2021-07-13, 23:23
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vill du påstå att jag har fel?
Vem skulle skyddas om inte barnen?
Vem var farlig för barnen om inte hon?
Hon mördade dem - farligare än så kan inte en människa bli för sina barn.

JAG håller iaf med dig.. en någorlunda frisk människa ställer sig inte framför tåget med sina barn ens om deras far vore en pedofil massmördare och hette Hitler i efternamn.

En normal människa hittar femtioelva andra utvägar lååååångt innan dess.
Citera
2021-07-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Superbra inlägg! Våga stå emot PK-klanen!!

Jag känner bara att jag måste skriva vad det är, som jag tror att MK gjorde som hon gjorde. Blir så arg när inte folk förstår😬Jag skriver inte för att bara vara någon tok som skriver tvärtom bara för att det är kul, eller reta upp någon. Synd bara att det är så få som verkligen fattar... Såklart det är mord att ha ihjäl 2 barn. Jag försvarar ej detta. Endast förklarar varför jag tror att hon gjorde det. Så folk fattar att det ej var i stundens hetta eller liknande.

Detta var något hon gjorde med största vånda för att skydda sina barn. Och sig själv. Och det var LK (och hans familj) som drev henne till detta. Förhoppningsvis kanske han kommer på bättre tankar, och sonar sina synder efter detta. Men det tror jag ej på. Han förstår såklart ej vad han har ställt till med, han tycker att han har skäl såklart till att trakassera, hota och psykiskt och fyskiskg misshandla henne. Hon är ju bara en svennehora - i hans tankar. Snart skaffar han väl en ny tjej. Som om inget har hänt. Sorgligt...
Citera
2021-07-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"livrädd" för vad?

Mer troligt var det en psykos, ett allvarligt stört sinne som hade kunna överreagerat på vad som helst.

Du fattar verkligen ingenting🙈 Livrädd för LK och hans familj såklart! Det var ju hennes sista utväg, att skydda barnen och äntligen få frid. Psykos eller liknande tror jag inte alls på. Det gäller att sätta sig in in MK:s liv, då kanske man fattar...
Citera
2021-07-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
JAG håller iaf med dig.. en någorlunda frisk människa ställer sig inte framför tåget med sina barn ens om deras far vore en pedofil massmördare och hette Hitler i efternamn.

En normal människa hittar femtioelva andra utvägar lååååångt innan dess.

Om denna normala människa ej hittar några andra utvägar? Utan bara blir misstrodd? Lätt för dig att säga... Tror inte du fattar vad MK gick igenom.
Citera
2021-07-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är just det som framkommit i tråden.
Vissa har genusglasögon på sig och kan helt enkelt inte se att en kvinna och mor kan göra lika hemska saker som en man. Inte ens 2021.
Men nu är du ute och cyklar, det är ju just om man har genusglasögonen på sig som man kan se att en kvinna och mor kan göra lika hemska saker som en man.

Inte var det en massa människor som försvarade hästsportmannen som dränkte sina två barn. Nu är det en kvinna och folk kan inte tänka sig att kvinnor mördar sina barn på grundav hat eller hämnd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Om denna normala människa ej hittar några andra utvägar? Utan bara blir misstrodd? Lätt för dig att säga... Tror inte du fattar vad MK gick igenom.
Det hade ju hållit på i åratal. Nedbrutet psyke, kanske depression, vågar inte lita på myndigheterna längre. Fy fan vilket läge. Och så lämna ifrån sig två barn som är rädda för sin pappa. Enligt de dokument som finns. Det är lätt för somliga att sätta sig till doms. Mord är det - odiskutabelt. Men nånstans måste man ha en gnutta medkänsla vilket vi kan konstatera att inte alla har här inne.
Citera
Avslutad
Ni alla kan bara spekulera, man jo att det var riktigt jävla illa ifall man tar det steget att begå självmord och ta barnen med sig. Jag tror att han har varit väldigt brutal och hemsk som inte går att föreställa sig utan måste upplevas...
Citera
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Jag tappar hakan utav att folk här fortfarande inte fattar vad det var som gjorde att MK gjorde detta. Så ruggigt hemskt att veta att folk försvarar LK för fulla muggar. Och inte har några som helst sympatier för MK. Som sagt var, tror folk att MK gjorde detta för att vara elak mot sina barn? Eller att hämnas på LK? Så dum kan man bara inte vara... Skillnad om hon hade drabbats av en psykos eller liknande. Men hon flydde livrädd med sina barn in i ett (som hon trodde) bättre liv, en annan fridfull värld. För att skydda barnen. Förstår inte att folk fattar... Hu så hemskt!

