2021-05-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
"Inte ens den" - gåvor under livstiden - köpt försäkring med förmånstagare - ge bort till kyrkan/Greenpeece or whatever

Hur vanligt är det att Män Blir Bjudna Flott - För Att De Skall Ge Goda Dopp

brukar vara tvärtom
Ja, de kan ge bort varenda krona under sin livstid. Det gäller dock inte om gåvorna sket 3 månader eller mindre från ev dödsfall.

Äh. Detta är ju väääldigt teoretiskt och hör mer hemma i juridiktrådarna.
Citera
2021-05-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Vad är det här för tråd egentligen? En massa snack om instagram och information utan några källor. Nåväl, här kan ni läsa de två domar som har tagits upp i tråden för att läsa mer om Al*xand*r Lind*b*rg *=e eskapader och hur allt egentligen har gått till.

Otroligt egentligen hur han har lyckats lura så många människor samtidigt. Nästan så att man tror att personen har använt sig av excel-ark eller dylikt för att hålla koll på vem om är vem och hur mycket han har blåst dem på.

Uppsala TR B 3979-20 Dom 2020-08-25

Uppsala TR B 5535-17 Dom 2019-03-27

Herregud, den här snubben har inga gränser med sina lögner:

Citat:
Han sa att han arbetade på Spearhead och innan på Blackrock där han hade fått nominering som bästa analytiker 2019. Han jobbade en del i London och hade investerat i någon läkemedelsgrej och skulle starta eget i Zürich till hösten. Hon fick inte träffa hans kompisar men bland dem fanns en Gustav, hans ungdomsvän prins Carl Philip och även Mark Safaryan. Carl Philip skulle hämta upp henne på en fest vid Länna Gård, men det blev inte så. De skulle efter festen åka till Drottningholm och bo hos Carl Philip och Sofia, men det blev heller inte av.
Citera
2021-05-19, 13:26
Medlem
Vände sig i magen efter att ha sett avsnittet. Scrollade igenom domarna igår kväll, helt sanslöst vad borgenärer han samlat på sig under åren. Kommer definitivt fortsätta när han släpps ut i sommar (?) så det enda rätta är att trycka informationskampanjer och outa honom så ingen mer råkar ut för psykopaten.

Sen är det också otroligt att ingen under alla år såg igenom kryphålen i lögnerna. Nu under covid jobbar många hemma men att innan det nästan konstant sitta hemma i Sverige trots bas i London låter knäppt. Var det ingen av dem som frågade specifika saker om jobbet, corporate deals han jobbat med, företagskulturen på GS etc.? Att han hade tid med massor av resor, middagar samtidigt som 80-timmarsveckorna? Ifrågasatte att konton frystes stup i kvarten? Då hade han fått det svettigt. Krävs inget geni för att få de frågorna i tankarna.
Citera
2021-05-29, 03:33
Medlem
johnthedickholmess avatar
Fast är man uppvuxen på en Herrgård med en morfar som är riktigt förmögen och sedan börjar ljuga och överdriva så är det ju otroligt svårt att genomskåda. Visst kan man dubbelkolla men vem skulle tro på allvar att han ville bli försörjd när hn verkade så rik.

Han körde ju sina standardljug som tjejerna gick på. Hur han skulle kunna ta Amex kort på dem och hålla på. Lura av dem cash för bostadsköp mm.

Men verkar ju riktigt rubbad. Typ autism eller något dolt handikapp.

Allright, lägg upp bra bilder så slipper fler bli blåsta. Alias han använder, alla knep han kör med, ställen han säger att han jobbat på.
Citera
2021-07-14, 14:30
Medlem
Vilsenturists avatar
Är han ute nu?
Citera
2021-07-14, 17:03
Medlem
Hans morfar jagar med kungen så inte helt orimligt att han känner CP.

Man får nog ha en ironisk hög tröskel när det kommer till innehållet i tv3s program.
Han har inte behövt "spela" förmögen, med alla korten på borden kommer han från en förmögen bakgrund, där folk velat få en plats runt bordet. När jag läser fup och domarna så finner jag det skrattretande Hur "lättlurade" dessa tjejer varit, därför får man fråga sig själv om dom verkligen blev lurade eller om det var lättast att spela lurad när saker inte gick som dom ville. Varför skulle han betala för allt? Och kom inte med förklaringen, för han var en "givmild" kille.
Citera
2021-07-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
”För han var bara en sån som ville betala”.

