2021-07-13, 22:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ja, i detta fallet var det ju den som påstod att Esbjörn hade gjort det i Barrys utredning, som inte hade koll.

Eller är du också av uppfattningen att ordet "förra" i den givna kontexten betyder "från förr"?
I går berättade du att du letade efter ägg i den neuropsykologiska utredningen som Barry Karlsson nyligen gjorde. Du har med andra ord visat att du har noll koll genom att leta där. Men som vi alla vet skramlar tomma tunnor högst.

Citat:
Så jag läste igenom Barrys rapport igen, den jag fått från domstolen. Det står som jag mindes inte ett ord om någon äggstekning i den. Jag drar därmed slutsatsen att det bara var ännu en lögn.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Edit. Jag har efterfrågat handlingar från målet och länkat de jag kunnat hitta just för att slippa detta ändlösa malandet om saker som enkelt kan verifieras. Som exempelvis Esbjörns kognitiva status och dess betydelse för tvisten. Jag vet inte varför den som t ex har den neuropsykologiska utredningen som gjordes förra året (?) inte länkar den så att alla som tillkommit också kan sätta sig in i de frågor som diskuteras.

Med det sagt undrar jag om det finns fler bedömningar av Esbjörns gjorda av arbetsterapeuter. Det framkom ju en hel del intressant från den aktivitetsbedömning som gjordes för tio år sedan och det vore givande att se vilket resultat en senare bedömning hade visat. Som bekant ger ju varken neuropsykologiska utredningar eller medicinska undersökningar något bra svar på hur Esbjörn fungerar i "skarpt läge" . Hur yttrar sig hans konstaterade kognitiva svikt senare vid stressande situationer som matlagning i ett okänt kök eller vid kontraktsskrivning utan medföljande socialt stöd?
Senast redigerad av DoraF 2021-07-13 kl. 23:40.
2021-07-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Edit:

Esb verkar rätt pigg.

hyfsat, eller hur

cyklar, kör bil, och steker ägg.

Men saknar tydligen förmågan att byta kläder och tvätta sig själv om händerna
2021-07-13, 23:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Men det är ju helt oväsentligt att du lägger upp länkar till offentliga dokument här, om du ändå hävdar att det står saker i dem, som inte står i dem. Och den stora frågan som uppstår då, är ju vilka ändringar du gjort i dokumenten innan du postade länkarna till dem här. Så som ni håller på och fabulerar är det inget som skulle förvåna.
Bra att lägga i spoiler istället för att riskera det ser ut som man vill utelämna nåt....eller hur?

Jamen det är ju just därför jag vill lägga upp dokumenten tillgängliga för alla, så ingen, inklusive jag själv, ska kunna hävda att något finns i dokument som inte finns där - och/eller vice versa.

Vidare, hur skulle det kunna göras - att förfalska ett kopierat dokument utan att obönhörligen bli avslöjad? Alltså allt annat än det fetade i ditt, av mig citerade, nog så förvånande inlägg

Här kan du se att jag (som du helt fräckt påstår) inte snackar en massa >
Inge N Ting <--X--@gmail.com>
20:14 (för 3 timmar sedan)
till E-postlåda

Ja hej Gizem,
och stort tack för den snabba återkopplingen och det bifogade dagboksbladet.

Ja det var en hel del det där, men så är det ju ett förhållandevis stort mål också, med stort allmänintresse. Hade faktiskt tänk mig att få tillgång till samtliga aktbilagor. Har ni ingen sida där filerna finns att hämta? Vore ju det enklaste både för er och mig. Hur stort blir hela paketet om det zippas? Jag bor i Stockholm så att ta en tripp till Uppsala är ju en överkomlig sak om ni lägger det på en USB-sticka eller sänder per postförskott - eller hur brukar ni göra?

mvh > Inge N Ting
2021-07-13, 23:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:

hyfsat, eller hur

cyklar, kör bil, och steker ägg.

