Citat:
Ursprungligen postat av
Gerrard89
https://www.vouchercloud.com/resources/office-worker-productivity
Klart det fungerar. De flesta jobb är till större delen menlösa.
Jag behöver inte gå in på en länk när verkligheten är något annat. Läkare? Sjuksköterskor? Tandläkare? Industriarbetare? Hemtjänst?
Så du menar att en industriarbetare där allt går ut på räknas i antal producerade varor får mer gjort när personen är ledig 1 dag i veckan eller jobbar 6 timmars dagar. Det är ju ingen vuxen människa som tror på det ärligt talat. Kanske ett barn som inte har ett fullt utvecklat logiskt tänkande kan gå på det. Men nu pratar vi förhoppningsvis om vuxna människor.
Får en läkare mer gjort på 6 timmar? Än 8 timmar som är det normala för dom på vårdcentraler. Säg det till patienterna. "Hej patient Nicklas du får tyvärr gå hem för våran läkare har gått hem för dagen då det normala nu är 6 timmars dagar, återkom imorgon".
Hur ska du få komma till en vårdcentral när den stänger 15.00 istället för 17.00? Är redan hårt belastad som den är.
Säg inte att fler kan dela på tjänsterna. Det är ingen som åker till jobbet och jobbar 15.00-17.00 för att täcka upp. Bensin, restid, hela dagen förstörd för 2 timmars jobb. Så det kommer heller aldrig att hända.
De kontorsyrken där folk rullar tummarna 2 timmar varje dag borde istället bli granskade bättre. Sänk arbetstiden med 2 timmar för dom yrkerna och sänk samtidigt lönen med 25%.
Jag jobbade själv röven av mig för 10år sen i en industri produktion. Det var 8 timmars jobb nonstop och 1 timme lunch, så var där totalt 9 timmar per dag. Gå hem 2 timmar tidigare med bibehållen lön så skulle företaget förmodligen kursa.