2021-07-12, 22:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD och Lena skulle ALDRIG kunnat ha ett förhållande som typ sambos eller gifta. Det skulle krascha redan innan de hade flyttat ihop, eller ens kommit fram till prästen i slutet av altargången. Det är jag övertygad om.

Jag med !
Det var därför jag trodde att det var någon slags prestigekamp ifrån LW ; ATT hon gett sig sjutton på att förbaske mig se till att HON blev den som vann- denne icke underbare man !!
Senast redigerad av landbandy 2021-07-12 kl. 22:46.
Citera
2021-07-12, 23:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Trist och så illa ....han var ful som stryk ,osmart OCH egoistisk,så vem fasen vill ha en sådan karl ?Så svårt att förstå...
Spydig var han också ,och strödde nedlåtande kommentarer om andra ...så va sjutton ...!!!????
Han flöt liksom ovanpå alla andra på något sätt och han bedömde hur folk var ,enligt vad HAN ansåg vara det rätta ...utan en tanke på minsta lilla självkritik...suck...
Att han framstår som helt rabiat i text är föga förvånande. Hans negativa personlighet framträder med stormstyrka (kontrollfreak, rigid) när han är gravt bekymrad relaterat till HD och som stressad, det mesta faller tillbaka på att inte avslöjas.

Han har uppenbart nåt när han bjuder till IRL och skärper sig, vilket är svårt att tro. Han har kvinnlig fägring även innan LW som han flörtar med.
... Oavsett om han inte är den macho Don Juan han vill framstå som. Vissa gillar honom, han har humor, är händig och hjälpsam. Däremellan många tillkortakommanden, väldigt omogen och ett skevt beteende framträder. Social men socialt inkompetent. Han är udda.

Relationen är en nedåtgående spiral av självdestruktivitet, till slut nöjer hon sig med brödsmulor som tecken på kärlek och hopp.
Det är inte ovanligt att sex förväxlas med kärlek, närhet och ömhet.
Hon VET att det är galet men tar sig inte ur och hoppet ställer till det: Att det kan bli bättre, att han ska förändras, att han kommer välja henne. Speciellt vanskligt om han kör dubbla budskap. Sen finns det en fara i att söka upprättelse och en ännu större fara i att tro sig ha makt när han inte är som han ska.
Citat:
SD och Lena skulle ALDRIG kunnat ha ett förhållande som typ sambos eller gifta. Det skulle krascha redan innan de hade flyttat ihop, eller ens kommit fram till prästen i slutet av altargången. Det är jag övertygad om.
Hade aldrig funkat.
Senast redigerad av develi 2021-07-12 kl. 23:07.
Citera
2021-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Folk i L*na Wesstr*m-tråden har ju vid många tidigare tillfällen grottat ner sig i SD:s och LW:s sexuella kontakter så och även HD:s så som HD och Fiskens.

JG var ju SD:s kamrat och umgicks även med HD och LW.

LW hade ju bland annat, och enligt SD haft oralsex med honom, och vid det aktuella tillfället då LW var sittandes på en cykelsadel för att slutligen ha spottat sperma på dotterns cykeldäck.

Fråga: Tror du verkligen att det var trevligt för EW att få ha läst detta om sin egen mamma ?

JG transmitterade avföringsbilder via sin mobiltelefon till sin kamrat SD.

JG är en riktigt märklig filur och var under en lång tid SD:s bästa kamrat.

Mvh/JM.

Sluta sprida en massa dynga Jokermannen! Vad har du för belägg för att JG har skickar ”avföringsbilder”? Ingen utom JG vet väl vad det var för bilder han raderade på toaletten på polishuset, eller?

Du sprider så mycket dynga i den här tråden så hälften vore nog. Först pratade du om ett baseballträ som du visste saknades hos LW då du med säkerhet utmålade Stefan som mördare. Efter TR-domen ändrade du ställning helt och bedyrade Stefans oskuld… nu verkar du vara tillbaka på noll igen.
Citera
2021-07-13, 01:33
Medlem
landbandys avatar
För mig så känns det som att SD hade hela situationen i sin hand ,typ att han skrev manus till hela historien ....
Sen räknade han kallt med att alla som "ingick i pjäsen" (bildligt talat ) , skulle följa precis det manus som han författat !