”För att skydda barnen”??????!!!!!!!!
Hur du än vrider och vänder på det.
Försvarar du en barnmördare.

Jag behöver inte veta hela historien, men det hade varit ett betydligt klokare val att lämna barnen till soc och ta sitt eget liv.
Citera
2021-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu vet jag inte vilken pappa du menar. Den SÖRJANDE PAPPAN är MKs egen far. Barnens pappa skiter säkert i vilket - förutom sorgen att aldrig någonsin kunna hota mamman mer, eller jävlas med barnen för att därigenom komma åt mamman.

Håller med! Tyvärr skaffar väl LK en ny kvinna han kan terrorisera och bryta ned. Han verkar njuta av det. Inte är det av kärlek inte, som han skaffar sig en kvinna. Jo, kanske de första månaderna, då han får rumla runt i sänghalmen hur mycket han vill. Tills hon inser vem hon har att göra med. Då är det försent, arma kvinna... Förhoppningsvis skaffar de inga barn.
Citera
2021-07-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Ni alla kan bara spekulera, man jo att det var riktigt jävla illa ifall man tar det steget att begå självmord och ta barnen med sig. Jag tror att han har varit väldigt brutal och hemsk som inte går att föreställa sig utan måste upplevas...
+1 vi har ingen aning! De som skriver att hon borde tagit femtio elva vägar innan tåget, fattar inte att hon redan provat femtio elva vägar , och det fanns nog inga kvar att ta. Man har redan försökt allt och inte lyckats/fått hjälp.. innan man väljer denna sista utväg!
Citera
2021-07-13, 23:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hade ju hållit på i åratal. Nedbrutet psyke, kanske depression, vågar inte lita på myndigheterna längre. Fy fan vilket läge. Och så lämna ifrån sig två barn som är rädda för sin pappa. Enligt de dokument som finns. Det är lätt för somliga att sätta sig till doms. Mord är det - odiskutabelt. Men nånstans måste man ha en gnutta medkänsla vilket vi kan konstatera att inte alla har här inne.

NEJ. Det finns inga dokument som visar att barnen var rädda för sin pappa.
Det finns en inlaga i en vårdnadstvist där MK påstår detta när hon försöker få pappan fråntagen vårdnaden.
Ett försök att få ensam vårdnad som hon därefter tog tillbaka 2/7. Troligen på advokatens inrådan.
Citera
2021-07-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
”För att skydda barnen”??????!!!!!!!!
Hur du än vrider och vänder på det.
Försvarar du en barnmördare.

Jag behöver inte veta hela historien, men det hade varit ett betydligt klokare val att lämna barnen till soc och ta sitt eget liv.

Jag försvarar inte MK. Jag skriver bara såsom jag tror. Varför hon gjorde såsom hon gjorde. Såklart det är mord. Det fattar väl jag med. Men jag tror fortfarande att hon tyckte det var en bättre, sista utväg, än att lämna dem till fadern. Skulle hon ta livet utav fadern, trodde hon nog att hans släktingar skulle ta hand om barnen. Eller iaf ha fortsatt umgänge med dem. Och såsom de verkar vara, var nog MK rädd för att LK's släktingar skulle ta ut sin ilska och vrede på barnen. Så det var inget alternativ. Eftersom hon älskade dem mest av allt. Och ville skydda dem ifrån allt ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in