2021-07-14, 12:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Om du aldrig själv har varit i en situation med ett förtryckande as till partner, som du inte orkar hantera längre, och som du till varje pris vill att barnen ska slippa, så ska du vara glad. Men då kan du heller inte förstå varför desperationen kan vara så stark så att man gör det ofattbara.
Alla kvinnor som varit där och INTE dödat sina barn visar hur orimligt ditt resonemang är.
Citera
2021-07-14, 12:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alla kvinnor som varit där och INTE dödat sina barn visar hur orimligt ditt resonemang är.

Varje fall är unikt. Mamman här kanske var mer utsatt från såväl barnafadern som hans släkt än vad som är brukligt i andra fall. Mamman här kan ha varit mindre psykiskt stark än andra mammor och därför haft svårare att hantera och överleva lidandet. Det är många faktorer som påverkar och inga fall kan rätt och slätt jämföras med varandra.
Senast redigerad av Rosamund 2021-07-14 kl. 12:20.
Citera
2021-07-14, 12:20
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Sluta vara så mellanmjölk fröken thunderthighs.. Det är väl klart att du sympatiserar
Nej, jag sympatiserar inte med att ta död på barnen, det borde funnits bättre lösningar. Men nu är det som det är, tyvärr att både hon och barnen har dött. Och eftersom jag inser att du provocerar i syfte att reta mig, så kommer jag inte att diskutera mer varför jag förstår utan att sympatisera.
Citera
2021-07-14, 12:23
Medlem
Citat:
Om du aldrig själv har varit i en situation med ett förtryckande as till partner, som du inte orkar hantera längre, och som du till varje pris vill att barnen ska slippa, så ska du vara glad. Men då kan du heller inte förstå varför desperationen kan vara så stark så att man gör det ofattbara.

Hur mitt liv ser ut har du ingen aning om. Den här kvinnan gifte sig med "aset", hon skaffade ett barn med "aset", flera år senare skaffar hon ytterligare ett barn med samma "as", bara där faller det på sin orimlighet! Hon hade dessutom ett hyfsat väl fungerande liv och ett stort nätverk.

Ni försöker framställa det som att hon var både livrädd hotad och misshandlad! När det i själva verket handlar om en vårdnadstvist som hon inte tänkte låta pappan gå vinnandes ur, kosta vad det kosta Vile....
Citera
2021-07-14, 12:24
Bannlyst
Citat:
Nej, jag sympatiserar inte med att ta död på barnen, det borde funnits bättre lösningar. Men nu är det som det är, tyvärr att både hon och barnen har dött. Och eftersom jag inser att du provocerar i syfte att reta mig, så kommer jag inte att diskutera mer varför jag förstår utan att sympatisera.

Det var inte det jag sa. Men tack <3
Citera
2021-07-14, 12:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varje fall är unikt. Mamman här kanske var mer utsatt från såväl barnafadern som hans släkt än vad som är brukligt i andra fall. Mamman här kan ha varit mindre psykiskt stark än andra mammor och därför haft svårare att hantera och överleva lidandet. Det är många faktorer som påverkar och inga fall kan rätt och slätt jämföras med varandra.
Ni får bestämma er för om varje fall är unikt eller om ni skall klistra statistik på fallet.

Dessutom ser jag återigen hur du läser in dina egna känslor och fantasier som sanningar.
Citera
2021-07-14, 12:40
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jasså? Är det kanske så att det inte var jag utan du som faktiskt gjorde det?

För er som undrar, det är en liten konversation sedan i natt, där han vägrade inse att det i de flesta fall för kvinnor kan ha en underliggande altruistisk mening.

Du får vrida och vända hur du vill, men tolkar du dylik text som 100% fakta är du dum i huvudet.
Citat:
//The authors also hypothesized that motives for filicide-suicide would most likely be altruistic or acutely psychotic…//
…vilket du troligen är, då du försöker förminska ett dubbelmord.
Citera
2021-07-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Men alltså seriöst, vilka belägg har du på att han skulle dödat henne o barnen?

Jag lever i ett väldigt temperamentsfullt förhållande, när vi bråkar så låter det o kastas hårda ord men vi älskar o respekterar varandra ändå. Jag hade också kunnat rada upp exempel på det du kallar misshandel beroende på hur lättkränkt o känslig man är.

Som någon tidigare skrivit tror jag snarare på att det var vad hon kunde skrapa ihop inför vårdnadstvisten men det ger inga belägg för varken fysisk eller psykisk misshandel. Det ger definitivt inga skäl till att utsätta sina barn för den skräck o död hon gjorde!!

Då har du uppenbarligen inte hängt med i tråden. Han hade hotat att mörda henne och barnen så fort han hittar henne då hon höll sig gömd. När han tilläts träffa sina barn igen av tingsrätten under föregående helg då han skulle haft dem så valde hon att ta deras liv innan det hände.
Citera
2021-07-14, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Du får vrida och vända hur du vill, men tolkar du dylik text som 100% fakta är du dum i huvudet.

…vilket du troligen är, då du försöker förminska ett dubbelmord.

Sluta försök förvränga nu..

Folk Vet vad jag menar.
Citera
2021-07-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ni får bestämma er för om varje fall är unikt eller om ni skall klistra statistik på fallet.

Dessutom ser jag återigen hur du läser in dina egna känslor och fantasier som sanningar.
Och du bestämmer och beslutar vad man får skriva och inte skriva i forumet? Det är ett känslomässigt ärende och det är ett svårt bedömande man skall göra. Ingen av oss skall döma i det här målet, vare sig som domare eller nämndemän, eftersom det inte ens kommer gå till åtal. Alltså får man vara både partisk och känslosam. UTAN att du avgör vad man får skriva. Jag kan skriva en massa mer men då lär jag få en varning eller bli avstängd. Så jag nöjer mig med att i övrigt tänka det jag tänkte skriva.
Citera
2021-07-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det skulle vara intressant att höra pappans version av det hela.

Oj, så synd det är om honom... Not... Det var indirekt hans fel. Som man bäddar får man ligga... Kanske lärde han sig en läxa. Men det tror jag ej att han gjorde. Han är bara innerst inne ilsken för att MK (och barnen) kom undan "så lätt". Vem ska ha nu ta ut sina aggressioner på? Stackars nästa flickvän😮
Citera
2021-07-14, 12:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och du bestämmer och beslutar vad man får skriva och inte skriva i forumet?
Varifrån har du fått det?
Jag pratar om att bestämma sig för var man står.

Citat:
Det är ett känslomässigt ärende och det är ett svårt bedömande man skall göra. Ingen av oss skall döma i det här målet, vare sig som domare eller nämndemän, eftersom det inte ens kommer gå till åtal. Alltså får man vara både partisk och känslosam. UTAN att du avgör vad man får skriva. Jag kan skriva en massa mer men då lär jag få en varning eller bli avstängd. Så jag nöjer mig med att i övrigt tänka det jag tänkte skriva.
Absolut - du får vara hur partisk och känslosam du vill. Och jag får kritisera det hur mycket jag vill.

Din partiskhet och dina känslosamma tolkningar och utbrott kan dock aldrig ses som fakta eller sanning i fallet - utan är just bara det, dina känslotolkningar, spekulationer och överföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in