Nu tänkte han inte på att dessa personer var självgående mer eller mindre, trots hans ständiga manipulation med deras inre.....och att de även ansåg sig ha rätten till att ändra i hans manus, utifrån kärlek och l'amour!
Senast redigerad av landbandy 2021-07-13 kl. 01:36.
Citera
2021-07-13, 02:18
Medlem
develis avatar
Jag skrev om LW:
"Hon har trott att han skulle dumpa HD.
Det var troligen nära att så skedde 2014/15, han har pratat om skilsmässa med FR. Det tänder hoppet.Sen uppdagas otroheten. Då tror hon ånyo att det finns en chans. I fas 3 så tar HD ut skilsmässa. Men nu då?"

I de olika faserna så är HD lika central slog det mig.

1. 2014/15 är det risk för skilsmässa. SD renoverar huset och planerar in bonusbarn.
Från tomt skal (eller vad LW kallade zombie) vaknar HD till liv.
Övervak via endomondo, förbud GC kväll och natt. Paret reser till USA och planerar touren.
SD väntar på sex.
LW hamnar på undantagstillstånd. Rt. Öppet.

2. HDs förhållningsregler har haft noll effekt.
Hon är medveten om fortsatt otrohet. Börjar ligga med SD hösten 2016.

Hon drar hårt i handbromsen mars 2017. Skapar nya förhållningsregler, blockar LW, kräver full insyn i konton och livslångt kontaktförbud.
LW hamnar ännu mer i periferin, men de fortsätter och hon lever på hoppet. Ännu mer RT.

3. Fortsatt noll effekt ang förhållningsregler och krav under 2017.
Paret D bokar kärleksresa till USA för att återförenas, men hon börjar ligga med JS kort därefter.

4. HD tar ut skilsmässa och flyttar.
Vill ha med SD till USA och skickar kärleksms i april/maj samt döljer sex med JS.
SD fortsätter m LW, mer nojig än nånsin.
SD mördar LW.

5. HD åker omväxlande med SD och JS på resor, event och jagar burkar efter mordet.
Åberopar fortsatt brist på tillit till SD. JS försvinner ur bilden efter kontakt m polisen.

6. Hovrättsdomen faller, SD tar livet av sig.

Kort därefter ses glada bilder på HD ihop med burkväninnan och lite olika burkmän.
Just another day in Cacheville.
Senast redigerad av develi 2021-07-13 kl. 02:30.
Citera
2021-07-13, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev om LW:
"Hon har trott att han skulle dumpa HD.
Det var troligen nära att så skedde 2014/15, han har pratat om skilsmässa med FR. Det tänder hoppet.Sen uppdagas otroheten. Då tror hon ånyo att det finns en chans. I fas 3 så tar HD ut skilsmässa. Men nu då?"

I de olika faserna så är HD lika central slog det mig.

1. 2014/15 är det risk för skilsmässa. SD renoverar huset och planerar in bonusbarn.
Från tomt skal (eller vad LW kallade zombie) vaknar HD till liv.
Övervak via endomondo, förbud GC kväll och natt. Paret reser till USA och planerar touren.
SD väntar på sex.
LW hamnar på undantagstillstånd. Rt. Öppet.

2. HDs förhållningsregler har haft noll effekt.
Hon är medveten om fortsatt otrohet. Börjar ligga med SD hösten 2016.

Hon drar hårt i handbromsen mars 2017. Skapar nya förhållningsregler, blockar LW, kräver full insyn i konton och livslångt kontaktförbud.
LW hamnar ännu mer i periferin, men de fortsätter och hon lever på hoppet. Ännu mer RT.

3. Fortsatt noll effekt ang förhållningsregler och krav under 2017.
Paret D bokar kärleksresa till USA för att återförenas, men hon börjar ligga med JS kort därefter.

4. HD tar ut skilsmässa och flyttar.
Vill ha med SD till USA och skickar kärleksms i april/maj samt döljer sex med JS.
SD fortsätter m LW, mer nojig än nånsin.
SD mördar LW.

5. HD åker omväxlande med SD och JS på resor, event och jagar burkar efter mordet.
Åberopar fortsatt brist på tillit till SD. JS försvinner ur bilden efter kontakt m polisen.

