2021-07-14, 00:12
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
MK ville nog inte att barnen skulle lida så mycket som hon själv har gjort... Lida i tysthet. I total fångenskap. Och utsättas för hot och psykisk och säkert fysisk misshandel. År ut och år in.

Fast det vet hon ju inte…..

Du har uppenbarligen inte barn själv
Citera
2021-07-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Ja, det är ju ingen direkt information som har kommit från föraren så man vet ju inte vad han har sett 🤔

Det har redan sagts i tråden att barnen skall ha haft ögonbindel och den ena sonen försökt springa men modern fick tag i honom och höll fast honom.
Citera
2021-07-14, 00:14
Medlem
colis avatar
Citat:
Allt visas inte på dokument kanske du förstår. Och allt kanske inte barnen säger, om de vet vad pappan kan ta sig till. Vem vet, kanske barnen har blivit hotade. Och känna att de måste vara tysta och inte säga så mycket. Eller att barnen känner att de måste hålla tyst för att skydda mamman ännu mer. De visste säkert vad pappan var kapabel till att göra...

I en vårdnadstvist brukar parterna dra fram absolut allt de kan komma på för att svartmåla motparten.

Det som framkommit från MKs uppgifter i tvisten är att maken vid två tillfällen påstås gått över gränsen och 1.) tagit ett strypgrepp 2015 och 2.) haft en knuten näve i luften framför henne (han slog henne inte) 2018.

Vid ett tillfälle i maj 2021 trängde sig också MK in i svärföräldrarnas bostad för att barnen befann sig där, varvid svärfadern drog henne i armen.

Detta är allt fysiskt våld som ska ha förekommit enligt MK. Det finns inte uppgifter om något mer.

Därtill anger MK att maken haft en rutten förlegad kvinnosyn, inte velat skiljas och haft en egen, men inte olaglig, uppfattning om barnuppfostran.

Det är i princip vad MK räknar upp - det allra värsta hon kan minnas - i inlagan till vårdnadstvisten.

Tycker du att detta är så graverande så det urskuldar att hon ställde barnen framför tåget?
Att detta borde gjort MK ”dödligt rädd, desperat, förtvivlad utan att kunna se någon annan utväg än att ”rädda” sönerna genom att mörda dem och dö själv”?

Nej - det finns inget mer angivet än ovanstående uppräknade beskrivningar av fysisk eller psykisk misshandel. Ingenting! Det är onekligen rätt torftigt jämfört med vad som vanligen kommer fram om hur misshandlade kvinnor ofta brukar ha haft det
Senast redigerad av coli 2021-07-14 kl. 00:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Till skillnad då från att bli mördade.

Jag förstår att det det i dina öron såklart låter bättre att de aldrig fick en chans att leva livet än att de möjligtvis, kanske skulle fara illa senare.

Jag antar att du, som gärna vill sätta in dig i en mördares sinne, såklart hade gjort samma sak? För du kan också, precis som mamman, se in i framtiden?

Nej nej, skillnaden är att jag är stark och självsäker. Och skulle aldrig utsätta mig för en sådan situation. Kanske lätt att säga, men ingen vet vad jag har varit med om... Jag vet bara att jag klarar mig att bryta mig ut ur ett sådant förhållande. Med barn. Och aldrig ens tänkt tanken att utsätta eventuella barn för sådant som MN gjorde.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
hade anhöriga brytt sig, väninnor, arbetskamraterna så hade inte detta hänt. Dom borde fan skämmas...... Blinda idioter
Citera
2021-07-14, 00:16
Medlem
Jävlar vad den här tråden har eskalerat och landat i två läger. De som anser att modern är förövare eller att skulden ligger på fadern. Till något mer matnyttigt, ingen som har lite skvaller från grannar, vittnen, släkt och vänner till berörda?
Citera
2021-07-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Det har redan sagts i tråden att barnen skall ha haft ögonbindel och den ena sonen försökt springa men modern fick tag i honom och höll fast honom.

Vem skrev det?
Citera
2021-07-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
I en vårdnadstvist brukar parterna dra fram absolut allt de kan komma på för att svartmåla motparten.