"Han dejtar parallellt med Er*ka också en annan kvinna som heter Fr*da H*lm, som i tingsrätten berättar att han försökt köpa henne, och har betalat allt för henne under en 6 månaders lång period"

Står det i inlägget här uppe. Men du tänker att det egentligen är kvinnorna som erbjudit sig betala allt? Och det är dom som är dom faktiska bedragarna som vill sätta dit Tinderbedragaren och han var den som trodde att han skulle bli bjuden?

Det jag menar är att om nu Erica inte hade råd att betala för en resa till ex London. Efter det att hon blivit bjuden på en resa för över 150 000kr, kanske hon inte skulle ha åkt dit? Att tycka det är okej att Alexander ska betala för allt, sätta över 150k hit och resor för lika mycket dit. Vilket han bevisligen gjort. För att sen dagen efter han dumpar henne, göra en polisanmälan. Tycker jag är rätt genomskinligt.
Citera
2021-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hade ju aldrig några pengar - det är ju hela grejen med att han faktiskt åtalades: han blåste folk på pengar! SÅG du ens programmet igår?

Läs hovrättens bevisning. Han bevisade att han hade en inkomst på 1.6 miljoner.
Han har varit utvandrad sedan 2008, så att han nolltaxerat i Sverige är inte konstigt alls.
Citera
2021-07-14, 19:06
Medlem
Enligt domen jobbade han som elevassistent 2014, hur han sen trollat till sig 1,6 msek i inkomst är en gåta då han bevisligen inte jobbade varken i HK eller USA.

Förvisso är det dumt att tjejerna drogs med i sätta-sprätt-på-pengar-karusellen utan att tänka efter men lägenhetsinvesteringen som uteblev samt alla "öppna kreditkort med tvillingkort"-historier är vedervärdiga. Går inte att lita på ett ord aset säger. Jag hade garanterat kunnat låna ut pengar till en nära kompis men om man blivit överkörd såsom många verkar blivit av honom...jadu.

Killen verkar ha haft bra förutsättningar för att leva ett bra liv om han omvandlat sin smartness i bedragarskills till att göra en vanlig karriär. Istället sitter han på en 2msek skuld hos kronofogden och två (framförallt första) saftiga domar. Sicken pantskalle.

Vem blir nästa dejtingoffer i sthlm/uppsalatrakten? Enligt programmet har han härjat ute villkorligt sedan igår
Senast redigerad av DaMarcus 2021-07-14 kl. 19:09.
Citera
2021-07-14, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Enligt domen jobbade han som elevassistent 2014, hur han sen trollat till sig 1,6 msek i inkomst är en gåta då han bevisligen inte jobbade varken i HK eller USA.

Förvisso är det dumt att tjejerna drogs med i sätta-sprätt-på-pengar-karusellen utan att tänka efter men lägenhetsinvesteringen som uteblev samt alla "öppna kreditkort med tvillingkort"-historier är vedervärdiga. Går inte att lita på ett ord aset säger. Jag hade garanterat kunnat låna ut pengar till en nära kompis men om man blivit överkörd såsom många verkar blivit av honom...jadu.

Killen verkar ha haft bra förutsättningar för att leva ett bra liv om han omvandlat sin smartness i bedragarskills till att göra en vanlig karriär. Istället sitter han på en 2msek skuld hos kronofogden och två (framförallt första) saftiga domar. Sicken pantskalle.

Vem blir nästa dejtingoffer i sthlm/uppsalatrakten? Enligt programmet har han härjat ute villkorligt sedan igår

"Bevisligen inte jobbat i HK och USA", Hur har han isåfall löst visum till att bo i dessa länder? Det är några av dom hårdaste länderna i världen att få uppehälle i.
Jag är helt ombord att basha honom. Men låt oss fokusera på vad vi vet och inte vad vi gissar oss fram till.
Faktan ligger på bordet. Deklarerad inkomst på 1.6 miljoner samt ett American Express Centurionkort. Premier konto hos HSBC. Det är inte små och lätta institutioner att lura direkt.

