2021-07-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Var det inte jag som citerade dig nyss o sa att varenda fall är olika.. Varför står vi så stilla o bara stampar, när du försöker argumentera?

Har du något värdefullt o tillägga?

Du slänger upp statistik, jag menar på att det är samma psykologi här som i fentanylmordet. Ser man inte kopplingen är man dummare än fan själv
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför måste man bestämma sej för vart man står i ett så oerhört komplicerat fall som ingen kan förstå?
Man måste bestämma sig för om hon är en individ eller en statistisk sanning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Så hemskt och sorgligt att det finns folk som verkligen inte fattar varför hon gjorde som hon gjorde. Tycka synd om pappan? Haha, det måste ju vara ett skämt!

Så hemskt och sorligt att det fortfarande finns trångsynta idioter som dig i samhället.

Hon gjorde som hon gjorde för att hon var gravt sjuk i huvudet. Hon borde låsts in för länge sedan och tvångssteriliseras.
Fruktansvärda kvinna att beröva sina barns liv på det viset.
Må hon ruttna i helvetet!
Citera
2021-07-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Just ”vid gärningstillfälle” tycker jag en viktig parameter. Som människor vi är inte konstanta, vi förändras konstant. Om någon kunde varit där och övertala eller stödja henne, när hon kom in i denna tillstånd, psykos eller liknande. Jag är ingen läkare , ställer inte diagnos, men i normal tillstånd klarar man inte av att genomföra självmord. Det behövs extra ”kraft”. Speciellt den mamma får när hin ska skydda sina barn.

Det här är en utopi, saknar verklighetsanknytning, https://psykiatristod.se/download/18.14a48d8916d8b55be7b7ae0b/1572341336759/suicidstegen_formular.pdf och https://patientsakerhet.socialstyrelsen.se/risker-och-vardskador/vardskador/suicid/

Finns ingen sans i vad du pratar om, rent flummeri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Men nu får du väl ändå ta och vakna upp! Jag hoppas du känner lika varm omtanke över stackars Anders Eklund, Lisa Holms mördare och några till. Och att du kommer att ge styrkekramar till din partner om hen mördar era barn. Handhjärta till dig

Alltså, ser du inte skillad på psykiskt sjuka människor och detta fall, är det ju synd om dig! Att du inte fattar... Hemskt!
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Just ”vid gärningstillfälle” tycker jag en viktig parameter. Som människor vi är inte konstanta, vi förändras konstant. Om någon kunde varit där och övertala eller stödja henne, när hon kom in i denna tillstånd, psykos eller liknande. Jag är ingen läkare , ställer inte diagnos, men i normal tillstånd klarar man inte av att genomföra självmord. Det behövs extra ”kraft”. Speciellt den mamma får när hin ska skydda sina barn.

Ja precis. Jag menar inte att hon skulle ha varit psykisk sjuk hela livet men vid gärningstillfället tror jag att hon var det. I någon form. Precis som jag tror att de flesta som begår filicid-suicid är vid gärningen.
Citera
2021-07-14, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Statistiken tar inte bort mångfalden.Det behövs inte bestämmas något.
Man försöker sätta sig i offrets känslor och fantasier, vilket du inte gör om du följer isolerad fakta och statistik.
Kul exempel på hur du resonerar. ”Hon mördare barnen = hon är monster” eller ”en kvinna skar av armen på ett barn” - låter hemskt om man låter bli att berätta att barnen var skadad och att kvinnan var en kirurg.
Jag har inte skrivit att hon är ett monster. Det är återigen något du sitter på kammaren och "känner" fram till en påhittad sanning.

Jag har sagt att hon mördade barnen och att det ansvaret ligger på henne och ingen annan, är hennes ansvar.
Senast redigerad av micro113 2021-07-14 kl. 13:56.
Citera
Medlem
Citat:
Han var väl inte hotad och trakasserad och genomlidit fysisk och psykisk misshandel i flera år? De flesta fall är psykiskt sjuka föräldrar som t.ex fått psykoser eller vanföreställningar. Det tror jag absolut. Men inte i detta fall... No way...

Jodå, han var en kränkt stackare, frun hade varit så elak och träffat en ny partner. Det knäckte honom psykiskt under en lång tid. Han gjorde vad han ansåg bäst. Handhjärta till honom också.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Du slänger upp statistik, jag menar på att det är samma psykologi här som i fentanylmordet. Ser man inte kopplingen är man dummare än fan själv

Jag vet inte vad fentanylmordet är, men förmodligen är det helt annorlunda mot det här. Svaret finns förmodligen redan besvarat i den faktan som du inte vågar lyfta. Föreslår att du tar dig en närmare titt i så fall. Du som vet allt.
Citera
2021-07-14, 13:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Alltså, ser du inte skillad på psykiskt sjuka människor och detta fall, är det ju synd om dig! Att du inte fattar... Hemskt!
Vare sig Anders Eklund eller Lisa Holms mördare var psykiskt sjuka och kunde därför dömas till fängelse.
Citera
2021-07-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Så hemskt och sorligt att det fortfarande finns trångsynta idioter som dig i samhället.

Hon gjorde som hon gjorde för att hon var gravt sjuk i huvudet. Hon borde låsts in för länge sedan och tvångssteriliseras.
Fruktansvärda kvinna att beröva sina barns liv på det viset.
Må hon ruttna i helvetet!

Att du inte skäms! Du kan nog inte överhuvudtaget sätta dig in i hur MK kände, och vad hon hade varit med om... Man blir ju lite rädd för hur folk tänker😱Hoppas du ruttnar i helvetet😅
Citera
2021-07-14, 13:56
Medlem
[quote=therefore|76567767]Jag vet inte vad fentanylmordet är, men förmodligen är det helt annorlunda mot det här. Svaret finns förmodligen redan besvarat i den faktan som du inte vågar lyfta. Föreslår att du tar dig en närmare titt i så fall. Du som vet allt.[/

Gör ju det. Säger att det är samma i båda fallen. Läs själv om det fallet. Du kanske ändrar syn på att mammor alltid är så fantastiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in