2021-07-14, 15:10
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Såklart jag fattar att man inte mördar sina barn! Men man kan ju ha förståelse för hur mamman gjorde såsom hon gjorde... Inte samma sak som att man tycker om det. Och hejar på mamman bara för att. Provocera är inte meningen. Bara att hoppas att folk förstår lite av detta. Varför hon handlade på detta vis...
Då har du förståelse för alla karlar som eldar upp ungar, skjuter dom och fan och hans moster. För att dom blir dumpade och är butthurt? För det kan ju vara så att dom är jätte ledsna inombords och mammans nya karl kanske är riktigt elak. Då förstår du att dom vill döda sina barn för att mamman inte sätter klorna i dem? Nåja, vi kommer ingen vart... Jag förstår inte att man väljer mord som sista utvägen för sina barn. Då är man inte frisk. Då handlar det inte "bara" om skydd. Utan någon form av bakomliggande psykisk ohälsa.

Finns ingen realistisk situation jag kan tänka mig där jag ser mord som sista utvägen för mina ungar. I synnerhet inte på ett sådant brutalt sätt. Om hon nu måste döda dem, Hon hade kunnat smugit i dem alkohol, droger eller gasat dom. Vad som helst... utom det hon gjorde.

Varför dödade hon inte pappan? Det hade ju varit mitt alternativ. Åker hon fast så får dom iaf leva och har chansen till ett bra och lyckligt liv. Istället berövade hon dem den chansen. För sitt egna ego...
Citera
2021-07-14, 15:12
Medlem
ForzaLeons avatar
Någon som har koll på hur vanligt efternamnet Krasn*q* är?

Funderade på om de är nära släkt med Fer*t "IS terroristen" Krasn*q*
Citera
2021-07-14, 15:13
Medlem
Citat:
Nej nej nej! Det här handlar inte om att hämnas mot pappan. Att det ska vara så svårt för en del att fatta! Det handlar om att skydda sina barn mot ondskan. Sista möjligheten att rädda barnen.

Barnen har inte räddats. De har mördats.
Citera
2021-07-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Då har du förståelse för alla karlar som eldar upp ungar, skjuter dom och fan och hans moster. För att dom blir dumpade och är butthurt? För det kan ju vara så att dom är jätte ledsna inombords och mammans nya karl kanske är riktigt elak. Då förstår du att dom vill döda sina barn för att mamman inte sätter klorna i dem? Nåja, vi kommer ingen vart... Jag förstår inte att man väljer mord som sista utvägen för sina barn. Då är man inte frisk. Då handlar det inte "bara" om skydd. Utan någon form av bakomliggande psykisk ohälsa.

Finns ingen realistisk situation jag kan tänka mig där jag ser mord som sista utvägen för mina ungar. I synnerhet inte på ett sådant brutalt sätt. Om hon nu måste döda dem, Hon hade kunnat smugit i dem alkohol, droger eller gasat dom. Vad som helst... utom det hon gjorde.

Varför dödade hon inte pappan? Det hade ju varit mitt alternativ. Åker hon fast så får dom iaf leva och har chansen till ett bra och lyckligt liv. Istället berövade hon dem den chansen. För sitt egna ego...

Haha, leva ett bra och lyckligt liv? Nej, då har man fortfarande verkligen inte förstått. Skydda och rädda dem från LK var det som gällde. Var barnens liv i fara, gjorde hon allt, in i det sista för att rädda dem. Till en bättre fridfullare plats. Skillnad mot andra barnamördare som mördar av lust och njutning eller har drabbats av psykoser eller liknande.
Citera
2021-07-14, 15:16
Medlem
[quote=Rabbia|76568362]
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen

Jag säger inte att det är rätt mot barnen. Självklart inte. Men man kanske kan ha lite förståelse för varför. Detta handlar inte om att någon är i psykos eller vill ha njutning. Som så många andra barnamord. Detta är en helt annan sak!
Nu har du sida upp och sida ner FÖRSVARAT och RÄTTFÄRDIGAT mammans handling utan att veta i princip någonting.

Skaver det inte lite i huvudet på dig eller är det så enkelt att du gillar uppmärksamheten du får när du provocerar?
Citera
2021-07-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xedrup
Barnen har inte räddats. De har mördats.

Ja, de har mördats. Av omtanke och kärlek. För att de äntligen skulle få det bättre. Andra alternativet, att hamna i klorna på LK skulle tyvärr nog också ha inneburit död, antingen av LK och hans släkt, eller av dem själva när de blev större. Inte mycket bättre det...
Citera
2021-07-14, 15:19
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Haha, leva ett bra och lyckligt liv? Nej, då har man fortfarande verkligen inte förstått. Skydda och rädda dem från LK var det som gällde. Var barnens liv i fara, gjorde hon allt, in i det sista för att rädda dem. Till en bättre fridfullare plats. Skillnad mot andra barnamördare som mördar av lust och njutning eller har drabbats av psykoser eller liknande.
Hur vet du att hon inte hade en psykos?
Hoppas verkligen inte du har barn om du på allvar rättfärdigar barnmord framför alla alternativ som finns. Flykt, mörda pappan, kämpa i rätten... Osv.

Men visst, bra taktik du, Det kanske judarna skulle gjort på 40 talet? Massjälvmord för att slippa tyskarna.
Citera
Medlem
Citat:

Du har rätt i att barnen räddats ifrån risken att bli mördade av sin far. Risken för det är väldigt liten när man redan är död. Mördad av sin mor.
Kan inte se hur det är att räddas eller annorlunda mot att mörda sina barn av andra anledningar. De är fortfarande mördade och jag tror inte barnen känner att de blev fria.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det kan klicka hos vem som helst under rätt mängd av press och misshandel.
Kan klicka för vem som helst närsomhelst. Men mord är det likförbannat.
Citera
2021-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, de har mördats. Av omtanke och kärlek. För att de äntligen skulle få det bättre. Andra alternativet, att hamna i klorna på LK skulle tyvärr nog också ha inneburit död, antingen av LK och hans släkt, eller av dem själva när de blev större. Inte mycket bättre det...

Erbjud ditt stöd och åsikter till mammans familj, de lär med all sannolikhet inte hålla med dig.

Du förminskar tragedin som det här faktiskt är och du förringar två små barns liv.

Du borde skämmas.
Citera
2021-07-14, 15:21
Medlem
Citat:

Det där är antaganden från din sida och inte sanning. Vad som eventuellt skulle kunna ha hänt är spekulationer från din sida. Det som är sanning är att de mördats och att du rättfärdigar mord.
Citera
2021-07-14, 15:21
Medlem
[quote=Puukko-kniven|76568680]
Citat:
Nu har du sida upp och sida ner FÖRSVARAT och RÄTTFÄRDIGAT mammans handling utan att veta i princip någonting.

Skaver det inte lite i huvudet på dig eller är det så enkelt att du gillar uppmärksamheten du får när du provocerar?

Hallååå! Vakna!!! Försvarat har jag ej gjort. Självklart är det en förskräcklig handling. Självklart är det mord. Men, det gäller att inse varför hon gjorde det. Inte som ett "vanligt" barnamord... Jag vill få folk att förstå varför. Helt enkelt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in