2021-07-14, 19:42
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id748
Det stämmer inte. Man kan enkelt bestämma om någon är svensk med hjälp av ett DNA-test. Svenskarna är Sveriges ursprungsbefolkning och det är svenskarna som byggt upp Sverige. Invandrarna har bara förstört Sverige: gått på bidrag, skapat organiserad brottslighet, begått olika hatbrott mot svenskarna (våldtäkter, mord, förnedringsrån etc.). Det är bara etniska svenskar (alltså svenskar) som har en rätt till Sverige och man kan bestämma om någon är svensk eller inte med hjälp av ett DNA-test. Att säga något annat är väldigt rasistiskt.

Nej det du skriver stämmer inte. Då förstår du inte vad ett DNA-test är. Du får svar i procent, du tillhör 5-10 olika folkgrupper som man har kategoriserat och svaret ger dig hur många procent du är av varje.
Citera
2021-07-14, 19:44
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det hade varit mer finurligt att göra så.

Henrik Johansson gjorde ett trick något åt det här hållet för många år sedan. Han beskrev en rasistisk misshandel där en grupp män hoppat på en tjej pga hennes hudfärg. Han mailade svenska riksdagspartiers ungdomsförbund om detta, och många blev upprörda. Vad Henrik Johansson dock utelämnade var att det var svarta män som misshandlade en vit tjej, och när ungdomsförbunden upptäckte det, bytte de attityd direkt:

(FB) Rasism mot vita ointressant enligt riksdagspartier
(FB) Motpol exponerar rasismen hos riksdagspartierna!

Det var ett intressant experiment av Henrik Johansson.

Richard Jomshof borde gjort något liknande. Sådana här experiment där man byter ut en vit/germansk etnicitet mot en annan etnicitet (som vänstern vurmar för) är ett bra sätt att avslöja deras hyckleri.
Exakt. I det där fallet är vänsterns förklaring enkel; det existerar inte rasism mot vita. Men det är ändå snyggt visat för alla med normal begåvning.
Citera
2021-07-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Är den helt statisk?

Svarar du ja så svarar du fel. Allt förändras, gränser, befolkningar, kultur. Folkgrupper finns under en viss tid i historien, sen blandas de ut och försvinner.

Sveriges gränser har varit ovanligt statiska, men bara i 200 år. Många länder i Europa, rasisternas älskade Polen och Ungern är helt nys skapelser som hade helt andra gränser och områden bara för några generationer sedan.

Det är urbota korkat att hävda att det finns ett statiskt svenskt folk som det inte går för andra att ta del av. Det är helt historielöst.

Det är därför som rasisten alltid blir helt ställd när man vidgar diskussionen till att handla om förgången tid, eller om framtiden. Rasisten kan bara tänka helt statiskt, precis nu.

Hade rasisten fått som den ville år 1950 så hade Sverige varit ett extremt underutvecklat och fattigt land, mitt i en rik omgivning.
Kan du förklara vad du menar med "rasister"?

"Folkgrupper finns under en viss tid i historien, sen blandas de ut och försvinner." Är det vad du hoppas ska hända med svenskarna?

Är du rasist mot svenskar utifrån din definition av vad rasism är för någonting?
Citera
2021-07-14, 19:49
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Eftersom 99,9% av alla invandrare inte ser sig som svenskar och uppenbarligen inte heller vill sträva därefter förstår jag inte problematiken.

Det är återigen besserwissersverige som känner sig kränkta å invandrarnas vägnar. Om jag emigrerat till random land (ex japan) hade det varit en oerhört märklig situation om etablissemanget i det landet bråkat om dylika spörsmål. Det är en jävla ickefråga. Är man född och uppvuxen i Sverige med svenska föräldrar, ja då är man per definition svensk.

Jag blir som bekant inte japan om jag åker tunnelbana i Tokyo. Detta skit samma om jag med pursvenska rötter föddes i Japan och aldrig satt min fot i fäderslandet.

Jomshof har såklart rätt så in i helvete och ytterst få invandrare motsätter sig säkert detta påstående.

Frågan är vilka som bör kunna känna sig mest hemma i Sverige, världens mest internationella land. I andra länder är frågan oftast helt okomplicerad. Landets medborgare först!?
Citera
2021-07-14, 19:50
Medlem
Vad vill finnen Jumshof med ett inlägg som detta förutom att diskvalificera sig själv som nysvensk medborgare?

Och varför så viktigt att definiera vem som äger landet? Det viktiga måste vara att de som kommer hit ser till att anpassa sig och bidra till samhället.
Citera
2021-07-14, 19:51
Medlem
Citat:
Nej det du skriver stämmer inte. Då förstår du inte vad ett DNA-test är. Du får svar i procent, du tillhör 5-10 olika folkgrupper som man har kategoriserat och svaret ger dig hur många procent du är av varje.
Nej, du förstår inte vad ett DNA-test är eller du låtsas att du inte förstår det. Sanningen är att man enkelt kan bestämma om någon är svensk eller inte med hjälp av ett DNA-test. Du är en rasist som vill försöka rättfärdiga koloniseringen av Sverige - av icke-svenskar som har begått otaliga hatbrott mot svenskarna. Svenskarna har varit alltför goda mot onda, rasistiska invandrare som dig och du betalar tillbaka den godheten genom att försöka förneka svenskarnas existens. Som tur är så hatar fler och fler svenskar invandrare som dig varje dag, och det är inte konstigt med tanke på hur dåligt ni beter er.
Citera
2021-07-14, 19:54
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Nej, du förstår inte vad ett DNA-test är eller du låtsas att du inte förstår det. Sanningen är att man enkelt kan bestämma om någon är svensk eller inte med hjälp av ett DNA-test. Du är en rasist som vill försöka rättfärdiga koloniseringen av Sverige - av icke-svenskar som har begått otaliga hatbrott mot svenskarna. Svenskarna har varit alltför goda mot onda, rasistiska invandrare som dig och du betalar tillbaka den godheten genom att försöka förneka svenskarnas existens. Som tur är så hatar fler och fler svenskar invandrare som dig varje dag, och det är inte konstigt med tanke på hur dåligt ni beter er.

