2021-05-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
"Inte ens den" - gvor under livstiden - kpt frskring med frmnstagare - ge bort till kyrkan/Greenpeece or whatever

Hur vanligt r det att Mn Blir Bjudna Flott - Fr Att De Skall Ge Goda Dopp

brukar vara tvrtom
Ja, de kan ge bort varenda krona under sin livstid. Det gller dock inte om gvorna sket 3 mnader eller mindre frn ev ddsfall.

h. Detta r ju vldigt teoretiskt och hr mer hemma i juridiktrdarna.
Citera
2021-05-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Vad r det hr fr trd egentligen? En massa snack om instagram och information utan ngra kllor. Nvl, hr kan ni lsa de tv domar som har tagits upp i trden fr att lsa mer om Al*xand*r Lind*b*rg *=e eskapader och hur allt egentligen har gtt till.

Otroligt egentligen hur han har lyckats lura s mnga mnniskor samtidigt. Nstan s att man tror att personen har anvnt sig av excel-ark eller dylikt fr att hlla koll p vem om r vem och hur mycket han har blst dem p.

Uppsala TR B 3979-20 Dom 2020-08-25

Uppsala TR B 5535-17 Dom 2019-03-27

Herregud, den hr snubben har inga grnser med sina lgner:

Citat:
Han sa att han arbetade p Spearhead och innan p Blackrock dr han hade ftt nominering som bsta analytiker 2019. Han jobbade en del i London och hade investerat i ngon lkemedelsgrej och skulle starta eget i Zrich till hsten. Hon fick inte trffa hans kompisar men bland dem fanns en Gustav, hans ungdomsvn prins Carl Philip och ven Mark Safaryan. Carl Philip skulle hmta upp henne p en fest vid Lnna Grd, men det blev inte s. De skulle efter festen ka till Drottningholm och bo hos Carl Philip och Sofia, men det blev heller inte av.
Citera
2021-05-19, 13:26
Medlem
Vnde sig i magen efter att ha sett avsnittet. Scrollade igenom domarna igr kvll, helt sanslst vad borgenrer han samlat p sig under ren. Kommer definitivt fortstta nr han slpps ut i sommar (?) s det enda rtta r att trycka informationskampanjer och outa honom s ingen mer rkar ut fr psykopaten.

Sen r det ocks otroligt att ingen under alla r sg igenom kryphlen i lgnerna. Nu under covid jobbar mnga hemma men att innan det nstan konstant sitta hemma i Sverige trots bas i London lter knppt. Var det ingen av dem som frgade specifika saker om jobbet, corporate deals han jobbat med, fretagskulturen p GS etc.? Att han hade tid med massor av resor, middagar samtidigt som 80-timmarsveckorna? Ifrgasatte att konton frystes stup i kvarten? D hade han ftt det svettigt. Krvs inget geni fr att f de frgorna i tankarna.
Citera
2021-05-29, 03:33
Medlem
johnthedickholmess avatar
Fast r man uppvuxen p en Herrgrd med en morfar som r riktigt frmgen och sedan brjar ljuga och verdriva s r det ju otroligt svrt att genomskda. Visst kan man dubbelkolla men vem skulle tro p allvar att han ville bli frsrjd nr hn verkade s rik.

Han krde ju sina standardljug som tjejerna gick p. Hur han skulle kunna ta Amex kort p dem och hlla p. Lura av dem cash fr bostadskp mm.

Men verkar ju riktigt rubbad. Typ autism eller ngot dolt handikapp.

Allright, lgg upp bra bilder s slipper fler bli blsta. Alias han anvnder, alla knep han kr med, stllen han sger att han jobbat p.
Citera
2021-07-14, 14:30
Medlem
Vilsenturists avatar
r han ute nu?
Citera
2021-07-14, 17:03
Medlem
Hans morfar jagar med kungen s inte helt orimligt att han knner CP.

Man fr nog ha en ironisk hg trskel nr det kommer till innehllet i tv3s program.
Han har inte behvt "spela" frmgen, med alla korten p borden kommer han frn en frmgen bakgrund, dr folk velat f en plats runt bordet. Nr jag lser fup och domarna s finner jag det skrattretande Hur "lttlurade" dessa tjejer varit, drfr fr man frga sig sjlv om dom verkligen blev lurade eller om det var lttast att spela lurad nr saker inte gick som dom ville. Varfr skulle han betala fr allt? Och kom inte med frklaringen, fr han var en "givmild" kille.
Citera
2021-07-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Fr han var bara en sn som ville betala.