Men saknar tydligen förmågan att byta kläder och tvätta sig själv om händerna

Japp och hanterar mobiltelefon sen 20 år tbx
2021-07-14, 00:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Bra att lägga i spoiler istället för att riskera det ser ut som man vill utelämna nåt....eller hur?

Jamen det är ju just därför jag vill lägga upp dokumenten tillgängliga för alla, så ingen, inklusive jag själv, ska kunna hävda att något finns i dokument som inte finns där - och/eller vice versa.

Vidare, hur skulle det kunna göras - att förfalska ett kopierat dokument utan att obönhörligen bli avslöjad? Alltså allt annat än det fetade i ditt, av mig citerade, nog så förvånande inlägg

Här kan du se att jag (som du helt fräckt påstår) inte snackar en massa >
Inge N Ting <--X--@gmail.com>
20:14 (för 3 timmar sedan)
till E-postlåda

Ja hej Gizem,
och stort tack för den snabba återkopplingen och det bifogade dagboksbladet.

Ja det var en hel del det där, men så är det ju ett förhållandevis stort mål också, med stort allmänintresse. Hade faktiskt tänk mig att få tillgång till samtliga aktbilagor. Har ni ingen sida där filerna finns att hämta? Vore ju det enklaste både för er och mig. Hur stort blir hela paketet om det zippas? Jag bor i Stockholm så att ta en tripp till Uppsala är ju en överkomlig sak om ni lägger det på en USB-sticka eller sänder per postförskott - eller hur brukar ni göra?

mvh > Inge N Ting
Ja, den som skulle ändra i handlingarna från målet skulle ju genast bli avslöjad. StorstBastVackrast tankar är som så ofta dunkla och konspiratoriska. Härom dagen talade han ju om att han själv och många med honom redan har tillgång till alla dessa handlingar:
Citat:
Vadå "vi inte har tillgång", är det du och dina löss då eller? Tänk att du är så bakom att du inte ens fattat att jag och många med mig har tillgång till alla dessa dokument. Jag vet precis vad Esbjörns ombud anfört innan, under och efter den muntliga förberedelsen. Det är bara du som inte fattar nåt, som vanligt.

Så vad är egentligen problemet? Hur kommer det sig att det finns ett motstånd mot att öppet dela det material som diskussionen kretsar kring? Det borde ju tvärtom vara en självklarhet att vilja ha maximal transparens.

Det handlar trots allt bara om en husaffär som gått i baklås.
Senast redigerad av DoraF 2021-07-14 kl. 00:33.
2021-07-14, 00:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, den som skulle ändra i handlingarna från målet skulle ju genast bli avslöjad. StorstBastVackrast tankar är som så ofta dunkla och konspiratoriska. Härom dagen talade han ju om att han själv och många med honom redan har tillgång till alla dessa handlingar:

Så vad är egentligen problemet? Hur kommer det sig att det finns ett motstånd mot att öppet dela det material som diskussionen kretsar kring? Det borde ju tvärtom vara en självklarhet att vilja ha maximal transparens.
I frågan döljer sig svaret ett annat bevingat uttryck - nu har jag emellertid sent omsider fått en hel del från andra sidan vilket kommer att sänka kostnaderna väsentligt för mig om det kostar nåt. Härligt och bättre sent än aldrig nåja det gör inget bara man är blixtsnabb när man väl ser ljuset i form av ledstjärnan >> (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Senast redigerad av kubun 2021-07-14 kl. 00:35.
2021-07-14, 01:06
Medlem
Det är intressant hur trollen försöker sprida ännu fler lögner och skapa nya trådsanningar om att sanningen nu döljs för att officiella dokument inte länkas i tråden, trots att så gott som alla dokument redan är länkade i tråden, och de har fått veta det om och om och om igen, och det gäller dessutom dokument som är officiella och bara ett email bort för den som inte vill eller är för lat för att leta upp dem i tråden.

Men som sagt, så gott som alla dokument är länkade i tråden. I princip vartenda ett av dem har delats just av de som vill lyfta fram sanningen och fantastiskt nog är så gott som alla pro-Ebba, inte för att de delar hennes politiska ideologier, utan för att sanningen är klar och tydlig när det gäller vem som har agerat juridiskt och moraliskt korrekt och vem som inte gjort det.

