2021-07-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Det är helt korrekt av dig. Men vissa kan inte läsa ordentligt.

Ifrågasätter er läskunnighet och att tolka juridisk text?

Har ni inte ens läst uttalande om bedömningen som är gjord och som borde vara den rättmätiga föräldern att ha vårdnaden?

Vårdnaden ändrar iofs inget, om inte lagen sätts i verket att förälder som utsatt sina barn för våld och hot, inte skall få chansen till vårdnad och dessutom kan dömas till straff som är kännbara och förlorat umgänge.!

Kvinnan fick inte det stöd hon behövde från samhället och fadern och familjen drev henne över stupet med barnen…

Undrar hur de/ni känner idag när barn/barnbarn är borta för all framtid…!

Modiga män i den klanen, usch 🤮
Citera
2021-07-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Rent statistiskt har du fel! De allra flesta kvinnor som tar upprepad kontakt med kvinnojourer, social och polis ljuger inte. Så hur i hela friden har du lyckats skapa den bilden, mot den bakgrund som målats upp i tråden hittills?

Jag tror hon är helt ärlig i det hon säger. Dock är det taget ur sitt sammanhang och det blir då tveksamt.

Hon har få graverande saker att komma med.

Hade en väninna vars man alltid gick igenom handväskan, telefon, dator. Installerade spyware. Sade att hon inte var värd att kallas mamma. Slog henne och barnen.

Allt kom fram. Han valde själv vårdnadstvist och vann då mamman saknade ekonomiska möjligheter.

DOCK blev hon deprimerad och det var nog det som fällde henne.

Hon kanske såg det komma?

I detta fall blev mamman bostadslös och utan vårdnad. Barnen lever iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby

Tack för att du svarade för det är rätt många som skriver utan att ha kunskap. För då är det akuten jouren man ringer. Kan en privat person göra det?

Kort svar så vi inte glider för mkt offtopic
:-) men japp, privatpersoner kan ringa socialjouren kväll/helg för akut socialt stöd/skydd. Är det riktigt akut (av typen: någon du är rädd för bankar på din dörr), är det istället 112, polisen.
Citera
Medlem
En av mina barns kompisar berättade för oss att hon blev slagen hemma. Vi kontaktade soc med vårt vittnesmål. Orosanmälan och hela faderullan.

De var i en vårdnadstvist, så detta blev bara en del i ett större sammanhang.
Mamman motanmälde att pappan den som var våldsam, skrev med jurists hjälp en inlaga typ som denna hur barnen led hos honom osv.

Just då bodde barnen med mamman så för att lugna ned hela situationen blev hon tillfälligt vårdnadshavare.

MEN hon valde att flytta med barnen under detta interimistiska beslut, som sedan upphävdes men det var försent. Hon hade flyttat direkt.

Han har aldrig varit våldsam, fanns ingenting - det ENDA de hade var att pappan varit arg en gång då socialtjänsten agerat väldigt ensidigt.

När han väl hade riktigt juristhjälp, som mamman hade, så var det för sent.
Mammans taktik hade lönat sig. Nu bor de 40mil bort.

Ev kanske saker är på väg att återgå, barnen ska tillbaka.
Men poängen är att dessa sk inlagor är totalt partiska, och kan vara full av skitsnack.
Finns inget straffansvar, inget tjänstemannaansvar så soc kan välja och vraka vilken sida de ska ta beroende på dagens humör.... Gör de fel, rycker de på axlarna bara.
Citera
2021-07-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Pappans beteende = Påverkar mamman att begå sina handlingar. Vem är det som är det största monstret?

Mamman.

Hon har allt ansvar för sitt agerande.
Citera
2021-07-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Det handlar inte om dig!!!! Du är inte unik och ej heller kunnig.

Försök att verka professionell här först innan du uppmanar hennes familj att ta kontakt med dig??!!

Blir stum

Bli stum du, men kan jag hjälpa de efterlevande att få rättvisa i ärendet så självklart ställer jag upp och berättar hur jag gjorde, för jag som vårdnadshavare fick ta över dödsboet efter fadern, ironiskt nog. Så mammans föräldrar är dem som kommer ta över mammans dödsbo och kan utkräva de handlingar de behöver från myndigheterna.
Citera
2021-07-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Råkade avlida? Mamman i detta fallet har mördat sina barn. Med den delen jag citerar här ovan, menar du då att du också hade kunnat mörda dina barn när du befann dig i ditt helvete?

Knäppis, jag kan förstå hur kvinnan kände och agerade… Nu agerade jag annorlunda och fadern avled huxflux, Karma tror jag på sir du.
Citera
2021-07-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Bli stum du, men kan jag hjälpa de efterlevande att få rättvisa i ärendet så självklart ställer jag upp och berättar hur jag gjorde, för jag som vårdnadshavare fick ta över dödsboet efter fadern, ironiskt nog. Så mammans föräldrar är dem som kommer ta över mammans dödsbo och kan utkräva de handlingar de behöver från myndigheterna.

Och? De önskade med all säkerhet inte filicid. Vad missade de hos dottern? De hade nog hört allt hon hade att säga.
Citera
2021-07-13, 18:14
Medlem
HomelessGs avatar
Nu har jag bläddrat igenom 100 sidor bokstavligt talat. MK hit MK dit afghaner dit. Ingen stans hittar jag konfirmerar vem det var som dog och bilder på dem vid liv. Tacksam för svar
Citera
2021-07-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Pappans beteende = Påverkar mamman att begå sina handlingar. Vem är det som är det största monstret?

Exakt..!!! Monster 👹 pappan hoppas jag livet ut kommer leva i skuld i gemenskap med sin familj och att de aldrig får förlåtelse om de biktar sig.
Citera
2021-07-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Släkt får inte hämta barnen om en förälder säger ifrån. .

Jamen förskolan får inte neka pappan att hämta barnen utan ett beslut om detta. Att mamman ringt dem och sagt nåt annat räcker liksom inte. Förskolan kan bara agera utifrån vem som är vh. Inte ta ställning och agera utifrån föräldrars egna tyckanden och ev oro.
Citera
2021-07-13, 18:17
Medlem
Jag varnade henne för denna mannen för många år sedan. Kärleken tog över omdömmet, som med många andra kvinnor i Sverige. de fattar inte det uppenbara förrens det är för sent. Rejält för sent.. tragisk utgång, men hon hade aldrig blivit av med albanfamiljen. Döda alla, eller döda sig själv. Hon valde den lätta vägen..

Med underlaget från tingsrätten tvivlar jag starkt på att hon hade fått ensam vårdnan om barnen. Det krävs mer

Sen ang. vems fel det var kan man diskutera i oändlighet, de drev varandra in i helvetet. Två individer med svaga psyken är ingen bra kombo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in