2021-07-13, 11:20
Medlem
Hur gamla var barnen?
Citera
2021-07-13, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem försöker försvara mammans mord? Du får skilja på begreppen försvara och förklara.

Alla vill veta varför mamman begick självmord och mord. Att vilja veta orsak är inte att ursäkta/försvara. Det är bara osunda hjärnor som tolkar något så naturligt som viljan att veta varför som ett försvar för mord.

Jag förstår, vill också veta och få förståelse för det som hände. För mig går inte den faktan vi har ihop med hennes beslut och därför vill man verkligen veta vad som hände sista tiden.

Men jag tycker det är många som helt okritiskt började skriva ”stackars mamma och barn” ”hon är offret i detta, mannen är mördaren” utan att veta några detaljer. Det är bara det jag varit skeptisk till.

Om du läser mina inlägg så ser du att jag inte varit enkelspårig och svart/vit utan skrivit exakt det du skrev ovan. Att man vill ju veta vad som hände, varför och precis vad som gick snett men det får man inte veta om det enda man kan klämma ur sig är att han är ett monster och det är synd om mamman utan att ha andra frågeställningar
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-07-13 kl. 11:25.
Citera
2021-07-13, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Dricker inte. Men fortsätt försvara kvinnan som svek sitt folk och mördade sina barn, bara.

Nej hon har väl inte svikit? Inte är det jag som sitter här o känner mig kränkt iaf.
Citera
2021-07-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ååå är du trött på kvinnor som ser sig själva som passiva ting. Lägg ner blondin.!

När jag fick en kastrull kokande makaroner under min blus, med barnen vid middagsbordet, så sprang jag mot toaletten för att kyla ned brännskadan, brottades ned och mannen satte sig på min hals till jag svimmade. Min femåring kastade sig emellan och räddade livet på mig. Min man väste i mitt öra - Stolta kvinnor får bara mer stryk, sen slog han mig medvetslös.

Anledningen var att jag fått en nyckel till en lägenhet att flytta till, och han fick reda på det.

Jag har sju års akademisk utbildning
Jag är ekonomiskt oberoende med noll studieskulder.
Har ny bil utan lån
Har två fastigheter (stora villor)
Reser utomlands flera gånger per år
Driver egna företag

Du är blåst, naiv, inskränkt i din lilla livsbubbla, allt för snorkmärkvärdig att förstå att ta in andras levnadsöden.

Har en familj som älskar marken vi går under, men jag valde att tiga om mitt elände, då jag bodde 70 mil bort och tog mig inte ut ur en destruktiv relation. När jag väl berättade så var det försent och tragedin ett faktum.

DU generaliserar och drar alla slagna kvinnor över en kam.

Är mannen i detta ärende din släkting?

Detta handlar inte om dig och dina upplevelser, och jag försvarar varken MK eller LK.
Citera
2021-07-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ååå är du trött på kvinnor som ser sig själva som passiva ting. Lägg ner blondin.!

När jag fick en kastrull kokande makaroner under min blus, med barnen vid middagsbordet, så sprang jag mot toaletten för att kyla ned brännskadan, brottades ned och mannen satte sig på min hals till jag svimmade. Min femåring kastade sig emellan och räddade livet på mig. Min man väste i mitt öra - Stolta kvinnor får bara mer stryk, sen slog han mig medvetslös.

Anledningen var att jag fått en nyckel till en lägenhet att flytta till, och han fick reda på det.

Jag har sju års akademisk utbildning
Jag är ekonomiskt oberoende med noll studieskulder.
Har ny bil utan lån
Har två fastigheter (stora villor)
Reser utomlands flera gånger per år
Driver egna företag

Du är blåst, naiv, inskränkt i din lilla livsbubbla, allt för snorkmärkvärdig att förstå att ta in andras levnadsöden.

Har en familj som älskar marken vi går under, men jag valde att tiga om mitt elände, då jag bodde 70 mil bort och tog mig inte ut ur en destruktiv relation. När jag väl berättade så var det försent och tragedin ett faktum.

DU generaliserar och drar alla slagna kvinnor över en kam.

Är mannen i detta ärende din släkting?

