Citat:
Ursprungligen postat av
Handsomechubby
Det som hände dig är jätte hemskt och det är sorgligt att höra hur kvinnor på ett sätt väljer att stanna kvar efter första slaget men det finns en anledning till det med. Alla har vi en fri vilja. Trots att han var en idiot så valde hon att gifta sig och skaffa två barn med honom, ingen gifte bort henne. Så dra inte alla över en kam. Min syrras man är alban och han är världens finaste man. En gång tiden träffade jag en man och när vi hade vårt första bråk, saker slängdes så valde jag att gå, för nästa gång skulle det bli jag. Jag var 17 år gammal. För mina föräldrar har lärt mig vad kärlek är och när man ska sätta gränser.
Jag försvarar aldrig en man som beter sig illa men som kvinna har man också ett ansvar att inte skaffa barn med asssssss
Du är naiv, du förstår inte, alla har det inte som dig.
En kvinna som ung, förälskad skaffar ett barn. Se henne som ett A4-ark i början av relationen. Sakta river mannen bort en bit för varje dag. Det kan låta så här. Du är för uppklädd, folk kan tro att du är mallig, måste du skratta så högt? Måste du ringa hela tiden och gnälla med dina väninnor? Jag tål inte din vän Karin för hon är så falsk mot dig, nej din far hatar mig, nu får du fan skippa julen och följa mig. Tillslut är det bara en sockerbit kvar av A-4 arket och DÅ kommer första fysiska smällen, den smällen kommer inte direkt. Förövare ser till att ta ned sina kvinnor, ta bort deras sociala nätverk tills de inte har någon att be om hjälp. Att man sen väljer att stanna och tiga sig igenom åren, beror på ekonomisk utsatthet, barnens skola, arbete. Sedan planerar man i hemlighet flykten, men får ångest att de enda barnet kommer vara själv som barn till en djävul, därför skaffar man två barn, för att skulle man dö själv, så har barnen varandra… Sånt här fattar inte ni som levt i trygga förhållanden. Sjukt är att ni uttalar er ens och bevisar er okunskap.
Dessutom har du en inskränkt syn att se på om människan har en fri vilja. Det finns vetenskap som behandlar begreppet mer ingående OCH skulle vilja se din syn på barnet som inte springer iväg när pappan ger dem stryk? De har ju enligt dig fria viljan att springa!
1: barnet har inget val, baserar beslutet utefter paralyserad rädsla
2: barnet vågar inte fly, utifrån socialpåtryckning från hotfulla släktingar
3: barnet har inte ekonomi att kunna fly, har inga kläder, ingen mat och småsyskonen blir kvar.
Så snälla du, lägg ned dialogen med mig och individens FRIA vilja, innan jag dömer dig totaly blåst.