2021-07-14, 13:33
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Håller med! Hon ville ta barnen till en fridfullare plats. Befria dem ifrån ondo. Av kärlek till sina barn.
Precis som Samuel Rehn då? Skönt att du ger honom lite stöd också. <3
Citera
2021-07-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Osmakligt, som man bäddar får man ligga. Det är två barn vi pratar om.

Ja, jag står för det. Som man bäddar får man ligga! Gäller LK. Barnen har kommit till en fridfullare plats. Tillsammans med mamman. Som älskade sina barn så otroligt mycket. Räddade dem ifrån ondo.
Citera
2021-07-14, 13:35
Medlem
Citat:
Om hon hade överlevt, skulle hon ha känt att hon hade verkligen gjort vad hon kunnat. För att rädda sina älskade barn. Men jag tror nog hon hade försökt att komma till barnen, om hon hade överlevt. Såklart hon inte ville leva. Och hamna i klorna på en galen LK.

Så du rekommenderar föräldrar att ta livet av sina barn när dom själva är trötta? Gamla tiders änglamakererskor! Är man inte på banan kan man lämna barnen till anhöriga och sök hjälp tycker jag.
Citera
2021-07-14, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte ok vare sig hon överlevt eller ej. Man dödar inte sina barn. Däremot kan man ha medkännande med den bakgrunden hon tydligen har. Om hon överlevt hade hon ställts inför domstol. Och beroende på bakgrund samt vilka domare som sitter bakom skranket hade hon kunnat få livstid, eller 10 år. Svårt att veta hur de skulle resonera.
Så du har blitt taltratt för de som har förståelse för morden. Ja smaka på den M O R D E N.
Men då vet vi. I fortsättningen ställer vi frågorna till dig.
Citera
2021-07-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ja, jag står för det. Som man bäddar får man ligga! Gäller LK. Barnen har kommit till en fridfullare plats. Tillsammans med mamman. Som älskade sina barn så otroligt mycket. Räddade dem ifrån ondo.

Är det så män tänker när dom dödar sina kvinnor? Att ta dom till en lugnare plats? Varför flyr kvinnor isåfall från dessa män?
Citera
2021-07-14, 13:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte ok vare sig hon överlevt eller ej. Man dödar inte sina barn. Däremot kan man ha medkännande med den bakgrunden hon tydligen har. Om hon överlevt hade hon ställts inför domstol. Och beroende på bakgrund samt vilka domare som sitter bakom skranket hade hon kunnat få livstid, eller 10 år. Svårt att veta hur de skulle resonera.

Jag tror t.o.m. det är möjligt att hon kunde bedömts vara allvarligt psykiskt störd och fått rättspsykiatrisk vård. En RPU hade kunnat visa det men nu lär vi aldrig få veta.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Om hon hade överlevt då, hade det vart ok då med?

Om hon hade överlevt hade hon fått livstids fängelse eller vård.
Även om mamman upplevde att hon gjorde barnen en tjänst så är det alltid fel att mörda sina barn.
Citera
Medlem
[quote=Rabbia|76567533]
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Av kärlek till sina barn" Du är sjuk[/

Nej, det är du som inte kan sätta dig in i MK's situation! Det var absolut sista utvägen.

Om det här fallet hade tagits upp i tingsrätten och en orosanmälan hade gjorts. Stor risk att både han och hon hade blivit av med vårdnaden. Han på grund av misshandel och hot. Hon pga att hon brustit i att skydda barnen…. Hon hade fått bo på ett familjehem tsm med barnen. Barnen hade vårdats under LVU.
Citera
2021-07-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Så hon skulle gått fri från åtal bara hon lovar att ta livet av sig senare? jaja

Såklart jag fattar att hon skulle bli åtalad, och skulle få ta sitt straff. Men hon skulle ändå försöka komma till barnen på ett eller annat sätt. Om inte på anstalten, så definitivt när hon kom ut därifrån. Vad hade hon att leva för, när barnen inte levde?
Citera
2021-07-14, 13:40
Avslutad
Citat:
Oj, så synd det är om honom... Not... Det var indirekt hans fel. Som man bäddar får man ligga... Kanske lärde han sig en läxa. Men det tror jag ej att han gjorde. Han är bara innerst inne ilsken för att MK (och barnen) kom undan "så lätt". Vem ska ha nu ta ut sina aggressioner på? Stackars nästa flickvän😮

Hahahaha!!
Du är ju helt störd!
Nej. Stackars pappa att bli uthängd såhär utan att själv få återberätta sin version om sin psyksjuka fru. Barnamördare var hon.
Hon var uppenbarligen en större fara för deras barn. Inser man inte det är man rubbad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag undrar vilka som är efterblivna. Så sjukt känslostyrda, för er finns det inga mammor som kan vara så pass störda att de av ondo tar sina ungar i döden. Det är mannens fel. Blir fan parodi på hela diskussionen. Läs Fup på fentanylmordet, eller Läs lite om Gårdstensmorden, eller om mamman i Trelleborg 2019.

Samma psykologi i stort sätt. Trots stora skillnader i omständigheter.

Inte jag som sitter här o gråter och börjar bitcha när jag får tag på lite fakta.

Motives in Filicide-Suicide
The majority (70%) of the motives for filicide-suicide were identified as altruistic, that is, the parents (90% of the mothers and 60% of the fathers) were motivated by the desire to alleviate real or imagined suffering in their children (Table 3). The altruistic category was subdivided into psychotic altruistic and non-psychotic altruistic. For example, a psychotic altruistic motive would include taking a child’s life because of the delusional belief that the child was in acute danger of a worse fate. Alternately, a non-psychotic altruistic case would be taking the life because of a belief that a severely medically ill child would be better off. Psychotic beliefs about their children’s actual or potential suffering formed the basis of the altruistic motive of nearly one-fourth of these parents (16% of the entire sample), while the remaining three-fourths (53% of the entire sample) were not psychotic.

Välkommen till Människan.

Är du också en islamist eller varför har du så stora problem med det?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Är det så män tänker när dom dödar sina kvinnor? Att ta dom till en lugnare plats? Varför flyr kvinnor isåfall från dessa män?

Filicid-suicid har inte samma grund som mord på en vuxen person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in