Som mamma är ditt största ansvar dina barn. Slår en man dig så gör man allt i sin makt för att dra därifrån. Din skyldighet är att skydda din barn. Blir trött på kvinnor som kan språket, har en utbildning och kan klara sig själv som ändå väljer att stanna kvar och skaffa fler barn. Hur tror du att dem barnen kommer att må och te sig. Han är en riktig idiot och borde ha suttit inne men hon borde ha dragit och inte skaffat ett till barn, och sedan tagit deras liv. Du kan säga exakt vad du vill om det får dig att må bättre men som mamma dina är ditt ansvar. Ditt ansvar att skydda dem från att vara vittne till våld. Vi måste oxå börja uppfostra våra döttrar till att stå upp för sig själva och lära sig att säga nej och sätta gränser……..
Citera
2021-07-13, 11:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det har inte framkommit sådana fakta.
Hon jobbade kvar på sitt gamla jobb, han blev i domstol friad från alla hot- och misshandelsanklagelser.

Källa på att han blev friad i domstol för alla hot och misshandelsanklagelser? Han har aldrig var åtalad för misshandel på mamman och barnen. Ansökan om ensam vårdnad skulle tagits upp av TR i augusti.

Om du menar att han inte fick kontaktförbud mot mamman och äldste sonen, så förstår man varför. Det ska bra mycket till för att en förälder ska få kontaktförbud mot sitt barn. De hade fortfarande gemensam vårdnad.
Citera
2021-07-13, 11:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men har saker ens varit i domstol någonting? Det är ett fåtal tillfällen under åtta år. Inget anmält?
Sedan blev det väldig infekterat och intensivt från maj.

Nej, inga åtal och domstol mig veterligen.

Skulle tro att skribenten menar avslaget på mammans ansökan om kontaktförbud för sig och äldste sonen.
Citera
2021-07-13, 11:33
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vaddå får reda på? Har du inte läst tråden eller?
353 sidor in, och vi får fortfarande såna inlägg som "det kanske vi får reda på." lol!

Han har för fan misshandlat henne både fysiskt och psykiskt rätt duktigt under åren.

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Men håll i dig - det finns två av henne beskrivna enskilda händelser om fysisk misshandel - ett strypgrepp 2015 och en knuten näve i luften när hon låg ner 2018.
Är det ”rätt duktig misshandel”???
Då vet du ingenting om misshandelsskador!
Citera
2021-07-13, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Som mamma är ditt största ansvar dina barn. Slår en man dig så gör man allt i sin makt för att dra därifrån. Din skyldighet är att skydda din barn. Blir trött på kvinnor som kan språket, har en utbildning och kan klara sig själv som ändå väljer att stanna kvar och skaffa fler barn. Hur tror du att dem barnen kommer att må och te sig. Han är en riktig idiot och borde ha suttit inne men hon borde ha dragit och inte skaffat ett till barn, och sedan tagit deras liv. Du kan säga exakt vad du vill om det får dig att må bättre men som mamma dina är ditt ansvar. Ditt ansvar att skydda dem från att vara vittne till våld. Vi måste oxå börja uppfostra våra döttrar till att stå upp för sig själva och lära sig att säga nej och sätta gränser……..

Det är just det som är så klurigt med det här.. För går man in i en relation och aldrig har varit med om något sånt här innan, så är det svårare att se alla tecken. Dessutom finns det barn inblandat. O med en moralisk kompass då så går det inte bara o lämna..

Om ni tror att det är rätt sätt att sitta och skälla på brudarna över det här.. Så får ni tänka om, för det är uppenbart att det där inte skulle funka.

Ska dom ha mod o lämna, då krävs det att samhället sluter upp och inser att vi med bär en stor del utav allt ansvar. O då gör det inte mycket nytta att en stor del utav er beter er som ett gäng skällande soc-kärringar.
Citera
2021-07-13, 11:35
Medlem
Citat:
Nej hon har väl inte svikit? Inte är det jag som sitter här o känner mig kränkt iaf.

Hon gifte sig med en Kosovoalban. För att vara "Sverigevän" är du verkligen mellanmjölk.
Citera
Medlem
Citat:
Ja och vad vill du ha sagt med allt detta? Har du inte läst på i tråden innan?

Nu kom du in som gubben i lådan med din intellektuella analys, som vi andra för länge sedan är helt inne på?

Hallå klockan är 11:00 dags att vakna nu
Min analys.. jag kommenterade ditt inlägg som var kraftigt färgat av dina erfarenheter.
Snarare du som dykt upp mitt i tråden, med din syn på saker och läxar upp oss att vi saknar kunskap...
Citera
Medlem
Citat:
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

* = i

Sånt där blir svårt i rätten att bevisa.

Här han tagit stryptag på henne så fick hon rimligtvis märken som dokumenterats. Hon är kvinna och på halsen blir man lätt blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in