2021-07-13, 13:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Usch vad jag blir rent ut sagt arg och äcklad av att läsa detta!!!! 🤮🤮🤮🤮🤮

Det är Marias skyldighet att skydda barnen från den hotbild som föreligger mot dem. Pojkarna och maria har en mycket kärleksfull relation. Maria är pojkarnas trygga punkt. Maria kan på bästa sätt ge pojkarna kännslomässig kontinuitet, trygghet och strukturerad vardag

Att hon verkligen satt där och ljög dem rakt upp i ansiktet, precis som allt annat.

Sedan medger hon faktiskt att när pappan hämtat barnen från förskolan skan han ha senare sagt till henne, hur känns det när någon tar dina barn ifrån dig? Och även hans bror.

Det är exakt detta hon velat göra. Knäcka han, bryta ner han, ta barnen ifrån han.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du det? Kände du henne?

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nej men det är väll uppenbart att hon inte skyddade sina söner när hon kastade dem under tåget? Behöver man känna henne för att förstå det? Förstår man inte det så är man bara dum

Det betyder inte att "hon verkligen satt där och ljög dem rakt upp i ansiktet, precis som allt annat."
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det är sanning - läs dokument nr 4 använd gärna och inse. Du måste vara släkt med förövaren.

Hur i helvete VET du att advokatens inlaga med uppgifter från MK är sanningen?
Var du där 2015 och 2018 när det skulle ha hänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Om du tror att jag stödjer mannen har du nog svårt med läsförståelsen. Jag stödjer ingen, för det finns inte tillräckligt med fakta för att dra någon slutsats.

Har försökt ha den hållningen, det är ingen idé. I deras ögon är du antingen med henne eller honom.
Citera
2021-07-13, 13:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ändrar inte på att han ser sig själv som en Alban.. Dessutom är hans efternamn ett albanskt efternamn. Minst lika vanligt där som vårat Svensson.

Dessutom var det en söt liten tjej inne här tidigare o berättade att han är en Alban.

Så vi får utgå ifrån att han är en Alban, trotts född på tre ställen, inklusive montenegro.

Nej det ändrar ju vare sig att han ser sig som alban, och inte heller att han är alban. Kosova tillhörde Serbien Montenegro och där är albaner den numerärt totalt dominerande folkgruppen. Även i nuvarande Serbien och nuvarande Montenegro finns albaner.

Med all säkerhet är han alban eller svensk-alban. Jag har inte sagt något annat.
Citera
2021-07-13, 13:33
Medlem
Citat:
Om du tror att jag stödjer mannen har du nog svårt med läsförståelsen. Jag stödjer ingen, för det finns inte tillräckligt med fakta för att dra någon slutsats.

Hörru i dina underförstådda metaforer så syns det att du är bitter på kvinnor, kanske av att du själv varit part i ett ärende. Det finns en massa fakta i rättsprotokollen där polis och socialamyndigheter säger åt mamman att skydda sina barn och interministiskt beslut. Du vägrar ju ta till dig faktan som finns.
Citera
2021-07-13, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej det ändrar ju vare sig att han ser sig som alban, och inte heller att han är alban. Kosova tillhörde Serbien Montenegro och där är albaner den numerärt totalt dominerande folkgruppen. Även i nuvarande Serbien och nuvarande Montenegro finns albaner.

Med all säkerhet är han alban eller svensk-alban. Jag har inte sagt något annat.

Jodå fan. I några minuter var du ju hela vägen inne i kosovo o tumma.. Gäller o vara konsekvent! O det har den du citerat vart!

Han är en Alban. O det räcker där.
Senast redigerad av therefore 2021-07-13 kl. 13:38.
Citera
2021-07-13, 13:34
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hur i helvete VET du att advokatens inlaga med uppgifter från MK är sanningen?
Var du där 2015 och 2018 när det skulle ha hänt?
Grovt förtal kan ge upp till 2 års fängelse. Tror du att mamman var beredd på att ta det straffet och förlora vårdnaden av barnen till mannen, som enligt utsagor har fysiskt och psykiskt gett sig på både mamman och barnen?
Citera
2021-07-13, 13:35
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hur vet att MK inte ställde barnen framför tåget som hämnd mot pappan och hans familj?
Klart som fan att det var hämnd mot pappan. Kan man inte fatta det är man dum i huvudet
Citera
2021-07-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, vad som sker bakom stängda dörrar vet ingen förrän en av parterna börjar våga berätta.

Han hann visserligen inte dömas för misshandel mot den här mamman och barnen men han är en dömd misshandlare sedan tidigare. Det säger en hel del. Vem ska man tro på, en välanpassad svensk tidigare ostraffad kvinna eller en dömd misshandlare?
Uppenbarligen vågade inte mamman vänta in några förhandlingar. Kanske av rädslan att förlora målet. Hon litade väl inte på myndigheterna kanske och tog det säkra före det osäkra. Kanske ligger en depression i fatet också.
Citera
2021-07-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Allt de där är sant. Men kvinnan ska ändå veta sin plats oavsett. Ingen riktigt man låter en kvinna styra honom hur hon än vill. Vilket är de du tror är vägen till ett bra förhållande. Om detta är ditt tankesätt så undrar jag om dina förhållande har varat mer än en månad med en riktigt man. Inte någon du kan bestämma över.
I ett bra förhållande vet både man och kvinna sin plats, och ingen ska styra den andre/andra.
Citera
2021-07-13, 13:40
Medlem
colis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Har försökt ha den hållningen, det är ingen idé. I deras ögon är du antingen med henne eller honom.

Ja det är märkligt att det väcker så heta känslor och polarisera folk.
Hur kan man ta skvallerinlägg fulla med e-mojs som påstår något för fakta?
Ett kvinnoboende postade text om hur hemskt MK skulle haft det - men det framkom sedan att hon var helt obekant för dem. Det var baserat på hur det ”brukade” eller ”kunde” vara för utsatta kvinnor.

Jag har skrivit det tidigare - egna upplevelser präglar omdömet - det måste man helt enkelt försöka sätta sig emot. Liksom att man måste ta av sig genusglasögonen.

I allt detta finns det bara två oskyldiga offer. Deras söner.
Citera
2021-07-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Uppenbarligen vågade inte mamman vänta in några förhandlingar. Kanske av rädslan att förlora målet. Hon litade väl inte på myndigheterna kanske och tog det säkra före det osäkra. Kanske ligger en depression i fatet också.

Exakt… Sen undrar man om hon fick rättshjälp i vårdnadstvisten? Själv fick jag inte det, svaret var att ekonomiskt stöd enbart ges om ett år och tvisten drar ut på tiden. Kanske fick hon avslag och vågade inte gå vidare om hon inte hade ekonomi. Nånting drastiskt besked har hon säkerligen fått, som droppen som fick bägaren att rinna över. Sen undrar man vilket målsägarbiträde hon tilldelats? Jag fick driva mitt eget fall i ett år, innan en Domare slog näven i bordet mot socialtjänsten och han hjälpte mig, trots att han skulle vara neutral… Hua jag kan bara lida igenkännande med kvinnan vad hon gått igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in