6. Hovrättsdomen faller, SD tar livet av sig.

Kort därefter ses glada bilder på HD ihop med burkväninnan och lite olika burkmän.
Just another day in Cacheville.
Det är väldigt svårt att förstå hur hon, HD, fungerar.
Det enda som hon verkar bry sig om, är att fylla i loggar, att "vinna".
Medan pappa sitter och håller koll på att Stefan sköter sig i rätten, är hon ute i skogen och leker.
Jag kan inte för mitt liv tro att hon någonsin ville ha Stefan tillbaks in i sitt liv.
Hon njöt av att känna att hon "vann" över Lena och hon visste att hon kunde styra Stefan likt en marionett, tryggt förvissad om att hon hade övertaget, att Stefan skulle vara henne till lags.
Hur man än vrider och vänder på fallet, så är HD och Soas agerande så märkligt, det sticker ut på ett onormalt sätt.
Det rullar på, livet, än har väl inte HD kraschat och besökt psyket, efter Stefans "självmord".
Jag ser snarare en befrielse i hennes ögon och leende.
Som pricken över i, bär hon numera en omlottring, med ormar. Inte Lenas ring, men en omlottring, som är ett av de saknade föremål som Lena bar vid mordet. Jag kan inte tolka det som annat än ren och skär symbolik. Den enda ring jag sett HD bära tidigare, var vigselringen.
Efter Stefans död, sitter en omlottring på hennes vänstra hand. Märklig tillfällighet? Tror inte det.
Citera
2021-07-13, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Sluta sprida en massa dynga Jokermannen! Vad har du för belägg för att JG har skickar ”avföringsbilder”? Ingen utom JG vet väl vad det var för bilder han raderade på toaletten på polishuset, eller?

Du sprider så mycket dynga i den här tråden så hälften vore nog. Först pratade du om ett baseballträ som du visste saknades hos LW då du med säkerhet utmålade Stefan som mördare. Efter TR-domen ändrade du ställning helt och bedyrade Stefans oskuld… nu verkar du vara tillbaka på noll igen.

Mitt tidigare skrivna inlägg handlade inte om vilken typ av bilder som JG raderade under ett toalettbesök då JG vid det aktuella tillfället var på ett polisförhör.

Däremot ovan skrivet handlade mitt inlägg om att JG hade fotograferat sina egna exkrementer och därefter transmitterat bilden till sin kamrat SD.

Beträffande det fotografiet som JG tog på sina egna exkrementer (vid det aktuella tillfället) har tidigare framförts av flera andra trådskribenter i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga, utöver mig.

Du är långt ifrån påläst i mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och därför rekommenderar jag dig att läsa på, givet vis under förutsättningen att du har ett intresse för det, eljest skall du inte bry dig.

Gällande basebollsträet, så stals det av någon från LW:s bostadsrätt på By*lagsg*tan och har sedan dess aldrig blivit återfunnet. Basebollsträet stod placerat i hallen inom LW:s bostadsrätt då det försvann.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-13, 07:11
Medlem
Citat:
Fattar fortfarande inte vad folks sexuella preferenser eller udda sexuella böjelser med t.ex avföring, har med mordet på Lena att göra.

Kan du förklara?

Den 16/3 2017 skällde LW ut SD riktigt rejält, därefter fick JG reda på detta av sin kamrat SD om vad som hade ägt rum.

Vid det aktuella tillfället tog JG fullständigt parti för sin kamrat SD och sålunda gick emot LW som han tidigare varit vän med.

Åtta dagar senare efter den händelsen tog SD och JG bort alla sina bilder på Facebook och slutade även skriftligt att kommunicera med LW, strax därefter följde HD med på samma linje.

JG:s beteenden är lika intressanta att utröna som HD:s, både stod vid SD:s sida.

Tillägg: Enligt dig, så är ju HD sedan tidigare avskriven ifrån alla misstankar rörande mordet på L*na Wesstr*m och skall väl sålunda exkluderas från fortsatta diskussioner i L*na Wesstr*m-tråden så som även JG ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-13, 08:35
Medlem
Citat:
Mitt tidigare skrivna inlägg handlade inte om vilken typ av bilder som JG raderade under ett toalettbesök då JG vid det aktuella tillfället var på ett polisförhör.

Däremot ovan skrivet handlade mitt inlägg om att JG hade fotograferat sina egna exkrementer och därefter transmitterat bilden till sin kamrat SD.

Beträffande det fotografiet som JG tog på sina egna exkrementer (vid det aktuella tillfället) har tidigare framförts av flera andra trådskribenter i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga, utöver mig.

Du är långt ifrån påläst i mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och därför rekommenderar jag dig att läsa på, givet vis under förutsättningen att du har ett intresse för det, eljest skall du inte bry dig.

Gällande basebollsträet, så stals det av någon från LW:s bostadsrätt på By*lagsg*tan och har sedan dess aldrig blivit återfunnet. Basebollsträet stod placerat i hallen inom LW:s bostadsrätt då det försvann.

Mvh/JM.

