2021-07-14, 19:29
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, hur mycket uppblandning krävs för att bli betraktad som svensk? Om barnet får barn med en etnisk svensk eller hur många led krävs?

Det händer nog aldrig, farsan kommer ju rymma med barnet till Irak när det blir giftasdax.
Citera
2021-07-14, 19:29
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Ja, han har rätt!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2021-07-14, 19:30
Medlem
S.Kandals avatar
Eftersom 99,9% av alla invandrare inte ser sig som svenskar och uppenbarligen inte heller vill sträva därefter förstår jag inte problematiken.

Det är återigen besserwissersverige som känner sig kränkta å invandrarnas vägnar. Om jag emigrerat till random land (ex japan) hade det varit en oerhört märklig situation om etablissemanget i det landet bråkat om dylika spörsmål. Det är en jävla ickefråga. Är man född och uppvuxen i Sverige med svenska föräldrar, ja då är man per definition svensk.

Jag blir som bekant inte japan om jag åker tunnelbana i Tokyo. Detta skit samma om jag med pursvenska rötter föddes i Japan och aldrig satt min fot i fäderslandet.

Jomshof har såklart rätt så in i helvete och ytterst få invandrare motsätter sig säkert detta påstående.
Citera
2021-07-14, 19:30
Bannlyst
?
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Nej, och det vet du mycket väl. Det är en genetisk profil i kombination med en kulturell historia som avgör vad den svenska etniciteten är. Vad du sen kallar babbarna som tömts i vårat f.d. vackra land är upp till dig, men de kommer aldrig att kunna vara svenskar.
Ok. Utomeuropéer kommer för dig aldrig kunna bli svenskar oavsett hur många generationer de bor här och oavsett hur mycket de blandar upp sina gener med etniska svenskar? Har jag uppfattat dig rätt?
Citera
2021-07-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Så bara för att något står i lagen, betyder det per automatik att det är rätt och sanning? Du dyrkar med andra ord lagboken?

För några år sedan hade väl inte lagboken några problem med människor hade sex med djur, så då antar jag att du tyckte att det inte fanns några problem med det heller?

Bara för att någon politiker skrivit ner någonting i lagen betyder det inte att det är bra eller rätt.

Han har givetvis helt rätt. Sverige tillhör svenskarna.

Lagboken är till för att följas och det gäller även er inavlade rasister. Rätta er i ledet eller dra.
Citera
2021-07-14, 19:31
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det är inget tankeexperiment utan en uppriktig nyfikenhet om vad man tycker. Om man som du anser att etnisk renhet är en viktig fråga, borde väl även du tycka att definitionen av svensk är väsentligt och var gränserna går?
Egentligen så spelar det ingen större roll för mig om befolkningen blandar med andra europeiska etniciteter, då det är en ganska ovanlig företeelse i ett normalt samhälle oavsett, och att inte nödvändigtvis dåligt för stammen att introducera en gnutta nytt blod. I ett normalt samhälle, menar jag då.
Invandringen från MENA-länderna är inte naturlig överhuvudtaget, och kommer helt och hållet från den politiska ideologin som föddes i Frankfurtskolan, vars syfte var att utplåna den europeiska befolkningen. Jag önskar att judarna aldrig fått för sig att sprida denna lära, för då hade vi inte varit här idag, men nu är vi det. Vi kommer att utplånas som folk om vi inte blir medvetna om att vi faktiskt är ett folk.
Och de som pushar för det här, som också råkar pusha att alla vita män är onda osv, vet exakt att detta är vad de håller på med.
Citera
2021-07-14, 19:32
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Svenskar är en etnisk folkgrupp (fler om man räknar etniska underkategorier som skåningar, götar, svear, norrlänningar etc) som är genetiskt igenkännbara. Hur svårt ska det vara?

Är den helt statisk?

Svarar du ja så svarar du fel. Allt förändras, gränser, befolkningar, kultur. Folkgrupper finns under en viss tid i historien, sen blandas de ut och försvinner.

Sveriges gränser har varit ovanligt statiska, men bara i 200 år. Många länder i Europa, rasisternas älskade Polen och Ungern är helt nys skapelser som hade helt andra gränser och områden bara för några generationer sedan.

Det är urbota korkat att hävda att det finns ett statiskt svenskt folk som det inte går för andra att ta del av. Det är helt historielöst.

Det är därför som rasisten alltid blir helt ställd när man vidgar diskussionen till att handla om förgången tid, eller om framtiden. Rasisten kan bara tänka helt statiskt, precis nu.

