2021-07-13, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Min bedömning är att det var en korrekt uppgift, dvs. att LK enligt officiella register kommer från Serbien Montenegro.

Ändrar inte på att han ser sig själv som en Alban.. Dessutom är hans efternamn ett albanskt efternamn. Minst lika vanligt där som vårat Svensson.

Dessutom var det en söt liten tjej inne här tidigare o berättade att han är en Alban.

Så vi får utgå ifrån att han är en Alban, trotts född på tre ställen, inklusive montenegro.
Citera
2021-07-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Ingen mamma som mår bra väljer det hon gjorde. Du skrev innan att du har upplevt krig. Rätta mig om jag har fel. Hur kändes det att leva under terror och hot? Då var serben fiende och ni hade svårt att förstå hur? Men tänk när mannen du har valt att skaffa barn med utsätter dig för våld…. Hur tror du att hon egentligen mådde? Vad som anses ok i den albanska kultur anses inte normalt i svensk kultur. Han valde en svensk kvinna och ingen tvingade honom. En man tar hand om sin familj och sina barn. Det är en riktig man. Och innan du säger något annat så vet jag hur den traditonella albanska kulturen är….. som extremt få kvinnor uppskattar/ uppskattat….. bortgifta och etc
Asså kolla, jag håller med mesta av delen med dig med allt du har skrivit. Men detta är en komplicerad grej. Man kan inte jämföra kriget, där fan hela min by blev nerbränd. Till ett problematiskt förhållande mellan mamman och pappan. De därför jag nämnde innan att albanska tjejer vet hur sånt fungerar till skillnad från svenska tjejer som inte vett nått. Jag gillar bara inte att folk tror den här maria va perfekt. Tjejer är inte dumma, de vet vad de ger sig in på dag ett. Man kan bara skylla på sig själv för beslut du tar på din egen hand.

Hon valde att ha barn med han och så blev de. Men oavsett vad hon än mådde. Tog hon sina barns liv kallblodigt bara för att hon kände sig som skit för hennes egna beslut. Betyder inte att man drar ner sina barn med sig till graven fan.

Jag vet att han valde svensk kvinna, de va de jag sa innan. Borde inte ha gjort de. De funkar aldrig i längden för många inte alla!. Två helt olika mentaliteter. Specielt en alban som är traditionell. Men en sak är säkert. Oavsett om han gjorde misstag eller inte. De va hans barn. Finns inte en albansk familj som jag vet. Som inte säger till sina söner att ta hand om sina barn oavsett. Vi albaner har stor respekt för familj oavsett vem man har barn med. Håller inte med de där med extremt få kvinnor argumentet. Många albanska kvinnor som har växt upp med bra och stark familj vill ha de där livstilen. Men Sverige gör de svårt för sånt.
Citera
2021-07-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Precis, och om det här dessutom är något som har pågått i sex år så bör det finnas väldigt mycket mer man kan ta upp. Det jag tex undrar är, var är alla vittnen som talar för att Maria har varit utsatt för allt detta?

Finns det SMS/whatsapp-meddelanden etc som ger stöd för hennes historia? Om Laban var så här under sex års tid bör det finnas en hel del, för jag tvivlar på att han har haft insikt nog att inte skriva något dumt på ett spårbart sätt.

Varför har Maria inte spelat in någonting själv? Det är ett tips som kvinnojouren ger.

Att han tex är utanför hennes hus mitt i natten en gång, varpå Maria ringer polisen, var är Labans version av händelserna? Kan det kanske vara så att _hon_ tog barnen när det var hans tur att ha umgänge och han därför blev, förklarligt, sur och åkte hem till henne och försökte få tag i henne?

osv ...

Jag levde i ett destruktivt förhållande i 12 år, med svår misshandel. Sjuka var att jag kunde höra på andningen på min man om jag en stund senare skulle få stryk. Dumt var att jag stängde fönstren och gick in i vårt sovrum för att inte grannar och barn skulle höra hans skrik. Kuvade kvinnor är konstigt nog väldigt kuvligt lojala. Ni mansgrisar som stödjer mannen i ärendet, ni vädrar segervind, just för att ni vet att arslet inte är ”dömd” juridiskt, dock så har mamman lämnat vittnesuppgifter och ingen rök utan eld, gör att en mor som älskar sina barn kliver upp framför tåget.

Mamman visste nog att hon fick ”skylla” sig själv som inte anmält mannen och att hon hotades av folk som advokater och socialtjänst att dra tillbaka kravet att det var kört för henne och barnen. Den dag hon själv drog tillbaka bestämde hon sig nog vilken väg hon skulle gå. Suecid går att räkna ut via skattningsskalor som borde framgått, används alltid inom psykiatrin och somatiska vården och är väl kända redskap av socialtjänsten… Samhället svek mamman och barnen… Pappan och släkten hade ingen förmåga till ansvar, tvärtom var är de skadliga.
Senast redigerad av Skorpan-1 2021-07-13 kl. 13:24.
Citera
2021-07-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag tycker du ska läsa om fallet i Sala 2019 där pappan Samuel sköt sina söner, som var i samma ålder som dessa pojkar, och sedan sköt sig själv.
De hade en närvarande älskande mor som blev ensam kvar. Knappast troligt att den pappan uppfattade sig som den ende sönerna hade.