Det hade varit en riktig befrielse om Ebba-hatarna nu till sist verkligen läser igenom all dokumentation och faktiskt också lyfter fram sanningen i dem. But that'll be the day.

Jag har själv begärt ut stora delar av dokumentationen från tingsrätten i detta fallet, och det har aldrig tagit mer än några timmar att få det efterfrågade materialet tillsänt mig.

Men så klart, när Ebba-hatarna skall begära ut materialet, då är det plötsligt trubbel direkt och inte ens på en hel dag har de lyckats prestera ett enda dokument.

Det är världens enklaste sak att begära ut ett dokument. Bara att höra av sig till domstolen och be dem skicka önskat material per epost. Det är så alla aktbilagor, god mans ansökning, generalfullmakt och inte minst förundersökningar och domar har kommit ut och kunnat diskuteras i tråden.

Att begära ut allt från domstolen och länka i tråden är att sparka in öppna dörrar. Det är att slå på tomma tunnor. Det är redan gjort. Det går inte att hitta, skriker någon hater surt. Så läggs länkarna upp igen, eller nya länkar, åsså går det 100 inlägg och så är det status quo och ebba-hatarna kommer återigen att påstå att all sanning är lögn bara för att de är inkapabla att hitta länkarna 100 inlägg tidigare. Det där har vi redan sett hur många gånger som helst i tråden. Inget nytt under solen.

Om någon verkligen vill göra de ebba-hatare en tjänst som inte förmår själva leta upp eller begära ut väl kända, redan länkade, hos domstolen officiella dokument, så gör en sammanställning med länkar till alla dokument som redan finns på nätet, och posta den sammanställningen varje gång en ebba-hatare gnäller över att länkarna inte finns rakt under näsan på dem varje gång de vill att länkarna skall finnas under näsan på dem.

Alla vi andra har redan alla dokument på våra egna diskar och när det kommer nya hämtar vi dem hos källan.

Det är därför vi som har koll på sanningen, har koll på sanningen, det är därför vi på fem röda kan avslöja lögner som att Esbjörn stekte ägg hos Barry.

Den dagen ebba-hatarna fattar allt detta, den dagen kommer vi slippa mycket trams i denna tråden.

Men att den dagen någonsin skulle komma, det har jag inga illusioner om, haters gonna hate and trolls gonna troll.

Det enda som består, är sanningen. Och den vet i alla fall de flesta av oss, vad den är.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-14 kl. 01:10.
2021-07-14, 02:02
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Just det. detta är också den dom, från april förra året ser jag nu, som jag avsåg i mitt förra inlägg, där HD klart och tydligt fastställer att ett dödsbo alltid kan återkalla en fullmakt.

Och här finns då hela domen.

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2020/t-6146-18.pdf

Esbjörns arvingar kommer återkalla Monikas fullmakt det första de gör, var så säkra

Dödsbodelägare är inte samma sak som arvingar.
Finns ett testamente till förmån för t.ex Ulf, är det bara Ulf som är dödsbodelägare.
Arvingar är de som via släktskap blir dödsbodelägare då testamente saknas.
2021-07-14, 02:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är intressant hur trollen försöker sprida ännu fler lögner och skapa nya trådsanningar om att sanningen nu döljs för att officiella dokument inte länkas i tråden, trots att så gott som alla dokument redan är länkade i tråden, och de har fått veta det om och om och om igen, och det gäller dessutom dokument som är officiella och bara ett email bort för den som inte vill eller är för lat för att leta upp dem i tråden.

Men som sagt, så gott som alla dokument är länkade i tråden. I princip vartenda ett av dem har delats just av de som vill lyfta fram sanningen och fantastiskt nog är så gott som alla pro-Ebba, inte för att de delar hennes politiska ideologier, utan för att sanningen är klar och tydlig när det gäller vem som har agerat juridiskt och moraliskt korrekt och vem som inte gjort det.