Du byter skepnad litet då och då. Du hattar hit, du hattar dit. Du skriver om oväsentligheter.. Har du något syfte med dina inlägg när det gäller mordet på Lena?
Citera
2021-07-13, 08:40
Medlem
Asynjans avatar
Citat:

Mvh/JM.

Vilket skitsnack du för. Det vi vet är att JG skickade en bild till SD när han satt på toa och tryckte ut nr2 under sin smygrunda i mörkret då han skulle hämta prylar i huset. Det var en bild där hans knän och ben syns med neddragna byxor. Ingen skit eller genitala delar ses, men du har fastnat på en skitbild. Var finns den att se? Uppge källa, så kan de som (mot förmodan) är intresserade av skitbilder titta.

Kanske det finns några som är intresserade av skitbilder, men jag skulle hellre vilja veta hur SD tog sitt liv, om det var planerat och förankrat i övriga delar av familjen (främst HD) utifall domen skulle bli fällande eller om det var en impulshandling.

Hängning, gevär, pistol, kniv eller något lämpligt verktyg som typ en vinkelslip mot halsen? Den här tråden kommer fortsätta älta i oändlighet om inte de som vet berättar till någon som kan förmedla fakta till tråden.

HD, SOA och till viss del JG kommer vara fortsatt misstänkta för delaktighet/skyddande om de inte tar bladet ur munnen själva eller ger ok till någon att berätta om hur de uppfattat allting, om varför de skyddat SD genom att medvetet tappa minnet, inte säga allt och gjort mobilraderingar. Förslagsvis låter de sig intervjuas av Stefan eller Christina på NA eller lämnar info till någon som visat sig vara hyfsat seriös och trovärdig i tråden.
Citera
2021-07-13, 09:34
Medlem
Citat:
Den 16/3 2017 skällde LW ut SD riktigt rejält, därefter fick JG reda på detta av sin kamrat SD om vad som hade ägt rum.

Vid det aktuella tillfället tog JG fullständigt parti för sin kamrat SD och sålunda gick emot LW som han tidigare varit vän med.

Åtta dagar senare efter den händelsen tog SD och JG bort alla sina bilder på Facebook och slutade även skriftligt att kommunicera med LW, strax därefter följde HD med på samma linje.

JG:s beteenden är lika intressanta att utröna som HD:s, både stod vid SD:s sida.

Tillägg: Enligt dig, så är ju HD sedan tidigare avskriven ifrån alla misstankar rörande mordet på L*na Wesstr*m och skall väl sålunda exkluderas från fortsatta diskussioner i L*na Wesstr*m-tråden så som även JG ?

Mvh/JM.

Angående ditt tillägg: Nej, HD är inte alls helt avskriven i mina ögon.
Citera
2021-07-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Vilket skitsnack du för. Det vi vet är att JG skickade en bild till SD när han satt på toa och tryckte ut nr2 under sin smygrunda i mörkret då han skulle hämta prylar i huset. Det var en bild där hans knän och ben syns med neddragna byxor. Ingen skit eller genitala delar ses, men du har fastnat på en skitbild. Var finns den att se? Uppge källa, så kan de som (mot förmodan) är intresserade av skitbilder titta.

Kanske det finns några som är intresserade av skitbilder, men jag skulle hellre vilja veta hur SD tog sitt liv, om det var planerat och förankrat i övriga delar av familjen (främst HD) utifall domen skulle bli fällande eller om det var en impulshandling.

Hängning, gevär, pistol, kniv eller något lämpligt verktyg som typ en vinkelslip mot halsen? Den här tråden kommer fortsätta älta i oändlighet om inte de som vet berättar till någon som kan förmedla fakta till tråden.

HD, SOA och till viss del JG kommer vara fortsatt misstänkta för delaktighet/skyddande om de inte tar bladet ur munnen själva eller ger ok till någon att berätta om hur de uppfattat allting, om varför de skyddat SD genom att medvetet tappa minnet, inte säga allt och gjort mobilraderingar. Förslagsvis låter de sig intervjuas av Stefan eller Christina på NA eller lämnar info till någon som visat sig vara hyfsat seriös och trovärdig i tråden.

Har också sett bilden med JG på toan, en helt normal situationför oss alla. JG är en skämtsam person enligt de som känner honom. Men någon bild på hans skit har jag varken sett eller hört talas om tidigare.

Tror att JG skyddade SD från att bli misstänkt för mordet av den enkla anledningen att han inte trodde att denne var skyldig. Iaf inte till en början.

Ja verkligen. Om S och C på NA skulle vilja gräva i fallet {igen) så skulle det kanske ge en klarare bild över situationen. Hur den var och hur det blev och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in