.
Jag följde både tråd och såg hans direktsändning på facebook. Det senare dagen eller dagarna efter. Det var ren hämnd för att han blivit lämnad. Precis som Dalarö-pappan. Också hämnd. Här verkar det inte vara något sådant. Att dra alla fall över en kam är mycket vanskligt eftersom alla fall är unika. I vidriga pappors mord på barn, handlar det om att komma åt mammornas akilleshäl, vilket i nästan alla fall är just barnen.
Senast redigerad av Picasso2 2021-07-13 kl. 13:24.
Citera
2021-07-13, 13:20
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Det är klart att kvinnan har rätt i allt hon säger. Mammor är alltid snälla som nallebjörnar, förstås. Hur kan man tro att en mamma skulle kunna vara aggressiv, manipulativ, etc? Nej fy fan.

(OBS finns spår av ironi i inlägget)

---
För att vara lite mer seriös. Vi har ännu inga bevis som talar för något. Att pappan är Alban säger ingenting om honom som enskild individ (bara att han rent statistiskt sett har en större tendens att vara ett svin än en svenne-pappa). Att modern är en kvinna säger likaså ingneting om henne som individ.

Statistiken talar för att män är de som fysiskt och psykiskt misshandlar kvinnorna i ett förhållande. Då får man utgå ifrån det också. Varför har vi inte läst några vittnesmål där mannen sagt att han blivit illa behandlad av kvinnan?
Citera
2021-07-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det är precis det du säger - kvinna ska lyssna, du ska styra allt. I ett jämnlikt förhållande båda lyssnar, hjälper varandra, bestämmer tillsammans, respekterar varandras privat utrymme och val. Inte där man ser på kvinnan som en slav son lyder.
Allt de där är sant. Men kvinnan ska ändå veta sin plats oavsett. Ingen riktigt man låter en kvinna styra honom hur hon än vill. Vilket är de du tror är vägen till ett bra förhållande. Om detta är ditt tankesätt så undrar jag om dina förhållande har varat mer än en månad med en riktigt man. Inte någon du kan bestämma över.
Citera
2021-07-13, 13:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Jag levde i ett destruktivt förhållande i 12 år, med svår misshandel. Sjuka var att jag kunde höra på andningen på min man om jag en stund senare skulle få stryk. Dumt var att jag stängde fönstren och gick in i vårt sovrum för att inte grannar och barn skulle höra hans skrik. Kuvade kvinnor är konstigt nog väldigt kuvligt lojala. Ni mansgrisar som stödjer mannen i ärendet, ni vädrar segervind, just för att ni vet att arslet inte är ”dömd” juridiskt, dock så har mamman lämnat vittnesuppgifter och ingen rök utan eld, gör att en mor som älskar sina barn kliver upp framför tåget.

Ja, vad som sker bakom stängda dörrar vet ingen förrän en av parterna börjar våga berätta.

Han hann visserligen inte dömas för misshandel mot den här mamman och barnen men han är en dömd misshandlare sedan tidigare. Det säger en hel del. Vem ska man tro på, en välanpassad svensk tidigare ostraffad kvinna eller en dömd misshandlare?
Citera
2021-07-13, 13:28
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Statistiken talar för att män är de som fysiskt och psykiskt misshandlar kvinnorna i ett förhållande. Då får man utgå ifrån det också. Varför har vi inte läst några vittnesmål där mannen sagt att han blivit illa behandlad av kvinnan?

Var är vittnesmålen som talar för att kvinnan berättelse är korrekt?

Hur vanligt är det att mödrar, som är rena offer, dödar sina egna barn?
Citera
2021-07-13, 13:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag följde både tråd och såg hans direktsändning på facebook. Det senare dagen eller dagarna efter. Det var ren hämnd för att han blivit lämnad. Precis som Dalarö-pappan. Också hämnd. Här verkar det inte vara något sådant. Att dra alla fall över en kam är mycket vanskligt eftersom alla fall är unika. I vidriga pappors mord på barn, handlar det om att komma åt mammornas akilleshäl, vilket i nästan alla fall är just barnen.

Hur vet att MK inte ställde barnen framför tåget som hämnd mot pappan och hans familj?
Att han skulle förlora dem, aldrig se dem igen, att han skulle veta att de slets i bitar?
Tänk om det finns ett anklagande hämddrypande avskedsbrev? Troligen dock inget vi får vetskap om.

Vi vet ju faktiskt inte omständigheterna kring morden och självmordet - då kan man ju rimligen inte heller utgå från att något inte var så.
Senast redigerad av coli 2021-07-13 kl. 13:32.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Var är vittnesmålen som talar för att kvinnan berättelse är korrekt?

Hur vanligt är det att mödrar, som är rena offer, dödar sina egna barn?
Om vi klipper ut delen där mamman dödade sina egna barn och fokuserar på vad mannen gjort mot kvinnan innan dess, kanske det blir svårare för dig att argumentera eller hur? Du tror att allt är lögn? Får man skyddad identitet bara så där???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Du har inte haft tanken att hon kanske jobbade digitalt hemifrån (från sitt skyddade boende).

Det har inte framkommit var/med vilka arbetsuppgifter hon jobbade, därför frågan.

Jodå det har framkommit om man är läskunnig och hon jobbade inte digitalt hemifrån!!
Citera
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1

Om du tror att jag stödjer mannen har du nog svårt med läsförståelsen. Jag stödjer ingen, för det finns inte tillräckligt med fakta för att dra någon slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in