"Han dejtar parallellt med Er*ka ocks en annan kvinna som heter Fr*da H*lm, som i tingsrtten berttar att han frskt kpa henne, och har betalat allt fr henne under en 6 mnaders lng period"

Str det i inlgget hr uppe. Men du tnker att det egentligen r kvinnorna som erbjudit sig betala allt? Och det r dom som r dom faktiska bedragarna som vill stta dit Tinderbedragaren och han var den som trodde att han skulle bli bjuden?

Det jag menar r att om nu Erica inte hade rd att betala fr en resa till ex London. Efter det att hon blivit bjuden p en resa fr ver 150 000kr, kanske hon inte skulle ha kt dit? Att tycka det r okej att Alexander ska betala fr allt, stta ver 150k hit och resor fr lika mycket dit. Vilket han bevisligen gjort. Fr att sen dagen efter han dumpar henne, gra en polisanmlan. Tycker jag r rtt genomskinligt.
Citera
2021-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade ju aldrig ngra pengar - det r ju hela grejen med att han faktiskt talades: han blste folk p pengar! SG du ens programmet igr?

Ls hovrttens bevisning. Han bevisade att han hade en inkomst p 1.6 miljoner.
Han har varit utvandrad sedan 2008, s att han nolltaxerat i Sverige r inte konstigt alls.
Citera
2021-07-14, 19:06
Medlem
Enligt domen jobbade han som elevassistent 2014, hur han sen trollat till sig 1,6 msek i inkomst r en gta d han bevisligen inte jobbade varken i HK eller USA.

Frvisso r det dumt att tjejerna drogs med i stta-sprtt-p-pengar-karusellen utan att tnka efter men lgenhetsinvesteringen som uteblev samt alla "ppna kreditkort med tvillingkort"-historier r vedervrdiga. Gr inte att lita p ett ord aset sger. Jag hade garanterat kunnat lna ut pengar till en nra kompis men om man blivit verkrd ssom mnga verkar blivit av honom...jadu.

Killen verkar ha haft bra frutsttningar fr att leva ett bra liv om han omvandlat sin smartness i bedragarskills till att gra en vanlig karrir. Istllet sitter han p en 2msek skuld hos kronofogden och tv (framfrallt frsta) saftiga domar. Sicken pantskalle.

Vem blir nsta dejtingoffer i sthlm/uppsalatrakten? Enligt programmet har han hrjat ute villkorligt sedan igr
Senast redigerad av DaMarcus 2021-07-14 kl. 19:09.
Citera
2021-07-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Enligt domen jobbade han som elevassistent 2014, hur han sen trollat till sig 1,6 msek i inkomst r en gta d han bevisligen inte jobbade varken i HK eller USA.

Frvisso r det dumt att tjejerna drogs med i stta-sprtt-p-pengar-karusellen utan att tnka efter men lgenhetsinvesteringen som uteblev samt alla "ppna kreditkort med tvillingkort"-historier r vedervrdiga. Gr inte att lita p ett ord aset sger. Jag hade garanterat kunnat lna ut pengar till en nra kompis men om man blivit verkrd ssom mnga verkar blivit av honom...jadu.

Killen verkar ha haft bra frutsttningar fr att leva ett bra liv om han omvandlat sin smartness i bedragarskills till att gra en vanlig karrir. Istllet sitter han p en 2msek skuld hos kronofogden och tv (framfrallt frsta) saftiga domar. Sicken pantskalle.

Vem blir nsta dejtingoffer i sthlm/uppsalatrakten? Enligt programmet har han hrjat ute villkorligt sedan igr

"Bevisligen inte jobbat i HK och USA", Hur har han isfall lst visum till att bo i dessa lnder? Det r ngra av dom hrdaste lnderna i vrlden att f uppehlle i.
Jag r helt ombord att basha honom. Men lt oss fokusera p vad vi vet och inte vad vi gissar oss fram till.
Faktan ligger p bordet. Deklarerad inkomst p 1.6 miljoner samt ett American Express Centurionkort. Premier konto hos HSBC. Det r inte sm och ltta institutioner att lura direkt.