Det som framkommit från MKs uppgifter i tvisten är att maken vid två tillfällen påstås gått över gränsen och 1) tagit ett strypgrepp 2015 och 2.) haft en knuten näve i luften framför henne( han slog henne inte) 2018.

Vid ett tillfälle i maj 2021 trängde sig också MK in i svärföräldrarnas bostad för att barnen befann sig där, varvid svärfadern drog henne i armen.

Detta är allt fysiskt våld som ska ha förekommit enligt MK. Det finns inte uppgifter om något mer.

Därtill anger MK att maken haft en rutten förlegad kvinnosyn, inte velat skiljas och haft en egen, men inte olaglig, uppfattning om barnuppfostran.

Det är i princip vad MK räknar upp - det allra värsta hon kan minnas - i inlagan till vårdnadstvisten.

Tycker du att detta är så graverande så det urskuldar att hon ställde barnen framför tåget?
Att detta borde gjort MK ”dödligt rädd, desperat, förtvivlad utan att kunna se någon annan utväg än att ”rädda” sönerna genom att mörda dem och dö själv”?

Nej - det finns inget mer angivet än ovanstående uppräknade beskrivningar av fysisk eller psykisk misshandel. Ingenting!

Tänk att du inte fattar, att det var inte allt. Hon måste ha gått igenom massa andra saker, en del kanske hon inte ens vågade säga, eller skämdes för att säga. Hon var livrädd såklart. För barnens skull. Annars skulle hon aldrig ha gjort såsom hon gjorde.
Citera
2021-07-14, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Vart drar du gränsen? Vilka mord är ok?
Är alla mord ok? Han som blev mördad kanske skulle levt ett dåligt liv. Så skönt att det löste sig lite snabbt och smidigt

Jag har aldrig påstått att mord är okej, tagga ner lite.

Jag försöker förstå hur kvinnan kan ha resonerat, varför valde hon att ta livet av sina barn, vet du av vilken anledning kan du väl berätta istället för att sväva ut i en frågeställning jag inte ens har tangerat.

Jag kan krasst konstatera att barnen inte vet att de inte har ett liv, de lider inte av någonting nu. Hade kvinnan efterlämnat sina två barn i livet skulle de troligen få reda på hur kvinnan dog och tvingats leva med det resten av sitt liv. Jag säger inte att det var rätt av kvinnan, men i hennes huvud kan det ha varit rationellt och känslomässigt rätt att ta barnen med sig när hon själv hade bestämt sig för att lämna in, av barmhärtighet.

Ett kort lidande eller livslångt lidande, inte fan vet jag hur kvinnan tänkte, men av någon anledning gjorde hon som hon gjorde.

Hämnd mot pappan, barmhärtighet mot barnen, eller något annat, jag har ingen aning.
Citera
2021-07-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Jävlar vad den här tråden har eskalerat och landat i två läger. De som anser att modern är förövare eller att skulden ligger på fadern. Till något mer matnyttigt, ingen som har lite skvaller från grannar, vittnen, släkt och vänner till berörda?

Har många gemensamma bekanta med båda. Vissa visste hur de hade det, andra hade ingen aning. De flesta verkade inte veta. Tror inte nån av de jag känner var tillräckligt nära för att ha hel insyn. Hon var oerhört omtyckt, både privat och på jobb. Om honom har jag hört både och.
Han och hans bröder är kända för att vara lite småkriminella. Tror inte LK höll på med sånt längre, men är inte hundra.
Citera
2021-07-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Fast det vet hon ju inte…..

Du har uppenbarligen inte barn själv

Såklart hon visste... Hon ville skona barnen från det helvete hon själv hade haft. Och som barnen tog del av. Jo, jag har barn.
Citera
2021-07-14, 00:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Tänk att du inte fattar, att det var inte allt. Hon måste ha gått igenom massa andra saker, en del kanske hon inte ens vågade säga, eller skämdes för att säga. Hon var livrädd såklart. För barnens skull. Annars skulle hon aldrig ha gjort såsom hon gjorde.

Nej, inte en chans att hon skulle hållit inne med om det fanns värre saker när hon kämpade för att få ensam vårdnad och skilsmässa utan betänketid.
Då framhåller man precis allt som kan visa att exet är olämplig vårdnadshavare (och ibland lite till taget ur luften)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in