2021-07-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Det var bara ett exempel. Det jag menar är att kan man ta strypgrepp på en kvinna när hon håller i sitt barn, kan man nog klara av andra hemska saker också.

Det är mycket möjligt att han skulle klara av att göra andra hemska saker också! Men den som var det värsta monstret i denna relation var hon som med berått mod mördade deras två små barn. Där kan man snacka om att "klara av att göra hemska saker"
Citera
2021-07-13, 10:46
Medlem
Citat:
Det var bara ett exempel. Det jag menar är att kan man ta strypgrepp på en kvinna när hon håller i sitt barn, kan man nog klara av andra hemska saker också.

Aha, men hon och advokaten tyckte att det andra hemska inte skulle vara med i deras inlaga till rätten...

Som sagt, om han var ett ärkearsel så var han det. Men var är det för brottsrubricering i det?
Citera
2021-07-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det som hände dig är jätte hemskt och det är sorgligt att höra hur kvinnor på ett sätt väljer att stanna kvar efter första slaget men det finns en anledning till det med. Alla har vi en fri vilja. Trots att han var en idiot så valde hon att gifta sig och skaffa två barn med honom, ingen gifte bort henne. Så dra inte alla över en kam. Min syrras man är alban och han är världens finaste man. En gång tiden träffade jag en man och när vi hade vårt första bråk, saker slängdes så valde jag att gå, för nästa gång skulle det bli jag. Jag var 17 år gammal. För mina föräldrar har lärt mig vad kärlek är och när man ska sätta gränser.
Jag försvarar aldrig en man som beter sig illa men som kvinna har man också ett ansvar att inte skaffa barn med asssssss

Du är naiv, du förstår inte, alla har det inte som dig.

En kvinna som ung, förälskad skaffar ett barn. Se henne som ett A4-ark i början av relationen. Sakta river mannen bort en bit för varje dag. Det kan låta så här. Du är för uppklädd, folk kan tro att du är mallig, måste du skratta så högt? Måste du ringa hela tiden och gnälla med dina väninnor? Jag tål inte din vän Karin för hon är så falsk mot dig, nej din far hatar mig, nu får du fan skippa julen och följa mig. Tillslut är det bara en sockerbit kvar av A-4 arket och DÅ kommer första fysiska smällen, den smällen kommer inte direkt. Förövare ser till att ta ned sina kvinnor, ta bort deras sociala nätverk tills de inte har någon att be om hjälp. Att man sen väljer att stanna och tiga sig igenom åren, beror på ekonomisk utsatthet, barnens skola, arbete. Sedan planerar man i hemlighet flykten, men får ångest att de enda barnet kommer vara själv som barn till en djävul, därför skaffar man två barn, för att skulle man dö själv, så har barnen varandra… Sånt här fattar inte ni som levt i trygga förhållanden. Sjukt är att ni uttalar er ens och bevisar er okunskap.

Dessutom har du en inskränkt syn att se på om människan har en fri vilja. Det finns vetenskap som behandlar begreppet mer ingående OCH skulle vilja se din syn på barnet som inte springer iväg när pappan ger dem stryk? De har ju enligt dig fria viljan att springa!

1: barnet har inget val, baserar beslutet utefter paralyserad rädsla

2: barnet vågar inte fly, utifrån socialpåtryckning från hotfulla släktingar

3: barnet har inte ekonomi att kunna fly, har inga kläder, ingen mat och småsyskonen blir kvar.

Så snälla du, lägg ned dialogen med mig och individens FRIA vilja, innan jag dömer dig totaly blåst.
Senast redigerad av Skorpan-1 2021-07-13 kl. 10:55.
Citera
2021-07-13, 10:48
Medlem
Citat:
Hade pappan inte betett sig som ett ärkearsel kanske hon inte klivit upp på spåret?

Eller.... det
Eller det...
Eller ... vad var anledningen till att hon denna gång tappade allt.

Du har ingen aning faktiskt, har man inte denna spärr i sig så har man inte. Hon hade hon kanske tagit med sig farsans jaktgevär och dödat sin chef om hon fått sparken pga arbetsbrist...
Citera
2021-07-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1

En kvinna som ung, förälskad skaffar ett barn. Se henne som ett A4-ark i början av relationen. Sakta river mannen bort en bit för varje dag. Det kan låta så här. Du är för uppklädd, folk kan tro att du är mallig, måste du skratta så högt? Måste du ringa hela tiden och gnälla med dina väninnor? Jag tål inte din vän Karin för hon är så falsk mot dig, nej din far hatar mig, nu får du fan skippa julen och följa mig. Tillslut är det bara en sockerbit kvar av A-4 arket och DÅ kommer första fysiska smällen, den smällen kommer inte direkt. Förövare ser till att ta ned sina kvinnor, ta bort deras sociala nätverk tills de inte har någon att be om hjälp. Att man sen väljer att stanna och tiga sig igenom åren, beror på ekonomisk utsatthet, barnens skola, arbete. Sedan planerar man i hemlighet flykten, men får ångest att de enda barnet kommer vara själv som barn till en djävul, därför skaffar man två barn, för att skulle man dö själv, så har barnen varandra… Sånt här fattar inte ni som levt i trygga förhållanden. Sjukt är att ni uttalar er ens och bevisar er okunskap.