Det hade varit en riktig befrielse om Ebba-hatarna nu till sist verkligen läser igenom all dokumentation och faktiskt också lyfter fram sanningen i dem. But that'll be the day.

Jag har själv begärt ut stora delar av dokumentationen från tingsrätten i detta fallet, och det har aldrig tagit mer än några timmar att få det efterfrågade materialet tillsänt mig.

Men så klart, när Ebba-hatarna skall begära ut materialet, då är det plötsligt trubbel direkt och inte ens på en hel dag har de lyckats prestera ett enda dokument.

Det är världens enklaste sak att begära ut ett dokument. Bara att höra av sig till domstolen och be dem skicka önskat material per epost. Det är så alla aktbilagor, god mans ansökning, generalfullmakt och inte minst förundersökningar och domar har kommit ut och kunnat diskuteras i tråden.

Att begära ut allt från domstolen och länka i tråden är att sparka in öppna dörrar. Det är att slå på tomma tunnor. Det är redan gjort. Det går inte att hitta, skriker någon hater surt. Så läggs länkarna upp igen, eller nya länkar, åsså går det 100 inlägg och så är det status quo och ebba-hatarna kommer återigen att påstå att all sanning är lögn bara för att de är inkapabla att hitta länkarna 100 inlägg tidigare. Det där har vi redan sett hur många gånger som helst i tråden. Inget nytt under solen.

Om någon verkligen vill göra de ebba-hatare en tjänst som inte förmår själva leta upp eller begära ut väl kända, redan länkade, hos domstolen officiella dokument, så gör en sammanställning med länkar till alla dokument som redan finns på nätet, och posta den sammanställningen varje gång en ebba-hatare gnäller över att länkarna inte finns rakt under näsan på dem varje gång de vill att länkarna skall finnas under näsan på dem.

Alla vi andra har redan alla dokument på våra egna diskar och när det kommer nya hämtar vi dem hos källan.

Det är därför vi som har koll på sanningen, har koll på sanningen, det är därför vi på fem röda kan avslöja lögner som att Esbjörn stekte ägg hos Barry.

Den dagen ebba-hatarna fattar allt detta, den dagen kommer vi slippa mycket trams i denna tråden.

Men att den dagen någonsin skulle komma, det har jag inga illusioner om, haters gonna hate and trolls gonna troll.

Det enda som består, är sanningen. Och den vet i alla fall de flesta av oss, vad den är.

Det skall väl i ärlighets namn också tillläggas att dokument som har lagts upp även har blivit raderade av Binninges fanclub vilket är ett djävla ofog, vet inte hur många gånger som Generalfullmakten har raderad var vilket gör det jobbigt att lägga upp om motståndarsidan hela tiden skall få dem raderade.
Detta gör åtminstone att jag försöker att undvika att sabotera någons annans jobb genom att hänvisa till deras länkar.
Om vi fler av med det ofoget så skulle mycket vara vunnet.
2021-07-14, 02:31
Medlem
kubuns avatar
Ingen kan göra allt för alla > Inge N Ting >

Citat:

Som du själv säger så fattas det några dokument då de aldrig blivit länkade i tråden - så det är väl bra att fylla upp de luckorna eller hur?

Bara ett mail bort säger du å vad med en diskussion en fredagskväll....ja det blir ett lååååångt mail det...eller hur - i diskussionens hetta och med kanske många onödiga poster om vi inte väntar till tidigast måndag förmiddag - ja om inte du då gör som du anbefaller letar upp det i tråden om det nu överhuvudtaget finns där, för det fattas ju några.

Du klagar på att det tar tid - har du länkar så PM:a dem till mig - vettja! Sen - jag mailade direkt i går kväll när du gav mig info om vart o hur. Andra gjorde det också som tydligen missade ditt något övertydliga inlägg --- eller kan det ha varit en hint om att du borde borsta dig

Ja å under gårdagens kontorstid var jag upptagen med annat och kom hem till sen eftermiddag. Nå nu har jag svarat dem på det de ville veta av mig och sänt iväg. Du får ge dig till tåls till onsdag förmiddag. Jag och TR kan inte snabbare - å du det blir ju hur som helst snabbast av alla hämtningar någonsin då ingen, efter vad det verkar, hittilldags hämtat allt.

