2021-07-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Lägg ner!!!
Skydda dem ifrån allt ont? Igenom att få dem överkörda och mosade av ett tåg?
Finns fan inte mycket som är värre.

Utan att veta historik, så finns det säkert större chans att dessa barn växte upp och fick leva ett hyggligt liv om de lämnades till någon i släkten.

Det jag VET är att barnens bästa inte är att bli utsmetade över ett järnvägsspår.

Fortsätter du påstå detta, eller på något sätt försvara henne så behöver du seriös hjälp

Lägg ner själv!!! Det är nog du som behöver seriös hjälp, skulle jag tro. Tänk om och tänk rätt!!! Få ett bättre liv och utelämnas till LK's släkt? Ja, då skulle vi nog se på 2 självmord senare i livet.
Citera
2021-07-14, 00:04
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mamman kunde också välja att ta livet av barnen, eventuellt för att förskona dem från ett liv utan en mamma.

Vore det inte också en traumatisk upplevelse för barnen att veta att mamma har ställt sig framför ett tåg?

Jag försvarar inte kvinnan, försöker bara förstå hur hon kan ha resonerat och varför hon valde att också ta livet av sina barn.

Klart det skulle vara tufft och traumatiskt för Barnen om deras mor hade tagit självmord. men ett traumatiskt liv utan en psykisktsjuk mamma är fan så mycket bättre än inget liv alls och 50ton tåg över sig. Dem fick inte ens chansen
Citera
2021-07-14, 00:05
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Du aldrig varit i samma situation. Försök läsa på och förstå istället för att ha ogrundade opinions och dömande attityd.

Jag skulle aldrig skada mina barn.
Citera
2021-07-14, 00:06
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Lägg ner själv!!! Det är nog du som behöver seriös hjälp, skulle jag tro. Tänk om och tänk rätt!!! Få ett bättre liv och utelämnas till LK's släkt? Ja, då skulle vi nog se på 2 självmord senare i livet.

Fast det hade varit deras eget beslut. Nu tog hon det beslutet åt dem
Citera
2021-07-14, 00:06
Medlem
Citat:
.

Om hennes enda utväg enligt henne själv var att ta självmord, så kunde hon göra detta Utan att ta barnen med sig. Punkt.

Försvara inte en barnmördare

Herregud, då skulle ju barnen ha fått ett rent helvete med LK och hans släkt... Inte så mycket bättre. Det förstod ju MK. Punkt.
Citera
2021-07-14, 00:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Klart det skulle vara tufft och traumatiskt för Barnen om deras mor hade tagit självmord. men ett traumatiskt liv utan en psykisktsjuk mamma är fan så mycket bättre än inget liv alls och 50ton tåg över sig. Dem fick inte ens chansen

Absolut kan vi tycka att det är tragiskt att barnen miste livet, men barnen tycker ingenting nu, de vet inte ens att de inte lever. Så på ett vis är det kanske värre att leva ett liv utan en mor som ställde sig framför ett tåg än att uppleva rädsla för en kort stund, jag vet inte, har aldrig varit med om något liknande.
Citera
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Få ett bättre liv och utelämnas till LK's släkt? Ja, då skulle vi nog se på 2 självmord senare i livet.

Till skillnad då från att bli mördade.

Jag förstår att det det i dina öron såklart låter bättre att de aldrig fick en chans att leva livet än att de möjligtvis, kanske skulle fara illa senare.

Jag antar att du, som gärna vill sätta in dig i en mördares sinne, såklart hade gjort samma sak? För du kan också, precis som mamman, se in i framtiden?
Citera
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Herregud, då skulle ju barnen ha fått ett rent helvete med LK och hans släkt... Inte så mycket bättre. Det förstod ju MK. Punkt.

De hade haft ett liv
Citera
Medlem
Usch så tragiskt detta ärende är.

Den här familjen hade kunnat räddats genom att låta som genomföra en utredning på något slags HVB hem.

Men med tanke på kommunens minusunderkott så har man väl inte råd med sådana kostsamma platser om det inte finns mycket stor oro .
Citera
2021-07-14, 00:09
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Just detta låter som det skulle vara mycket troligt i detta fall. Att hon helt enkelt ville bespara barnens lidande, det tror jag stenhårt på med tanke på hur de hade levt och tänkte sig hur det skulle fortsätta vara även i framtiden.

Ja det är troligen så det ligger till vilket kan vara väldigt svårt för omgivningen att förstå.
Men det ursäktar inte morden på barnen.
Citera
2021-07-14, 00:09
Medlem
Citat:
Fast det hade varit deras eget beslut. Nu tog hon det beslutet åt dem

MK ville nog inte att barnen skulle lida så mycket som hon själv har gjort... Lida i tysthet. I total fångenskap. Och utsättas för hot och psykisk och säkert fysisk misshandel. År ut och år in.
Citera
2021-07-14, 00:11
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut kan vi tycka att det är tragiskt att barnen miste livet, men barnen tycker ingenting nu, de vet inte ens att de inte lever. Så på ett vis är det kanske värre att leva ett liv utan en mor som ställde sig framför ett tåg än att uppleva rädsla för en kort stund, jag vet inte, har aldrig varit med om något liknande.

Vart drar du gränsen? Vilka mord är ok?
Är alla mord ok? Han som blev mördad kanske skulle levt ett dåligt liv. Så skönt att det löste sig lite snabbt och smidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in