Du behöver inte förklara vet mycket väl hur dett går till,,,, som sagt träffade en sådan man i ung ålder och jobbar. Men alla kvinnor kan hamna där men alla stannar inte…… synd att du gjorde det men alla är långt ifrån desperata efter kärlek och bekräftelse att vi tar första bästa idiotien
Citera
2021-07-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Denna glorifiering av en mördare är inte bara osmaklig.

Skulle inte förvåna mig om andra kvinnor som har det svårt läser detta, och ser mord och självmord som ett sätt att få en sorts upprättelse i döden.
Troligen så kommer inte just någon följa detta exempel. Visst är kvinnor känsloladdade och vad som helst kan ju hända men att dom klarar av att mörda sina barn och sig själva tror jag inte många gör. Måste ju vara fullblodspsyko för att genomföra det och det blir man inte bara för att gubben använder fula ord och vrider en i örat ibland utan det är nog medfött eller något hon vart en längre tid.

Den där gubben var väl inte helt rumsren så det fick nog bara bägaren att rinna över för henne medans dom flesta andra damerna fortsatt kommer söka hjälp genom tafatta självmordsförsök precis som tidigare. Det är ju svårt att förstå någon som är totalt sjuk i huvudet men det dräller ju inte omkring med fullblodspsykon heller som tur är.

Lite obehagligt att folk är så förstående för det var ändå två oskyldiga barn hon mördade. Det går liksom inte att försvara att hon inte lät dom leva för även om deras relation till pappan var usel så är det ju overkligt egoistiskt att mörda ungarna sina. Tur hon dog så vi slapp henne.
Citera
2021-07-13, 10:54
Medlem
Jag har en hypotetisk fråga till alla er som glorifierar mammans agerande. Om hon själv hade överlevt men barnen dött, hade ni ändå hyllat hennes gärning med handhjärtan och styrkekramar?
Citera
2021-07-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Kvinnor är tomma A4-ark, got it.

Kvinnor är vuxna individer med en fri vilja som män. Vilka kvinnor fastar för våldsbenägna män? Det finns statistik och forskning. Så kom inte här och sa annat.
Citera
2021-07-13, 10:55
Medlem
tjack-attacks avatar
Finns det någon som kan summera lite fakta i detta fall då det verkar finnas uppgifter som sprids på olika shåll utan tydliga bevis. Levde kvinnan på ett skyddad boende? Finns det något konkret bevis på att mannen utsatt henne för våld eller hot?
Citera
2021-07-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Hon skulle inte dödat sina barn om han inte misshandlat henne. Hon gjorde fel pga förstörd psyke. Han gjorde fel och har ingen ursäkt, förutom att han är värsta monster
& mamma var moder theresa som skonade barnen? Varför valde hon att knulla detta ”svin”? Vem uppfostrade honom? Mamma? Var han macho? Ni kvinnor är sinnessjuka.
Citera
2021-07-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Blir man ihop med en svartskalle och sen blir förvånad om man får stryk är det bara bra om man darwinistiskt selekteras bort.

Nä utan att hon valde att stanna kvar hos en man som var svartsjuk. Hon har själv skrivit att hon tolkade det som en kärleks förklaring. Naiv, synd att ingen lärde henne vad sann kärlek är. Kärleken till en själv.
Citera
2021-07-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1

Det finns inte en mall. Protokoll "så här är det". Du vet inte mer än nån annan här.

Det kan lika gärna vara att alla i hennes närhet stötte bort henne, hon upplevde rasism och skrev inlägg om det. Så hon kanske kände sig jävligt sviken av allaflera sätt.

Hon älskade säkert honom, det är ju ÅR mellan händelserna så det kanske var perioder det var bra.

Så hon kanske lurades att tro att det skulle bättre.
Men det blev aldrig helt bra så hon ville skiljas nu i maj.

Sedan hade de skillnader i barnuppfostran etc. De lyckades ta upp några händelser på åtta år. Låter inte riktigt som det är jämförbart med vad du och andra upplevt.

Det kan i sig också vara väldigt påfrestande att man vill uppfostra sina barn på sitt sätt, och sedan inser - shit han kommer ha barnen och göra saker på sitt sätt när vi skiljt oss.

Anta att nån hennes släkt ovetandes om all skit sa
"klart han ska få träffa sin barn, de behöver sin pappa. Ni reder ut allt."
DET skulle också kunna vara ett svek som fick henne över gränsen.
Isåfall skulle hon känna ingen på hennes sida, och är det nåt fel redan, lätt psykotisk, så kan det tippa över.

Vi vet helt enkelt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in