2021-07-14, 14:29
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Han var väl inte hotad och trakasserad och genomlidit fysisk och psykisk misshandel i flera år? De flesta fall är psykiskt sjuka föräldrar som t.ex fått psykoser eller vanföreställningar. Det tror jag absolut. Men inte i detta fall... No way...
Ingen aning vad han har fått uppleva. Vet du? Oavsett vad så mördar man inte sina barn. Fast det tror jag du förstår innerst inne. Du vill nog bara uppröra och provocera antar jag.
Citera
2021-07-14, 14:31
Medlem
NewHopes avatar
Att förstå är inte samma som
att tycka om. Man har medlidande med en trasig person som kände sig tvungen att göra det fruktansvärda.Ingen vill hamna i hennes situation, inte ens hon själv.
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Ni kan starta en förening. Filicidens vänner.
Citera
2021-07-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
I onsdags så bestämde denna mamma att det inte fanns någon annan utväg än att rädda henne och hennes två barn genom att försvinna från denna värld.
Hon väljer och ställa sig på järnvägsspåret, med sina barn i famnen, låta tåget tuta i trettio sekunder för att sedan avsluta lidandet.

Jag vill inte att hennes historia ska bli en i mängden, jag vill att det ska lyftas, återigen har någon ” mördats”, för att vi inte lyckas stoppa kvinnovåldet. Jag gråter för henne, hennes barn och för alla kvinnor som inte själv orkar lyfta frågan.

Låt oss sprida hennes historia.

Skrivet av en som var nära famijen.

Någon har inte mördats. Två oskyldiga barn har mördats av sin mamma med hjälp av en tredje part (murder by proxy).
Hon är inget helgon som stod med gloria och mördades av sin man medan hon skyddade sina barn.

De offren som finns i denna händelse är:
1. Barnen
Om det stämmer som kvinnan påstår så skall de alltså ha misshandlats av sin far. Nu är de också mördade av sin mamma.

2. Lokföraren.
Han är så vitt jag vet inte anklagad för att ha misshandlat hennes barn. Men ändå blev det han som fick se tre personer, varav två barn, stå på spåret och sedan tvingas vara den som utför morden och självmordet. Och nu är han också ännu mer offer om det skall anses vara glorifierat handlade av kvinnan att blanda in honom i en vårdnadstvist och barnamord.

Eventuellt är mannen också ett offer om han faktiskt är oskyldig till det han anklagas för av påstådda anhöriga på internet.
Senast redigerad av xedrup 2021-07-14 kl. 14:38. Anledning: Felaktig citering
Citera
2021-07-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Att förstå är inte samma som
att tycka om. Man har medlidande med en trasig person som kände sig tvungen att göra det fruktansvärda.Ingen vill hamna i hennes situation, inte ens hon själv.

Hur ska du nu ha det, för en stund sedan skriver du att mödrar inte tar sina barns liv, nu skriver du att de gör det då de är trasiga, hur ska du ha det? Hur vet du att hon inte ville det själv?
Citera
2021-07-14, 14:38
Medlem
NewHopes avatar
Vem säger här att ”man mördar sina barn”?? Vad läser ni allt detta?
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Ingen aning vad han har fått uppleva. Vet du? Oavsett vad så mördar man inte sina barn. Fast det tror jag du förstår innerst inne. Du vill nog bara uppröra och provocera antar jag.
Citera
2021-07-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab

Såklart jag fattar att man inte mördar sina barn! Men man kan ju ha förståelse för hur mamman gjorde såsom hon gjorde... Inte samma sak som att man tycker om det. Och hejar på mamman bara för att. Provocera är inte meningen. Bara att hoppas att folk förstår lite av detta. Varför hon handlade på detta vis...
Citera
2021-07-14, 14:43
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xedrup
Någon har inte mördats. Två oskyldiga barn har mördats av sin mamma med hjälp av en tredje part (murder by proxy).
Hon är inget helgon som stod med gloria och mördades av sin man medan hon skyddade sina barn.

De offren som finns i denna händelse är:
1. Barnen
Om det stämmer som kvinnan påstår så skall de alltså ha misshandlats av sin far. Nu är de också mördade av sin mamma.

2. Lokföraren.
Han är så vitt jag vet inte anklagad för att ha misshandlat hennes barn. Men ändå blev det han som fick se tre personer, varav två barn, stå på spåret och sedan tvingas vara den som utför morden och självmordet. Och nu är han också ännu mer offer om det skall anses vara glorifierat handlade av kvinnan att blanda in honom i en vårdnadstvist och barnamord.

Eventuellt är mannen också ett offer om han faktiskt är oskyldig till det han anklagas för av påstådda anhöriga på internet.

Otroligt smärtsamt att två små barn dog pga sin mamma.
Och lokföraren mår förmodligen obeskrivligt illa. Måste vara mycket traumatiskt att uppleva detta.
Citera
2021-07-14, 14:44
Medlem
NewHopes avatar
Are you talking to me?
Kom med några argument och om jag tycker att de är dumma eller intressanta reagerar jag och vi kan vi ha en debatt 🙌 Börjar du kalla mig namn kommer min hand att ta över samtalet. ✋
Citat:
Ursprungligen postat av Dracoul
Hur ska du nu ha det, för en stund sedan skriver du att mödrar inte tar sina barns liv, nu skriver du att de gör det då de är trasiga, hur ska du ha det? Hur vet du att hon inte ville det själv?
Senast redigerad av NewHope 2021-07-14 kl. 14:50.
Citera
2021-07-14, 14:44
Medlem
Citat:
Vem säger här att ”man mördar sina barn”?? Vad läser ni allt detta?

Kanske kan bero på att polisen misstänker mord.
Citera
2021-07-14, 14:45
Medlem
[quote=Dumklumpen|76568297]
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia

Och det absolut värsta av det värsta som kan hända ett stackars oskyldigt barn är att deras egna mamma mördar dem, rått och brutalt. Fy f-n

Jag säger inte att det är rätt mot barnen. Självklart inte. Men man kanske kan ha lite förståelse för varför. Detta handlar inte om att någon är i psykos eller vill ha njutning. Som så många andra barnamord. Detta är en helt annan sak!
Citera
Medlem
Citat:
Are you talking to
me? Kom med argument och om jag ser att de är dumma eller intressanta då jag reagera och vi kan vi ha en debatt 🙌 Börjar du kalla mig namn då är min hand som tar över samtalet. ✋

Så du vet inte vad du själv skriver och vad du själv tycker från sida till sida här på denna tråd, intressant!
Citera
Medlem
NewHopes avatar
I detta fall - ja, polisen är på rätt spår imho.
Citat:
Ursprungligen postat av Dracoul
Kanske kan bero på att polisen misstänker mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in