2021-07-13, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men håll i dig - det finns två av henne beskrivna enskilda händelser om fysisk misshandel - ett strypgrepp 2015 och en knuten näve i luften när hon låg ner 2018.
Är det ”rätt duktig misshandel”???
Då vet du ingenting om misshandelsskador!

Det finns olika typer utav misshandel.. När ska du förstå det? Båda är minst lika illa. Och under 8 år, är knytnävar inte det första du borde tänka.
Citera
2021-07-13, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpose
Här han tagit stryptag på henne så fick hon rimligtvis märken som dokumenterats. Hon är kvinna och på halsen blir man lätt blå.

Nej det behöver det inte. Kan ta strypgrepp på dig och det kommer inte kunna synas dagen efter. Hade du vetat om du någon gång hade haft sex.

Vad du snackar om, skulle nästan krossa vindpipan på någon. O då är det kört i vilket fall.
Citera
2021-07-13, 11:38
Medlem
NewHopes avatar
Skäm inte ut alla albaner. Om du tycker att kvinnor är lägre än dig och behöver veta ”sin plats” är det ditt problem.Dina sjuka föreställningar passar inte i ett civiliserad samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
De albaner som inte tänker så, är inte albaner längre men svennar. Du ser inte såna falska albaner hänga med riktiga albaner för en anledning. Ingen har respekt för såna. Så vad om han har upplevt krig, de har jag med. För att man kommer till ett annat land ska man inte byta ut sitt kultur som har överlevt genom flera hundra år. De är därför vi är vem vi är i denna värld. Tro mig flera som är uppväxta och utbildade här tänker så. Ingen vill ha en fru som inte lyssnar. En albansk brud vet sin plats och kommer från vår kultur. De du ser hora runt sig, är en slynor. Alla länder har sina slampor finns inget o göra åt de. Men en riktigt albansk brud vet hur de funkar i våra familjer. När jag säger allt detta menar jag inte att de inte finns psykopater. Klart de finns. Men i allmänt kvinnor från mitt land fattar bättre. Till skillnad från Svenska brudar som gör vad de än vill. Därför ska man inte blandas.
Citera
2021-07-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är just det som är så klurigt med det här.. För går man in i en relation och aldrig har varit med om något sånt här innan, så är det svårare att se alla tecken. Dessutom finns det barn inblandat. O med en moralisk kompass då så går det inte bara o lämna..

Om ni tror att det är rätt sätt att sitta och skälla på brudarna över det här.. Så får ni tänka om, för det är uppenbart att det där inte skulle funka.

Ska dom ha mod o lämna, då krävs det att samhället sluter upp och inser att vi med bär en stor del utav allt ansvar. O då gör det inte mycket nytta att en stor del utav er beter er som ett gäng skällande soc-kärringar.

Jag har full förståelse att man kan hamna där och man önskar att ingen kvinna/ man någonsin behövde vara med om det…. Och alla kan träffa en sådan individ.. men han var elak mot henne innan hon skaffade barn. Och när hon fick sitt första så tog han struptag och han är säkert gjort en hel del innan dess oxå som hon förmodligen inte har tagit upp. Men varför skaffa en till. Det förstår inte jag riktigt. För barn som växer upp under dem omständigheter löper stor risk att antigen själva bli utövare eller offer. Som mamma måste man skydda sina barn….. jag önskar att samhället fokuserar på att stärka kvinnor istället för att se dem som sköra, vackra individer.

Jag skyddar inte honom på något sätt. För det finns inget värre för ett barn än att se ens far misshandla ens mor och vilka men det medför.
Citera
2021-07-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej det behöver det inte. Kan ta strypgrepp på dig och det kommer inte kunna synas dagen efter. Hade du vetat om du någon gång hade haft sex.

Vad du snackar om, skulle nästan krossa vindpipan på någon. O då är det kört i vilket fall.

