2021-07-13, 20:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jo, du skrev att "ganska många" som kontaktar kvinnojourer ljuger/överdriver, men färre än majoriteten. Alltså har majoriteten skäl att kontakta kvinnojouren.
Nej, jag skrev inte alls det.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det betyder "ganska många". Hade jag menat majoriteten så hade jag skrivit det.

Det betyder att det inte räcker med att en person tar sådana resurser i anspråk för att ta det människan säger som sanning.
Jag skrev att jag menade vad jag skrivit "ganska många". Sluta ljug.
Huruvida de är i majoritet eller inte har jag inte kommenterat.

Citat:
Men herregud, det finns ju belägg. Upprepad kontakt med myndigheter, skyddad sekretess, polisnärvaro.
Å pappans sida finns det hittills ingenting som pekar på att hans skuldbörda kan avskrivas.
Nej, det gör det inte. Det finns belägg för att hon påstår saker- inget annat.
Citera
2021-07-13, 20:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Precis min poäng. Vad hände i hennes tankar? Hon hade ff tillgång till barnen.

Jag tänker att det finns en möjlighet att hon kände sig tvingad att dra tillbaka ansökan om ensam vårdnad. Antingen på advokatens inrådan eller hot från barnafaderns och hans släkt.
Citera
2021-07-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänker att det finns en möjlighet att hon kände sig tvingad att dra tillbaka ansökan om ensam vårdnad. Antingen på advokatens inrådan eller hot från barnafaderns och hans släkt.

Skulle tippa på ombudets inrådan. Där slog det nog slint, för processen hade ju inte ens börjat.
Citera
2021-07-13, 20:41
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev inte alls det.

Jag skrev att jag menade vad jag skrivit "ganska många". Sluta ljug.
Huruvida de är i majoritet eller inte har jag inte kommenterat.

Nej, det gör det inte. Det finns belägg för att hon påstår saker- inget annat.

Det finns inget som motsäger vad hon påstått eller upplevt heller.
Kräk gärna av dig om att två barn har mördats men låt inte det färga din uppfattning om vad hon varit med om för det har varken du eller 99% av de som skriver här en aning om.
Citera
2021-07-13, 20:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du vet inte hur tåget träffade eller vad som hände med barnen. Återigen försöker du nog mest övertyga dig själv för att slippa tänka på av de kan ha upplevt och känt.

Den här mamman valde inte en smärtfri och skonsam död för sina barn, hon valde en mycket våldsam och svårkontrollerad död för dem.

Vet du?

Har det publicerats resultat från eventuella prover på de avlidna, är det uteslutet att barnen var drogade och inte var medvetna om vad som skulle ske?

Vet vi verklige hur barnen och mamman upplevde sina sista minuter i livet eller gissar du bara?
Citera
2021-07-13, 20:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Kan aldrig tänka mig att någon tvingade eller psykade henne så pass mycket att ställa sig på spåret med barnen mot sin egen vilja. Då hade hon mot förmodan stått där ensam.
Polisen gick ut väldigt tidigt med att barnen var målsägande. Det säger ju en del. Lokföraren såg. Hon försökte inte ens fly från spåret med barnen när tåget kom och tutade. Men hur kan man få en sådan styrka att stanna kvar när man vet vad som kommer att hända och vad det blir kvar av kropparna. Oavsett om hon hade tagit något för att klara av denna handling så finns vettet kvar långt inne som gör allt för att överleva. Hur kan man välja att efterlämna totalt förstörda kroppar av sina egna barn till alla som älskade dom? Hur mycket hat bar denna kvinna på? Inte hopplöshet...utan ren hat

I en sådan situation tror inte jag att man funderar på hur kropparna ser ut efteråt eller vilka som ska ta hand om det. Jag skulle tror att man är i ett sinnestillstånd just då där man inte tänker klart.
Citera
2021-07-13, 20:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har också varit aktiv inom kvinnojour och ja, de kan kanske inte alltid ljuga men de dramatiserar det väldigt mycket.

Däremot när man tar emot kvinnor eller när någon vill prata får man inte ifrågasätta kvinnans historia alls
Precis. Det är inte alls som somliga här tycks tro att man kollar upp sanningshalten eller blir något "bevis" för att något hänt.

Det finns fall där skadorna är uppenbara och de kan man dokumentera - men vad som sägs av de sökande behandlar man som sanning alldeles oavsett om det är uppenbara överdrifter eller lögner.
Citera
2021-07-13, 20:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du?

Har det publicerats resultat från eventuella prover på de avlidna, är det uteslutet att barnen var drogade och inte var medvetna om vad som skulle ske?

Vet vi verklige hur barnen och mamman upplevde sina sista minuter i livet eller gissar du bara?
Nej, jag vet inte - och det har jag varit tydlig med.
Jag vänder mig emot de tvärsäkra uttalandena om att det skulle ha varit smärtfritt för barnen. Vi kan hoppas det - men det är också allt.

Jag finner det osannolikt att båda barnen var utslagna eftersom mamman hade en transportsträcka där hon i så fall skulle ha burit båda.
Var de vid medvetande så är de båda tillräckligt gamla för att ha blivit mycket rädda och att ha känt stor ångest innan smällen. Dels vet barn vad tåget är och är lärda att akta sig för det, dels är tjutet från tuta och bromsar i sig skrämmande.
Citera
2021-07-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Exakt. Vi vet inte detta. Men det finns inga uppgifter what so ever om en hotbild från förskolepersonalens eller mammans föräldrars sida. Däremot finns en dokumenterad hotbild från pappan, men du väljer att vifta undan denna.

Ska jag ta en papperslapp och skriva "MentalTraslojd hotar mig"?
Då är det dokumenterat med samma nivå av "dokumenterat".

Det finns en påstådd hotbild.
Senast redigerad av Garre74 2021-07-13 kl. 21:01.
Citera
2021-07-13, 20:48
Medlem
missshys avatar
Hittade att de köpte hus i Vankiva november 2018 bara för att sälja det april 2020. Hur mycket flyttade de runt egentligen?

https://www.kristianstadsbladet.se/nya-agare-till-70-talshus-i-vankiva-prislappen-1-400-000-kronor/

https://www.nsk.se/2020/05/08/huset-pa-karrvagen-1-i-vankiva-salt-for-andra-gangen-pa-kort-tid/
Citera
2021-07-13, 20:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Trams. Det är ju uppenbart att hon gjort detta för o skydda sina barn.

Vem fan skulle hon annars kunna lita på här? Er eller..

Gå o lägg er förfan. En bunt horungar som beter sig precis likadant.

Klart som fan ni sitter här o försvarar pappan i ett sånt här fall. Ni vill väl inte att polisen ska komma in o ta era barn ifrån er?
Sina föräldrar?
Citera
2021-07-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I en sådan situation tror inte jag att man funderar på hur kropparna ser ut efteråt eller vilka som ska ta hand om det. Jag skulle tror att man är i ett sinnestillstånd just då där man inte tänker klart.

Jag tror absolut att en mamma har omsorg i den mån hon kan även efter livet.

Det rimmar illa med den berömda statistiken att en mamma väljer något så våldsamt.

Vill till och med kalla det unikt.

Min känsla är att fokus inte var på barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in