Citat:
Ursprungligen postat av
DaMarcus
Du har absolut en poäng. Han har dock inga referenser från GS, HR på GS säger tom att han inte har arbetat hos dem. Han kanske löste nåt annat jobb för att få visum men maskerade över det för sambon?
Hur han heller inte har lämnat uppgifter som går att kontrollera till polisen gällande tillgångar hos utländska banker är märkligt isf. Varför hålla på så när han kan rentvå sig själv?
Min tanke kring det är att han antagligen skulle åka på andra misstankar om han bevisade vart pengarna kommer ifrån. Refererar till underlaget för att införskaffa t.ex Det svarta American Express kortet.
Men om vi tar t.ex HSBC kontot, specifikt det Premier kontot han besitter, gör banken en grundlig bakgrundskoll för att avgöra om han har rätt till den nivå av konto. I det här fallet rör det sig om tillgångar på några miljoner. Går att läsa på HSBC's hemsida.
När detta presenterades i Hovrätten sänktes brottsgraden från grovt bedrägeri med uppsåt, till 200+ bedrägerier. Ett bedrägeri, varje gång Erica drog sitt kort med tro om att Alexand3r skulle betala.
Det är här det klingar lite falskt i mina öron. Låt oss då för skojs skull säga att han haft ett annat jobb, både i HK och i New York. Han var fortfarande tillsammans med den här tjejen i över 3 år. Hur har han hållt det hemligt? Och just här är det relevant kring vad du skrev. 80+ timmar i veckan arbete, nätter, kontor, etc etc. Hur har det gått icke noterat förbi? Det låter som en för långdragen plan. Att i nästan 3 år, lösa falska credentials till ett av dom mest välbevakade husen i Hong Kong. Gå dit varje dag. Och göra sken av att jobba låt oss säga 10-12 timmar om dagen. Komma hem till tjejen, ljuga upp hela sin omgivning på läktaren kring vad det nu han så att han jobbade med. Allt för 800 000kr, som hon enligt domen förlorat (alltså inte 1,5kk, som nämnts i programet) Det är en för liten kaka, med så mycket jobb.
Sen bevisats kostnader kring deras uppehälle. Det gick mellan 100-250 000kr i månaden, på extravaganta resor, boende, etc etc.
Jag menar har man lyckats lösa visum, passerkort, allt detta, så är det någonting större bakom. Han är inte direkt ointelligent.
Håller du med?
Slå ut 800 000kr på 3,5 år. Det blir inte ens en medelsvensson lön per årsbasis. Och då har hon levt som en prinsessa. Bott på herrgård i Sverige, lägenhet på Östermalm i Stockholm. Hus i Frankrike. Klockor, väskor, skor.
Jag är helt ombord att om hon förlorat dessa pengar med tanken kring att hon skulle få tillbaka dom, alt investerat dom, så ska han stå betalningsskyldig. Vilket han blev. Men att påstå att dessa 800 000 sek skulle varit det dom levde på är skrattretande.