Inget nytt under solen - säger du därför vi nu hämtar det nya över solen

Ladusvalan Berrys ägg....se om dem Quickt, ty det läcker in från taket till svalboet gjort av halmstrån plockade från gol'vet i ladan.
Senast redigerad av kubun 2021-07-14 kl. 02:46. Anledning: stav å syftningsfel
2021-07-14, 09:26
Medlem
kubuns avatar
ny policy

Citat:
Jo visst, men det påstods att Esbjörn hade stekt ägg i den senaste undersökningen. Men i själva verket var det ju den allra äldsta, och det föranledde inte någon diagnos el dyl.

Ja, Esbjörn är helt klart en riktig krutgubbe för att vara 82, den saken är ställd långt bortom allt rimligt tvivel.
Har nu läst aktbilaga 38 och där på sidan 12 av 17 står det, till punkt o pricka: Diagnos- och åtgärdskod Diagnos: F 067 Lindrig kognitiv störning

Vad är det här då om inte osant? Nå nu har jag till fullo (nu även punkt 1.) uppfyllt vad du av mig begärde för att slippa:>>
CITAT
För mig förefaller det just nu som du bara är full av skit. Men du kan ju enkelt visa att jag har fel. Det borde väl ligga i ditt intresse. Om ditt nästa inlägg inte visar dessa två enkla saker. Då vet jag att du är full av skit.

Yttermera ser jag nu också att du hade läst denna bilaga eftersom jag kommer ihång att du omnämnt den innan bl.a det om att Esbjörn glömt plånboken o.d. och att du då framhöll att det ju var något som kan hända vem som helst.

Dock tycker jag man kan dra slutsatsen att det omnämns i denna minnesutredning tyder på att det var något han ofta gjorde - ja annars fanns det ju ingen anledning att föra detta på tal för det är ju (som du sa) nåt som väl om inte alla så åtminstone rätt många någon gång har gjort.

TILLägg: Så från nu skakar vi hand och begagnar oss av nåden å hjälper varandra istället för att försöka stjälpa, OK?
Senast redigerad av kubun 2021-07-14 kl. 09:39. Anledning: TillÄGG
2021-07-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Dödsbodelägare är inte samma sak som arvingar.
Finns ett testamente till förmån för t.ex Ulf, är det bara Ulf som är dödsbodelägare.
Arvingar är de som via släktskap blir dödsbodelägare då testamente saknas.

Arvingar är de som enligt lag ärver den döde. De blir också dödsbodelägare.

Den som via testamente ärver den döde, men som inte är arvinge, blir inte dödsbodelägare, det blir bara arvingarna. Som vanligt dock ingen regel utan undantag och undantaget här heter Universell testamentstagare.

Om pensionatskärringen har ett testamente som ger henne huset, så är hon inte en universell testamentstagare utan så kallad legetarie, och som sådan är hon inte en del av dödsboet.

Skulle kärringen ärva Esbjörn universellt och i allt, så kan det bli lite stökigare för syskonbarnen. Men med tanke på att hon, kärringen, har undertecknat en generalfullmakt i syfte att "idiotförklara" Esbjörn, och det finns "papper" från tio år tillbaka i tiden på de kognitiva problem som hon själv genom sin namnteckning på fullmakten hävdar är grunden för Esbjörns oförmågor, så kan det bli lite stökigt för henne om syskonbarnen då hävdar att Esbjörns testamente inte är giltigt. Man blir ju nyfiken på vilka som har bevittnat testamentet. Ska vi gissa att monika är ett av vittnena ...
Grisen, monika & co har ju själva redan målat in sig i det hörnet med generalfullmakten samtidigt som de hävdar Esbjörns oförstånd i fastighetsaffären, vilket Ebbas ombud mycket riktigt, och sanslöst pinsamt för Binninge och monika, påtalat för domstolen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in