2021-07-14, 00:57
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandh
Du är helt makalös människa. INGET har hänt med maskinerna. ungefär som när de sa att routrarna innehöll känslig information. Vem som helst som jhobbar inom IT vet att routrar enbart loggar information såsom Ip-nummer, portar etc. De innehåller ingen som helst annan information. Bara en "smoke screen" De vet att deras heder står på spel, eftersom de ljugit sig blå om valet. Snacka om en fara för demokratin. Gå utanför din ekokammare och läs lite. Kanske du kommer att förstå men jag hyser inga större förhoppningar.
Maskinerna har nu i åtskilliga veckor varit i händerna på Trump-kultens medlemmar. Eftersom man inte har någon aning om vad de kan ha gjort med maskinerna kan man inte lita på dem i framtiden.

Angående routrarna så vill man inte lämna ut dem eftersom att de behövs för att myndigheten ska kunna jobba. Om man skulle lämna ifrån sig routrarna i en längre tid så skulle man helt enkelt behöva köpa nya, återigen på skattebetalarnas bekostnad. Dessutom finns det ingen som helst relevant information på dessa routrar. De är inte relevanta för undersökningen.
2021-07-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Routrarna var det Ninjorna som klagade på och du HAR helt rätt att du knappast kan få någon info från dessa som är av någon nytta.

Men om folk får tillgång till röstmaskinerna och dess mjukvara och ingen vet vad de gör med denna för att sedan få tillgång igen utan översikt, så är dessa obrukbara och alternativet är återställa manuellt.

Tyvärr har Ninjorna fått tillgång UTAN att översikt så därför är allt redan förstört och ja några webcams säger inget.

Vad är det du ska återställa?? De KOPIERADE mjukvaran. Som när du kopierar en film eller en låt till en polare. Förstör det din kopia av filmen/låten?

Eftersom routrar loggar trafik så kan man läsa av mycket från dessa loggar. Man kan se vilken tid och varifrån och när en uppkoppling skedde till vilket IP-nummer och från vilket IP-nummer, "en valmaskin t. ex."
2021-07-14, 00:59
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du har rätt i en sak du skriver i alla fall.

Men åter till batchen, Emma18 hävdar att skillnader i antalet sedlar för respektive kandidat skiljer sig pga ordningen sedlarna räknas.

Då du kom in i våran diskussion så får du gärna förklara hur det är möjligt.

Titta på den här och återkom.
https://rumble.com/vjsm53-huge-update-on-georgia-election-audit.html
Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå. Om man räknar rösterna i olika ordning så kommer ju såklart röstantalet för exempelvis röst 801-900 vara annorlunda.
2021-07-14, 01:00
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Har du läst rapporten?
Vart hittar jag den?

Klipp OT som vanligt från Trams-Flams

Nä jag har läst denna revision som blev klar för någon vecka sedan om AZ valet 2020:
https://www.abc15.com/news/in-depth/the-other-arizona-election-audit

Rekommenderar denna! Och kommer en video version så kommer jag DM dig!

2021-07-14, 01:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vad vet du om routrar?
Arizonas i synnerhet?

AZ routrar är annorlunda från resten av världen?

Men visa oss hur fusket skett via routrarna!

2021-07-14, 01:10
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå. Om man räknar rösterna i olika ordning så kommer ju såklart röstantalet för exempelvis röst 801-900 vara annorlunda.

Nej nej, försök inte.

Varje "batch" (låda) ska innehålla ett exakt antal röster och hur dessa fördelades mellan kandidaterna. Oavsett om rösterna i "batchen" (lådan) sorteras eller ej.

Kolla på det här som framkommit i Georgia och återkom.

https://rumble.com/vjsm53-huge-update-on-georgia-election-audit.html

Det stämmer inte Emma.
2021-07-14, 01:12
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vad är det du ska återställa?? De KOPIERADE mjukvaran. Som när du kopierar en film eller en låt till en polare. Förstör det din kopia av filmen/låten?

Eftersom routrar loggar trafik så kan man läsa av mycket från dessa loggar. Man kan se vilken tid och varifrån och när en uppkoppling skedde till vilket IP-nummer och från vilket IP-nummer, "en valmaskin t. ex."

Tja kopierade mjukvaran för att göra vad?

Ja du kan ha en logg i en router vilka portar som använts och till vilka nätverkskorts id, IP, paketstorlek mm men det ger inget om det inte skede från en källa som INTE skulle ha använt nätet OCH du har samma logg i servern och datorerna.

Routern är ointressant.

Att sedan Ninjorna inte lyckades läsa en Raid-diskar på korrekt sätt utan påstod att den manipulerats medans det visade sig att de mountat den felaktigt..

2021-07-14, 01:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Du säger att routrarna saknar betydelse.
Jag frågar hur du vet det?
2021-07-14, 01:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Du säger att routrarna saknar betydelse.
Jag frågar hur du vet det?

Jag vet!

Källa: googla!

2021-07-14, 01:14
Medlem
Citat:

Det hela är mycket enkelt. Ett IP-nummer är unik, ung, som en brevlåda. Du får ett brev med en mottagaradress och en avsändaradress. Skillnade är att du även har klockslag samt lite mer information. Grejen är att valmaskiner FÅR inte vara uppkopplade mot nätet. Det kan man utröna från routerloggarna. Varför tror du de undanhåller dem? Varför tror du de ljuger om att det finns känslig information på routrarna? En router lagrar inga filer eller information, förutom just loggar och routing tables, ja lite mer men absolut inga filer eller dylikt.
2021-07-14, 01:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Jag vet!

Källa: googla!

Tack för ditt svar.

Din trovärdighet är på topp.👍
2021-07-14, 01:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Det hela är mycket enkelt. Ett IP-nummer är unik, ung, som en brevlåda. Du får ett brev med en mottagaradress och en avsändaradress. Skillnade är att du även har klockslag samt lite mer information. Grejen är att valmaskiner FÅR inte vara uppkopplade mot nätet. Det kan man utröna från routerloggarna. Varför tror du de undanhåller dem? Varför tror du de ljuger om att det finns känslig information på routrarna? En router lagrar inga filer eller information, förutom just loggar och routing tables, ja lite mer men absolut inga filer eller dylikt.

En routers logg säger nada utom att ett paket data skickats via en port på routern med tidslag, storlek, ip och nätverkskorts id. om du ens loggar detta.

Du får samma info från datorerna som är i nätverket och INGET som Ninjorna presenterat hittills visar på att någon utifrån skulle nått någon dator så därför är ROUTERNS info OINTRESSANT.

Så vill du diskutera routers så är det lönlöst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in