2021-07-13, 21:19
Avslutad
Svartsjuka?
Citera
2021-07-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Du var mig en påstridig ordvrängare. Jag skrev "förhållandevis isolerad", detta på så sätt att paret verkar haft en ytterst liten bekantskapskrets. MK har/hade 13 vänner på Facebook, inga familjefoton, i princip inga uttalanden från omgivningens håll här i tråden. LK har det inte vaskats fram ett enda foto på.

Säger ingenting för mig. FB är liksom lite ute.

Sen hade jag hållit käft om jag var inblandad i det här. Det pågår trots allt en utredning och media är inte roliga.
Citera
2021-07-13, 21:22
Bannlyst
Ja det är väl klart att hon bara hade 13 facebook vänner?!?! Hon fick väl inte ha kvar några flera? Hon var ju så jävla snygg den där! Hans släkt gilla nog inte det!
Citera
2021-07-13, 21:25
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Du var mig en påstridig ordvrängare. Jag skrev "förhållandevis isolerad relation", detta på så sätt att paret verkar haft en ytterst liten bekantskapskrets. MK har/hade 13 vänner på Facebook, inga familjefoton, i princip inga uttalanden från omgivningens håll här i tråden. LK har det inte vaskats fram ett enda foto på.

Hon har typ 200 vänner på sitt andra konto. Bara att söka 🤔 sen lägger väl många sekretess på bilder på sina ungar så bara vänner ser typ…
Citera
2021-07-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Vänd på det. Hon hotade att ta barnen ifrån honom.

Hade du stått och tittat på? Om det var dina barn?.

Man får göra det som förväntas av en fader. Se till barnens bästa .. inte ta livet av barnen

Det här är ingen man .. det är ett tragiskt våp.
Citera
2021-07-13, 21:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Din beskrivning får hela min kropp att rysa. Man får hoppas att barnen inte var medvetna om vad som pågick.

Min kropp får mig att rysa när man hör vad morsan och barnen stått ut med. Tvingas leva med skyddad identitet. Hon fick inte träffa sina killkompisar för albanen var så svartsjuk. Och han var kontrollerande och våldsam, hot och våld på gick under lång tid. Stryptag på henne när hon hade deras son i famnen. Puttat ned henne i golvet och hotat med att slå henne. Sen det här också som kommit fram gör ju så man ryser ännu mer.

"När barnen busar, skriker och bråkar tar maken hårt tag i barnen och han har även knipit dem i kinderna, dragit dem i håret och hotat dem med sin knytnäve. Maken blir även arg på barnen om de gråter. Maken säger fula saker till barnen. Han har bland annat sagt till barnen att de är mesiga, bögiga, ”knulla din mamma”, ”knulla din mammas fitta”, ”bajs” och ”idiot”. Barnen är rädda för sin far.

Han har även kallat sin hustru för bland annat hora, slampa, respektlös jävel och idiot
."
Senast redigerad av henkess 2021-07-13 kl. 21:29.
Citera
2021-07-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inga problem med att ändra mig om det dyker upp fakta som berättar om något. Det kanske är därför jag känner mig trygg i att inte behöva - som du gör - sitta och fantisera ihop saker.
Fakta duger bra för mig när jag bildar mig en uppfattning.

Om fakta duger bra, så kanske du ska vänta med att döma vederbörande innan utredningen är klar.
Berätta gärna för mig vad jag har fantiserat ihop när du samtidigt funderar på huruvida din fakta verkligen är fakta och så pass omfattande att den är nog för att bilda en så pass bestämd uppfattning så pass tidigt inpå händelsen.
Citera
2021-07-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Min kropp får mig att rysa när man hör vad morsan och barnen stått ut med. Tvingas leva med skyddad identitet. Hon fick inte träffa sina killkompisar för albanen var så svartsjuk. Och han var kontrollerande och våldsam, och hot och våld under lång tid. Stryptag på henne när hon hade deras son i famnen. Puttat ned henne i golvet och hotat med att slå henne. Sen det här också som kommit fram gör ju så man ryser ännu mer.

"När barnen busar, skriker och bråkar tar maken hårt tag i barnen och han har även knipit dem i kinderna, dragit dem i håret och hotat dem med sin knytnäve. Maken blir även arg på barnen om de gråter. Maken säger fula saker till barnen. Han har bland annat sagt till barnen att de är mesiga, bögiga, ”knulla din mamma”, ”knulla din mammas fitta”, ”bajs” och ”idiot”. Barnen är rädda för sin far.

Han har även kallat sin hustru för bland annat hora, slampa, respektlös jävel och idiot
."

Och mamman sa?
- Kom,jag har en överraskning här. Sätt på er ögonbindlar.

Allt är obekräftat.
Senast redigerad av Puukko-kniven 2021-07-13 kl. 21:35.
Citera
2021-07-13, 21:30
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag tror absolut att en mamma har omsorg i den mån hon kan även efter livet.

Det rimmar illa med den berömda statistiken att en mamma väljer något så våldsamt.

Vill till och med kalla det unikt.

Min känsla är att fokus inte var på barnen.

Vilka metoder är bättre än andra metoder?
Mamman i Gårdsten skar halsen av sina tre barn, och tog sitt eget liv, samma dag de skulle bli vräkta.
Är det en bättre eller sämre metod?
Jag tror att när sådant här händer så har planeringen inte varit speciellt lång så man tager vad man haver.
Citera
2021-07-13, 21:33
Medlem
Vad har hänt med FB? Förr så låg alltid alla länkar och dokument i trådstarten. Nu för tiden måste man skrolla igenom hundratals sidor innan man hittar något vettigt
Citera
2021-07-13, 21:33
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Och mamman sa?
- Kom,jag har en överraskning här. Sätt på er ögonbindlar.

Det är nog något du kommit på från dina fantasier. Inget som framkommit.
Citera
2021-07-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Min kropp får mig att rysa när man hör vad morsan och barnen stått ut med. Tvingas leva med skyddad identitet. Hon fick inte träffa sina killkompisar för albanen var så svartsjuk. Och han var kontrollerande och våldsam, hot och våld på gick under lång tid. Stryptag på henne när hon hade deras son i famnen. Puttat ned henne i golvet och hotat med att slå henne. Sen det här också som kommit fram gör ju så man ryser ännu mer.

."

Jag har läst. Du behöver inte citera ………
Fortfarande hon hade ett val, barnen hade inte det. Enligt svensk lag är foster en egen individ i grav v 22. Du får inte göra abort om du inte har extrema skäl. Men här tycka det vara ok att ta livet av två barn…… tänk ett varv till. Jag ser det från barnens perspektiv. Barnkonventionen???????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in