Som jag nämt i tidigare inlägg så känner jag personligen till familjen väl. Och det är därför jag tycker att vissa av dessa påståenden klingar falskt.
Senast redigerad av Frenetiskbubbla 2021-07-14 kl. 19:25.
Citera
2021-07-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenetiskbubbla
"Bevisligen inte jobbat i HK och USA", Hur har han isåfall löst visum till att bo i dessa länder? Det är några av dom hårdaste länderna i världen att få uppehälle i.
Jag är helt ombord att basha honom. Men låt oss fokusera på vad vi vet och inte vad vi gissar oss fram till.
Faktan ligger på bordet. Deklarerad inkomst på 1.6 miljoner samt ett American Express Centurionkort. Premier konto hos HSBC. Det är inte små och lätta institutioner att lura direkt.

Som jag nämt i tidigare inlägg så känner jag personligen till familjen väl. Och det är därför jag tycker att vissa av dessa påståenden klingar falskt.

Du har absolut en poäng. Han har dock inga referenser från GS, HR på GS säger tom att han inte har arbetat hos dem. Han kanske löste nåt annat jobb för att få visum men maskerade över det för sambon?

Hur han heller inte har lämnat uppgifter som går att kontrollera till polisen gällande tillgångar hos utländska banker är märkligt isf. Varför hålla på så när han kan rentvå sig själv?
Citera
2021-07-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Du har absolut en poäng. Han har dock inga referenser från GS, HR på GS säger tom att han inte har arbetat hos dem. Han kanske löste nåt annat jobb för att få visum men maskerade över det för sambon?

Hur han heller inte har lämnat uppgifter som går att kontrollera till polisen gällande tillgångar hos utländska banker är märkligt isf. Varför hålla på så när han kan rentvå sig själv?

Min tanke kring det är att han antagligen skulle åka på andra misstankar om han bevisade vart pengarna kommer ifrån. Refererar till underlaget för att införskaffa t.ex Det svarta American Express kortet.
Men om vi tar t.ex HSBC kontot, specifikt det Premier kontot han besitter, gör banken en grundlig bakgrundskoll för att avgöra om han har rätt till den nivå av konto. I det här fallet rör det sig om tillgångar på några miljoner. Går att läsa på HSBC's hemsida.

När detta presenterades i Hovrätten sänktes brottsgraden från grovt bedrägeri med uppsåt, till 200+ bedrägerier. Ett bedrägeri, varje gång Erica drog sitt kort med tro om att Alexand3r skulle betala.

Det är här det klingar lite falskt i mina öron. Låt oss då för skojs skull säga att han haft ett annat jobb, både i HK och i New York. Han var fortfarande tillsammans med den här tjejen i över 3 år. Hur har han hållt det hemligt? Och just här är det relevant kring vad du skrev. 80+ timmar i veckan arbete, nätter, kontor, etc etc. Hur har det gått icke noterat förbi? Det låter som en för långdragen plan. Att i nästan 3 år, lösa falska credentials till ett av dom mest välbevakade husen i Hong Kong. Gå dit varje dag. Och göra sken av att jobba låt oss säga 10-12 timmar om dagen. Komma hem till tjejen, ljuga upp hela sin omgivning på läktaren kring vad det nu han så att han jobbade med. Allt för 800 000kr, som hon enligt domen förlorat (alltså inte 1,5kk, som nämnts i programet) Det är en för liten kaka, med så mycket jobb.

Sen bevisats kostnader kring deras uppehälle. Det gick mellan 100-250 000kr i månaden, på extravaganta resor, boende, etc etc.
Jag menar har man lyckats lösa visum, passerkort, allt detta, så är det någonting större bakom. Han är inte direkt ointelligent.
Håller du med?

Slå ut 800 000kr på 3,5 år. Det blir inte ens en medelsvensson lön per årsbasis. Och då har hon levt som en prinsessa. Bott på herrgård i Sverige, lägenhet på Östermalm i Stockholm. Hus i Frankrike. Klockor, väskor, skor.

Jag är helt ombord att om hon förlorat dessa pengar med tanken kring att hon skulle få tillbaka dom, alt investerat dom, så ska han stå betalningsskyldig. Vilket han blev. Men att påstå att dessa 800 000 sek skulle varit det dom levde på är skrattretande.
Senast redigerad av Frenetiskbubbla 2021-07-14 kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in