Citat:
Ursprungligen postat av
Handsomechubby
Ingen mamma som mår bra väljer det hon gjorde. Du skrev innan att du har upplevt krig. Rätta mig om jag har fel. Hur kändes det att leva under terror och hot? Då var serben fiende och ni hade svårt att förstå hur? Men tänk när mannen du har valt att skaffa barn med utsätter dig för våld…. Hur tror du att hon egentligen mådde? Vad som anses ok i den albanska kultur anses inte normalt i svensk kultur. Han valde en svensk kvinna och ingen tvingade honom. En man tar hand om sin familj och sina barn. Det är en riktig man. Och innan du säger något annat så vet jag hur den traditonella albanska kulturen är….. som extremt få kvinnor uppskattar/ uppskattat….. bortgifta och etc
Asså kolla, jag håller med mesta av delen med dig med allt du har skrivit. Men detta är en komplicerad grej. Man kan inte jämföra kriget, där fan hela min by blev nerbränd. Till ett problematiskt förhållande mellan mamman och pappan. De därför jag nämnde innan att albanska tjejer vet hur sånt fungerar till skillnad från svenska tjejer som inte vett nått. Jag gillar bara inte att folk tror den här maria va perfekt. Tjejer är inte dumma, de vet vad de ger sig in på dag ett. Man kan bara skylla på sig själv för beslut du tar på din egen hand.
Hon valde att ha barn med han och så blev de. Men oavsett vad hon än mådde. Tog hon sina barns liv kallblodigt bara för att hon kände sig som skit för hennes egna beslut. Betyder inte att man drar ner sina barn med sig till graven fan.
Jag vet att han valde svensk kvinna, de va de jag sa innan. Borde inte ha gjort de. De funkar aldrig i längden för många inte alla!. Två helt olika mentaliteter. Specielt en alban som är traditionell. Men en sak är säkert. Oavsett om han gjorde misstag eller inte. De va hans barn. Finns inte en albansk familj som jag vet. Som inte säger till sina söner att ta hand om sina barn oavsett. Vi albaner har stor respekt för familj oavsett vem man har barn med. Håller inte med de där med extremt få kvinnor argumentet. Många albanska kvinnor som har växt upp med bra och stark familj vill ha de där livstilen. Men Sverige gör de svårt för sånt.