Citat:
Ursprungligen postat av
Rabbia
Såklart jag fattar att man inte mördar sina barn! Men man kan ju ha förståelse för hur mamman gjorde såsom hon gjorde... Inte samma sak som att man tycker om det. Och hejar på mamman bara för att. Provocera är inte meningen. Bara att hoppas att folk förstår lite av detta. Varför hon handlade på detta vis...
Då har du förståelse för alla karlar som eldar upp ungar, skjuter dom och fan och hans moster. För att dom blir dumpade och är butthurt? För det kan ju vara så att dom är jätte ledsna inombords och mammans nya karl kanske är riktigt elak. Då förstår du att dom vill döda sina barn för att mamman inte sätter klorna i dem? Nåja, vi kommer ingen vart... Jag förstår inte att man väljer mord som sista utvägen för sina barn. Då är man inte frisk. Då handlar det inte "bara" om skydd. Utan någon form av bakomliggande psykisk ohälsa.
Finns ingen realistisk situation jag kan tänka mig där jag ser mord som sista utvägen för mina ungar. I synnerhet inte på ett sådant brutalt sätt. Om hon nu måste döda dem, Hon hade kunnat smugit i dem alkohol, droger eller gasat dom. Vad som helst... utom det hon gjorde.
Varför dödade hon inte pappan? Det hade ju varit mitt alternativ. Åker hon fast så får dom iaf leva och har chansen till ett bra och lyckligt liv. Istället berövade hon dem den chansen. För sitt egna ego...