2021-07-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej inget har framkommit om detaljer vid tågkrocken.

Rätt svårt att gå med en 6 åring och en 3 1/5 åring hela vägen till tågspåret om de är så drogade att de inte märker vad som sker runt dem. Sannolikt i princip omöjligt att få dem uppför slänten till tågspåret. Att droga dem på plats på spåret tar lång tid innan drogen verkar om man inte injecerar den intravenöst vilket är omständigt att göra i småbarn kroppar.

Så nej, barnen var med största sannolikhet inte drogade. De var med andra ord medvetna vad som skedde kring dem. Hade MK överlevd hade tillvägagångssättet för morden rimligen ansetts försvårande och extremt grymt vid straffutmätning.

Låter hemskt men det kanske är ändå bra att ingen av barnen överlevde olyckan. För då hade dem varit levande grönsaker…..
Citera
2021-07-13, 21:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
En isolerad fakta är aldrig en sanning. Det är manipulation av verkligheten, som du gör för att lägga allt skuld på en trasig misshandlad människa. Försöker bara förstå varför. What’s in it for you?
Jo det är det visst. Sanningen är att hon mördade sina barn. Det handlar inte om dråp och inte om vållande - utan mord.

Du kan inte prata bort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det används inom akademien i alla fall. Tror inte att det först kom från media… Men begreppet används inte riktigt på samma sätt inom forskning som i media.

Nä jag kan tänka mig det. Svårt sätta sig in i tankegång som leder fram till beslutet med ju. Väldigt tragiskt att det ska behöva sluta så här.

Men jag tror inte man gjorde detta i nåt samförstånd och barnen var för unga för att ta sånn beslut .. mamman mördar sina barn .. kanske i tanke att det är det bästa för barnen av olika anledningar men det är mord oavsett.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Utvidgat självmord är inte det nåt media har hittat på ?
Här är det ju mord rätt och slätt

Nedan står om filicid och begreppet utvidgat självmord. Det är dock bara en del av artikeln som handlar om specifikt det.

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

Citat:
Men i de allra flesta fallen av filicid är barnet bara ett verktyg i en konflikt mellan föräldrarna eller ett offer för förälderns depression som leder till utvidgat självmord där även barnet dödas, säger Hans Temrin.

Citat:
Till skillnad från andra mord har förövaren i många fall en tanke om att det är barmhärtigt att döda barnet i samband med att föräldern tar sitt eget liv. Det som föräldern upplever som ett hot kan vara en verklig svårighet, men det kan också vara verklighetsfrånvänt och del av en psykotisk bild.
Citera
2021-07-13, 21:53
Medlem
NewHopes avatar
Det är rätt omöjligt kan man påstå med tanke på det lilla info som sipprade ut från omgivningen. Tror att de dokument speglar inte en tionde del. Man glömmer mycket, dörför rekommenderas dagbok. Men det skulle vara farligt om han kontrollerade allt hon gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är förstås också möjligt att någon misshandel inte skett överhuvudtaget.
Citera
2021-07-13, 21:55
Medlem
Finns här bild på Labinot i tråden?
Citera
2021-07-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Jag har varit deprimerad och suicidal och mitt hjärta brister för de två barnen - och mamman.

Det är klart. Vi vet inte vem hon är. Och vi vet inte om hon var deprimerad men jag skulle lätt sätta en bra slant på det.

Innan jag blev sjuk kunde jag inte förstå hur någon kunde välja att ta sitt liv. När jag var sjuk så kunde jag - på riktigt - inte se annat än att jag var en belastning för mina nära och kära, mina vänner och framför allt mina barn. Mitt beslut att ta livet av mig kom en vacker sommardag då jag inte kunde dölja hur dåligt jag mådde och jag såg rädslan och oron hos dem. De var inte rädda FÖR mig. De var rädda OM mig. Och i min sjukdom var det enda jag kunde göra för att rädda dem att dö för att de skulle slippa bli utsatta för oro o rädsla. Barn ska vara glada och föräldrar ska vara deras trygghet. Jag sökte inte hjälp. För att om man gör det blir socialen inkopplad och mina barn har en förälder till och jag - mitt sjuka jag - ville inte fucka upp ungarna med soctanter och ev placeringar. Vi är ju en "fin" familj. Min tanke var istället att livförsäkring trillar ut och de lever lyckliga i alla sina dagar.
Nu blev det inte så, jag hamnade på sjukhus istället och flera år senare är jag äntligen FRISK men minns det absoluta mörkret och min absoluta uppfattning att min existens var skadlig för alla. Jag kan bara beskriva det som en verklig vanföreställning. En sinnessjukdom.
Vad jag vill säga är att på samma sätt som kärleken till mina barn i mitt sjuka huvud ledde mig till slutsatsen att dö kan jag NU förstå att i ett ANNAT sjukt huvud kan det vara just kärleken till barnen som gör att man väljer att "ta med" dem. Det är FRUKTANSVÄRT. Men just sjukt.
Av den anledningen tänker jag att vi alla nog bör gå in i det här med lite empati och ödmjukhet inför vad psyket kan ställa till med hos en människa och vilka hemska följder psykisk ohälsa kan få. Istället för att döma kanske vi borde låta bli just det.

En mycket talande text, varm kram till dig, glad att du finns kvar hos dina nära och kära!

Så hemskt tragiskt att en mamma med sina två små barn kände att detta var den enda utvägen...
Citera
2021-07-13, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
En isolerad fakta är aldrig en sanning. Det är manipulation av verkligheten, som du gör för att lägga allt skuld på en trasig misshandlad människa. Försöker bara förstå varför. What’s in it for you?

Här ska du få se man. Exakt samma diagnos som kvinnans pojkvän förmodligen har.

https://www.webmd.com/mental-health/signs-controlling-behavior
Citera
2021-07-13, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vm09
Finns här bild på Labinot i tråden?

Tror inte den har länkats nått. Så fort nyheterna kom ut så försvann han som en avlöning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte fantiserat ihop någonting.
Jag ser det som är ett faktum - en mamma som mördade sina barn.

Det var du som påstod att jag fantiserade ihop saker och inte tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Här ska du få se man. Exakt samma diagnos som kvinnans pojkvän förmodligen har.

https://www.webmd.com/mental-health/signs-controlling-behavior

Undrar du inte vad som fick honom att begå dessa bisarra handlingar? Vad kan han som offer ja varit utsatt för?
Citera
2021-07-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det kommer de. Ingen domstol kommer sitta och känna fram scenarier som du gör - tvärtom, de utgår inte bara från vad som hävdas utan kräver också att det visas belägg för (bevis) för att saker faktiskt hänt.

Är det på denna nivå de tror att rätten tar fram en tidslinje över ett händelseförlopp så är det rätt svårt att argumentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in