Hade rasisten fått som den ville år 1950 så hade Sverige varit ett extremt underutvecklat och fattigt land, mitt i en rik omgivning.
Citera
2021-07-14, 19:32
Medlem
Vi måste analysera. Läste att det bor ca 58 miljoner människor i Afghanistan. Det finns över 500 miljoner araber. Somalia ca 15 miljoner, Israel ca 9 miljoner, Palestina ca 5 miljoner människor, Syrien ca 22 miljoner. Ska Sverige ta emot dem Alla som flyktingar och varför vill de inte helt krasst bara vara invandrare??? Kan det bero på vad de erbjuds i Sverige och övriga EU??? Är det olika villkor att vara invandrare och flykting? Sverige är 6 miljoner svenskar och vi är rasister tydligen mot 58 miljoner Afghanistaner. Även mot Afghanistaner som är Iranier då de är födda i det landet. Det måste finnas bestämt hur länge en person får anse sig ej tillhöra landet denne bor i som i detta fall Iran som de även åker fram och tillbaka till, sedan de kom till Sverige som Afghanska flyktingar fastän de bor i iran eller annat arabiskt land och pratar landets språk.
Citera
2021-07-14, 19:34
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som sagt, läs lite historia om varför "danskar" inte kan vara "svenskar". Sedan har vi ett gemensamt språk med halva Nordeuropa.

En Dane är inte Göte och en Dane var inte "svensk" 1658 heller. De var fortfarande att beräkna som daner.

Så enligt dig kan en genuin skåning inte betraktas som svensk? Vilken historiebok är det som du har misstolkat å det grövsta?
Citera
2021-07-14, 19:38
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Eftersom 99,9% av alla invandrare inte ser sig som svenskar och uppenbarligen inte heller vill sträva därefter förstår jag inte problematiken.

För det försts kan du stoppa upp 99.9 i anus, den siffran är befängd. Och "invandrare". Är det en grupp?

Låt mig komplicera bilden lite: du kan vara invandrad från Iran på 1980-talet och ha bott här längre än rasistsvennen som är 30 år. Du känner en stolthet och kärlek till Sverige, men gillar Iransk kultur och mat också. Dins barn är ännu mer försvenskade och känner kanske ingen koppling till Iran alls. Deras barn i sin tur är 100% svenska och kanske även genetiskt är 50/50.
Citera
2021-07-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Är den helt statisk?

Svarar du ja så svarar du fel. Allt förändras, gränser, befolkningar, kultur. Folkgrupper finns under en viss tid i historien, sen blandas de ut och försvinner.

Sveriges gränser har varit ovanligt statiska, men bara i 200 år. Många länder i Europa, rasisternas älskade Polen och Ungern är helt nys skapelser som hade helt andra gränser och områden bara för några generationer sedan.

Det är urbota korkat att hävda att det finns ett statiskt svenskt folk som det inte går för andra att ta del av. Det är helt historielöst.

Det är därför som rasisten alltid blir helt ställd när man vidgar diskussionen till att handla om förgången tid, eller om framtiden. Rasisten kan bara tänka helt statiskt, precis nu.

Hade rasisten fått som den ville år 1950 så hade Sverige varit ett extremt underutvecklat och fattigt land, mitt i en rik omgivning.
Det stämmer inte. Man kan enkelt bestämma om någon är svensk med hjälp av ett DNA-test. Svenskarna är Sveriges ursprungsbefolkning och det är svenskarna som byggt upp Sverige. Invandrarna har bara förstört Sverige: gått på bidrag, skapat organiserad brottslighet, begått olika hatbrott mot svenskarna (våldtäkter, mord, förnedringsrån etc.). Det är bara etniska svenskar (alltså svenskar) som har en rätt till Sverige och man kan bestämma om någon är svensk eller inte med hjälp av ett DNA-test. Att säga något annat är väldigt rasistiskt.
Citera
2021-07-14, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Det är återigen besserwissersverige som känner sig kränkta å invandrarnas vägnar. Om jag emigrerat till random land (ex japan) hade det varit en oerhört märklig situation om etablissemanget i det landet bråkat om dylika spörsmål. Det är en jävla ickefråga. Är man född och uppvuxen i Sverige med svenska föräldrar, ja då är man per definition svensk.

Jag blir som bekant inte japan om jag åker tunnelbana i Tokyo. Detta skit samma om jag med pursvenska rötter föddes i Japan och aldrig satt min fot i fäderslandet.

Jomshof har såklart rätt så in i helvete och ytterst få invandrare motsätter sig säkert detta påstående.
Så två etniskt svenska föräldrars - så långt man kan undersöka - avkomma är en svensk, om jag förstått dig rätt.
Vad innebär då denna skillnad i praktiken i förhållande till Jomshofs andra påstående "Sverige är det svenska folkets land"? Olika rättigheter och skyldigheter eller är det samma ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in