill ha sagt med detta. Men du borde väl ändå förstå hur jag menade. Att jag inte var säker på hur mycket tingsrätten kom fram till att han skulle ha barnen vid de sista besluten som fattades.
Citera
2021-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
. Finns inget värre än när barn far illa.
Näe, men döden är väl inte det bästa alternativet, när man knappt hunnit leva, och dessutom inte får ta "beslutet" själv
Citera
2021-07-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Umgänge med en förälder som ej vill sina barns bästa, som inte ger någon kärlek till sina barn, som ej älskar sina barn, som hotar och förtalar barnens mamma, som inte har någon empati eller medkänsla - är det verkligen något att ha? Vad skulle det tillföra barnen? Mer än att det är barnens biologiska pappa?

Kanske inte ska uttala sig om en persons empatiska tillstånd utan en psykologi examen och utan att du faktiskt träffat personen.
Bara en tanke.
Citera
2021-07-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Barnen var väldigt rädda för pappan och det finns det tydliga dokument av. Så det troligaste är så klart att det har hänt.
Visst, förstår. Men återigen, varför ingen information om pappan här?
Menar fakta, bilder etc....
Bara om GM.
Citera
2021-07-14, 23:54
Medlem
colis avatar
Citat:
När hon åkte till mannens familj och skulle hämta barnen så separerade familjen barnet från mamman samtidigt som han skrek. Han ville till mamman då pappan och hans familj var så aggressiv och kort därefter kom polisen till platsen efter hon tillkallade polis.

Nej du har fel.

Enligt MKs egen inlaga i vårdnadstvisten uppger hon följande:

Den 18 maj 2021 befann sig barnen på förskolan. MK var på jobbet och fick ett sms från maken, LK, att han hade hämtat barnen från förskolan och åkt med dem till sina föräldrar. Något han naturligtvis var i sin fulla rätt att göra som vårdnadshavare.
Dock fick MK ”panik” av detta (det står så ordagrant) och åkte själv hem till svärföräldrarna där maken och barnen befann sig.
Hon tog sig in i bostaden och försökte tydligen ta med sig det yngsta barnen ut, varvid tumult och upprörd ordväxling uppstod. Svärfadern drog henne i armen och maken hindrade henne att ta med yngsta sonen. Svärfadern tvingade därefter ut henne ur svärföräldrarnas bostad.
Hon ringde då polisen - som inte kom dit - utan istället uppmanade MK att inte försöka gå in i svärföräldrarnas bostad.

Allt detta står att läsa i MKs advokats inlaga i vårdnadstvisten. Det är helt och hållet baserat på MKs egna påståenden.
Senast redigerad av coli 2021-07-15 kl. 00:04.
Citera
2021-07-14, 23:54
Medlem
Eller att den förälder som barnen lever med tar sig friheten att döda dem för att de ska ”ha det bättre”
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp, i den bästa av världar. I Esmeraldas fall blev det hennes död. Före hennes död fanns tecken på vanvård. Myndiheterna gjorde inget. Alls. T o m hennes advokat gick föräldrarnas ärenden.

I praktiken väger föräldrarnas rätt till barnen tyngre än tvärtom. Det är en orsak till att många barn tvingas umgås med en , elle två, föräldrar som inte tycker om dom, eller t o m medvetet försummar dom. Det blir i bästa fall en påver uppväxt. I sämsta fall misshandel och övergrepp och ett förstört psyke.
Citera
2021-07-14, 23:55
Medlem
Citat:
Hon har ju knappast hitta på hela denna storyn det går att läsa av. Det låter alldeles för otroligt och utförligt och tingsrätten har gått på hennes version då de inte hade delad vårdnad. Vet inte om han fick delvis eller delad vårdnad innan hon tog livet av sig. Kanske endast på helger vad det verkar som. Tidigare fick han ju endast träffa barnen på offentliga platser men visade mer intresse för Maria än barnen.

"tingsrätten har gått på hennes version då de inte hade delad vårdnad"

rättegången skulle varit i augusti....
Citera
2021-07-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Kanske inte ska uttala sig om en persons empatiska tillstånd utan en psykologi examen och utan att du faktiskt träffat personen.
Bara en tanke.

Nej, det är så sant. Jag kanske har helt fel. Men fortfarande skriver jag såsom jag tror. Som jag tror att MK upplevde det hela. Och som jag tror hur LK var.
Citera
2021-07-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella000
Näe, men döden är väl inte det bästa alternativet, när man knappt hunnit leva, och dessutom inte får ta "beslutet" själv

Va? Det var ett svar till en person berättade om sin uppväxt. Han lever eftersom han är inne på Flashback och skriver .
Citera
2021-07-14, 23:59
Medlem
Nu har du äntligen fått mig att förstå…NOT! Du bara spekulerar så du vet egentligen lika lite som de flesta här inne. Umgänge med föräldrar är barnens rättighet, punkt! sedan om föräldern inte visar sig vara lämplig får förvaltningsrätten avgöra, inte du.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in