Som jag nmt i tidigare inlgg s knner jag personligen till familjen vl. Och det r drfr jag tycker att vissa av dessa pstenden klingar falskt.
Senast redigerad av Frenetiskbubbla 2021-07-14 kl. 19:25.
Citera
2021-07-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenetiskbubbla
"Bevisligen inte jobbat i HK och USA", Hur har han isfall lst visum till att bo i dessa lnder? Det r ngra av dom hrdaste lnderna i vrlden att f uppehlle i.
Jag r helt ombord att basha honom. Men lt oss fokusera p vad vi vet och inte vad vi gissar oss fram till.
Faktan ligger p bordet. Deklarerad inkomst p 1.6 miljoner samt ett American Express Centurionkort. Premier konto hos HSBC. Det r inte sm och ltta institutioner att lura direkt.

Som jag nmt i tidigare inlgg s knner jag personligen till familjen vl. Och det r drfr jag tycker att vissa av dessa pstenden klingar falskt.

Du har absolut en pong. Han har dock inga referenser frn GS, HR p GS sger tom att han inte har arbetat hos dem. Han kanske lste nt annat jobb fr att f visum men maskerade ver det fr sambon?

Hur han heller inte har lmnat uppgifter som gr att kontrollera till polisen gllande tillgngar hos utlndska banker r mrkligt isf. Varfr hlla p s nr han kan rentv sig sjlv?
Citera
2021-07-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Du har absolut en pong. Han har dock inga referenser frn GS, HR p GS sger tom att han inte har arbetat hos dem. Han kanske lste nt annat jobb fr att f visum men maskerade ver det fr sambon?

Hur han heller inte har lmnat uppgifter som gr att kontrollera till polisen gllande tillgngar hos utlndska banker r mrkligt isf. Varfr hlla p s nr han kan rentv sig sjlv?

Min tanke kring det r att han antagligen skulle ka p andra misstankar om han bevisade vart pengarna kommer ifrn. Refererar till underlaget fr att infrskaffa t.ex Det svarta American Express kortet.
Men om vi tar t.ex HSBC kontot, specifikt det Premier kontot han besitter, gr banken en grundlig bakgrundskoll fr att avgra om han har rtt till den niv av konto. I det hr fallet rr det sig om tillgngar p ngra miljoner. Gr att lsa p HSBC's hemsida.

Nr detta presenterades i Hovrtten snktes brottsgraden frn grovt bedrgeri med uppst, till 200+ bedrgerier. Ett bedrgeri, varje gng Erica drog sitt kort med tro om att Alexand3r skulle betala.

Det r hr det klingar lite falskt i mina ron. Lt oss d fr skojs skull sga att han haft ett annat jobb, bde i HK och i New York. Han var fortfarande tillsammans med den hr tjejen i ver 3 r. Hur har han hllt det hemligt? Och just hr r det relevant kring vad du skrev. 80+ timmar i veckan arbete, ntter, kontor, etc etc. Hur har det gtt icke noterat frbi? Det lter som en fr lngdragen plan. Att i nstan 3 r, lsa falska credentials till ett av dom mest vlbevakade husen i Hong Kong. G dit varje dag. Och gra sken av att jobba lt oss sga 10-12 timmar om dagen. Komma hem till tjejen, ljuga upp hela sin omgivning p lktaren kring vad det nu han s att han jobbade med. Allt fr 800 000kr, som hon enligt domen frlorat (allts inte 1,5kk, som nmnts i programet) Det r en fr liten kaka, med s mycket jobb.

Sen bevisats kostnader kring deras uppehlle. Det gick mellan 100-250 000kr i mnaden, p extravaganta resor, boende, etc etc.
Jag menar har man lyckats lsa visum, passerkort, allt detta, s r det ngonting strre bakom. Han r inte direkt ointelligent.
Hller du med?

Sl ut 800 000kr p 3,5 r. Det blir inte ens en medelsvensson ln per rsbasis. Och d har hon levt som en prinsessa. Bott p herrgrd i Sverige, lgenhet p stermalm i Stockholm. Hus i Frankrike. Klockor, vskor, skor.

Jag r helt ombord att om hon frlorat dessa pengar med tanken kring att hon skulle f tillbaka dom, alt investerat dom, s ska han st betalningsskyldig. Vilket han blev. Men att pst att dessa 800 000 sek skulle varit det dom levde p r skrattretande.
Senast redigerad av Frenetiskbubbla 2021-07-14 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in