Men för helvete, man får inte skriva vilket trams som helst. NEJ man kan inte "bestämma" om någon är svensk med ett DNA-test.

Trams, du får svar i procent. Du är kanske 50% svensk, 30% dansk, 10% tysk, 5% grek, 3% indier och 2% neanderthalare.
Citera
2021-07-14, 19:55
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Utmärkt formulerat, och det är fan sinnessjukt att detta har blivit något kontroversiellt.
Det svenska folket är under konstant attack av folk som blivit inbjudna hit i många fall av ren godhet, och även attackerade av sina egna ungdomar som fått lära sig om hur onda vi är i den svenska skolan. Dock så lär det inte hålla mycket längre, folk börjar nog se det nu.
Senast redigerad av UngCyniker 2021-07-14 kl. 19:57.
Citera
2021-07-14, 19:55
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
För det försts kan du stoppa upp 99.9 i anus, den siffran är befängd. Och "invandrare". Är det en grupp?

Låt mig komplicera bilden lite: du kan vara invandrad från Iran på 1980-talet och ha bott här längre än rasistsvennen som är 30 år. Du känner en stolthet och kärlek till Sverige, men gillar Iransk kultur och mat också. Dins barn är ännu mer försvenskade och känner kanske ingen koppling till Iran alls. Deras barn i sin tur är 100% svenska och kanske även genetiskt är 50/50.

Invandrare är en grupp i den bemärkelsen att de invandrat från ett annat land.

Om mina farföräldrar flyttat till Kina år 1802 misstänker jag starkt att jag som ättling år 2021 fortsatt haft stora problem att betrakta mig som en Kines. Detta oavsett om jag inte satt min fot utanför landet. Och jag ser inga som helst konstigheter med detta.
Vi har uppenbarligen olika infallsvinklar. Jag tycker att det är åt helvete för mkt snack om denna ickefråga.
Citera
2021-07-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Att punkt tre behöver en enorm förtydlig för det ser ut som Jomshof sin vana trogen inte vet varför uttrycket "ursprungsbefolkning" finns (snart kommer han kalla oss alla "first nation" som den aspisen han är), att punkt två är rätt självklar och ingen säger emot det (finns nog nån som vill diskutera regeringsformens utformning med statschefens roll som "ägare" men annars ingen), att punkt ett är något som alla är med på också.
Jag, min granne Ahmed och hans två ungar, min kusin - hela gänget är Svenskar som existerar och är folk.

Men det är inte det Jomshof menar - och det han är för pantad eller för feg för att hajja.

Jomshof likt så många på den sidan av stängslet och andra autister tror att uttryck är nån form av strikt regelverk som perfekt existerar som definitioner applicerbara i liknande situationer utan andra detaljer. Såna som står och dunkar på dörren till tjejernas omklädningsrum vrålande "det här är könsförtryck! Jag vill in!" och inte riktigt kan förstå nyanserna i orden dom använder.

Att Jomshof tror att folk inte vet vad han egentligen vill säga - och tror att det är höjden av slughet, likt ett barn med downs syndrom som försöker ljuga om stulet godis, ler i mjugg och inte hajjar att folk mest rullar med ögonen... det är det trista.

Så "ja med reservationer" och "nej med reservationer" samt "kan nån bara avliva Jomshof nån dag eller ge honom testiklarna för att göra det han bara vågar ensam: fylleheila armen av sig"

Genant när normala Svenskar till och med tycker nazister verkar förståndigare än det kromosonfelet.

I filmen om Jomshofs liv får vi se honom som finnig mobbare trycka upp en annan femteklassare mot väggen, frenetiskt viftande med händerna ”Luften är fri! Luften är fri!”. Flankad av Johnny och Stefan som upphetsat hejar på och ser det geniala i att luften faktiskt är fri. Förbi går 2 flickor och ger varandra menande blickar.

Snabbt klipp till nutid och den här tweeten. Svansen hejar på utan vidare analys och övriga befolkningen tänker ”hur fan orkar de?” och går vidare.
Citera
2021-07-14, 19:58
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Bra med självinsikt!

Richard Lohikoski, som är Jomshofs riktiga namn, har förstås rätt. Som finne har han ingen rätt till Sverige.
Citera
2021-07-14, 20:00
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Invandrare är en grupp i den bemärkelsen att de invandrat från ett annat land.

Om mina farföräldrar flyttat till Kina år 1802 misstänker jag starkt att jag som ättling år 2021 fortsatt haft stora problem att betrakta mig som en Kines. Detta oavsett om jag inte satt min fot utanför landet. Och jag ser inga som helst konstigheter med detta.
Vi har uppenbarligen olika infallsvinklar. Jag tycker att det är åt helvete för mkt snack om denna ickefråga.

Du kan misstänka hur mycket du vill starkt. För du misstänker helt fel. Om dina farföräldrar flyttat till Kina år 1802 (!) så är det osannolikt att du ens är medveten om att du inte är 100% kines. Bara om du och dina föräldrar är väldigt intresserade av släktforskning så är du medveten om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in