Strypsex menar du? Nej det har jag inte provat men det är stor skillnad. Jag får inte lätt blåmärke men när någon tog stryptag på mig fick jag kraftiga märken och det var bara sekunder. Och kvinnor blånar mycket lättare. Låter mer som klassiskt beskylla mannen för saker så att man får ensam vårdnad. Funkar ofta för att många inte tänker kritiskt och spelar ut sitt drama i sin egen lilla föreställning där dom är hjälten som ska rädda en kvinna i nöd.
Citera
2021-07-13, 11:43
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Kan inte få ur en uppmålad bild ur min skalle.
Någon skrev ögonbindel här i tråden.
Lilla L*am fyllde nyss år, dagen efter dådet.

Tänk om mamman sagt att hon har en överraskning åt dom, sätter på barnen ögonbindel och barnen, glada och förväntansfulla följer med i hopp att få uppleva något roligt.
I stället väntar döden.

Det är så tragiskt hela skiten! Samhället felar så otroligt så att en mamma tillslut tror att det är den enda trygga vägen att gå 😭😭

Hur vet du att hennes motiv inte var ren hämd på honom?
Hur kan mord och självmord vara den enda trygga väg att gå.?
Citera
2021-07-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du det? Kände du henne?
Nej men det är väll uppenbart att hon inte skyddade sina söner när hon kastade dem under tåget? Behöver man känna henne för att förstå det? Förstår man inte det så är man bara dum
Citera
Medlem
NewHopes avatar
Tyvärr gör vissa kvinnor så, händer alldeles för ofta, det är därför kunde han kontrollera henne så länge. Jag skulle också vilja försrtå, det finns nog förklaring i människans psyke…
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Jag har full förståelse att man kan hamna där och man önskar att ingen kvinna/ man någonsin behövde vara med om det…. Och alla kan träffa en sådan individ.. men han var elak mot henne innan hon skaffade barn. Och när hon fick sitt första så tog han struptag och han är säkert gjort en hel del innan dess oxå som hon förmodligen inte har tagit upp. Men varför skaffa en till. Det förstår inte jag riktigt. För barn som växer upp under dem omständigheter löper stor risk att antigen själva bli utövare eller offer. Som mamma måste man skydda sina barn….. jag önskar att samhället fokuserar på att stärka kvinnor istället för att se dem som sköra, vackra individer.

Jag skyddar inte honom på något sätt. För det finns inget värre för ett barn än att se ens far misshandla ens mor och vilka men det medför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, nehe - de skriver inte ned allt, de pillar sig i naveln och skiter i det mesta allvarliga saker som klienterna säger? Eller de sparar godbitarna, dvs det värsta, till senare menar du?

Kortfattat? Ja det är verkligen en enorm skillnad att skriva "hotfulla sms"

Bara en bråkdel? Så de tar upp några tillfällen, säger inget om mer MEN det finns ju massor med annat för självklart tar de bara upp en bråkdel.....enligt dig.... haha

Jag har fullständigt fel. Jag ber så mycket om ursäkt att jag missförstod din fråga/dina påståenden.
Citera
2021-07-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Varför misstror du kvinnan ? Polisen var ju hos henne en natt i maj i år för att skydda henne från mannen, och under tiden så sms:ade och ringde han ett flertal gånger. Myndigheter har kontakt med varandra och kan kolla upp allt om det.
Varför jag misstror henne? Hon säger att det är hennes uppgift att skydda sina söner? Tycker du att hon skyddade sina söner genom att kqsta dem under tåget?

Och om polisen var där? Vad ska det bevisa. Ring du polisen ikväll och säg att du känner dig rädd. Självklart dyker polisen upp. Oavsett om su talar sanning wlr ljuger.
Citera
2021-07-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de sållar - vilket inte alls är säkert, det beror på hur digert material det är frågan om - så tas de värsta och mest graverande upp. De kör inte mellanmjölk och döljer sådant som kan tala till klientens fördel.

Så är det, du har rätt och jag har fel. Jag ber om ursäkt för att jag tänkte helt felaktigt och blandade ihop det med andra juridiska ärenden.
Citera
2021-07-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Precis detta skrev jag igår. Hon blev en martyr. En symbol för något annat. Tror tillvägagångssättet är något som spelar in också.
Ohh myyy lord vad folk går över gränsen. Döda dina barn och bli martyr. Menar ni verkligen på fullaste allvar? Senädan näe sympatiserar vi med barna mördare? Är detta sverige eller isis vi pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in