2021-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är inne på en blandbild av flera traits.

Ja, att det är en kombination av press, stress och kontrollförlust vid mordet är mer än uppenbart.
Det är en oändlig verbal och digital kommunikation som peakar, dvs hotbilden ökar i hans fyrkantiga och paranoida värld - sen HD tog ut skilsmässa blir han farlig.
Det kan explodera i brutalt våld och vara väldigt radikalt. Nu tystnar kommunikationen. Nu ska det bli bra med drömkvinnan.

Finner filmen till ÅK lika intressant ur den aspekten. Han kommunicerar på ett.. ehum.. något udda sätt, är extremt frustrerad och förbannad.

Edit.

Spoilern:

Ja, han var verkligen inte behjälpt med egen lägenhet eller danskurser (herregud!) Då kunde han sitta ensam och odla sina - i våra ögon - svårt sjuka intressen tills han till slut peakar och gör något riktigt dumt. Kan ta år, men till slut brister det på ett eller annat sätt.

Sen den helt galna Psykiatrireformen på 90-talet med enmansutredaren Anders Milton som ansåg att de sjuka borde placeras i små lägenheter här och där för att "träffa andra" var helt galet. De snabba träffarna med kontaktperson gav ingenting. Man kan inte skynda på sånt här med sjuka personer.

Många av dem fick svår ångest och panik i ensamheten. Fick spel och skrämde grannarna - som ringde polisen - som i sin tur ringde psykjouren.

Av detta hände inget annat än att de gamla kronikerna och andra med svåra problem fick stanna max någon vecka på de nedbantade akuta psykmottagningarna och sen hem igen. Många av dessa personer kan vi se som hemlösa uteliggare idag. För väldigt många blev det katastrof när de hade sin trygghet i institutionen och sen plötsligt kastades ut i verkligheten.

INGEN myndighet har, vad jag vet, tagit itu med det här på ett grundligt sätt.
Citera
2021-07-12, 16:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Finns mer intresse av att se Stefan i yngre åren? Jag har hittat lite på nätet.
Ja, absolut.
Alla filmer med SD är intressanta.
Citera
2021-07-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker att hans eventuella bisexualitet är helt ovidkommande. Varför skriver du så? Varför grotta ner sig i andras sexliv? Vad har det med fallet att göra?

Förutom poesin - vad är det mer du undrar över? Om du vet det så kan du väl skriva det?

Folk i L*na Wesstr*m-tråden har ju vid många tidigare tillfällen grottat ner sig i SD:s och LW:s sexuella kontakter så och även HD:s så som HD och Fiskens.

JG var ju SD:s kamrat och umgicks även med HD och LW.

LW hade ju bland annat, och enligt SD haft oralsex med honom, och vid det aktuella tillfället då LW var sittandes på en cykelsadel för att slutligen ha spottat sperma på dotterns cykeldäck.

Fråga: Tror du verkligen att det var trevligt för EW att få ha läst detta om sin egen mamma ?

JG transmitterade avföringsbilder via sin mobiltelefon till sin kamrat SD.

JG är en riktigt märklig filur och var under en lång tid SD:s bästa kamrat.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I detta inlägget lämnar jag SD åt sidan och istället riktar mig mot JG.

Jag misstänker att det finns några trådmedlemmar som mycket väl vet vem JG är.

Någon gång emellanåt slinker frågan in i L*na Wesstr*m-tråden angående JG.

Är JG bisexuell ? Hade SD och JG en sexuell kontakt ?

Har JG tidigare haft någon eller några sexuella kontakter med det maskulina könet ? ( förutom SD, om nu så var fallet ? )

För någon tid sedan studerade JG poesi vilket skedde utanför hemmet, där mötte han också andra människor. JG:s sambo blev misstänksam någon gång under den tiden om att JG höll på med andra saker utöver, och vid sidan av poesin, strax därefter slutade JG med poesin.

Mvh/JM.

Det kan nog andra svara på bättre än jag.
Han verkar gilla damer men det ena utesluter ju inte det andra.
Citera
2021-07-12, 18:08
Medlem
Citat:
Folk i L*na Wesstr*m-tråden har ju vid många tidigare tillfällen grottat ner sig i SD:s och LW:s sexuella kontakter så och även HD:s så som HD och Fiskens.

LW hade ju bland annat, och enligt SD haft oralsex med honom, och vid det aktuella tillfället då LW var sittandes på en cykelsadel för att slutligen ha spottat sperma på dotterns cykeldäck.

Fråga: Tror du verkligen att det var trevligt för EW att få ha läst detta om sin egen mamma ?

Mvh/JM.

Av de två så var väl ändå SD den märkligare, om man ska döma av omgivningens uttalanden.
Den jag känner som kände JG uppfattade honom som en mycket trevlig, allmänbildad och social man som skojade mycket.

Citera
2021-07-12, 18:40
Medlem
landbandys avatar
Det är så konstigt att LW kämpade som fasen för att få ha en relation med SD ,en relation som skulle bekräftas utav grannskapet till 100% (precis det som absolut SD INTE ville )....

Att hon inte kunde vara utan honom typ ...hmm ..?

Hon hade ju separationsångest javisst ...men ...då funderar jag på VARFÖR hon inte kunde nöja sig med att stanna hos UW med hela familjebilden som de hade ?Då hade hon ju sluppit separationsångest ; man och barn =Familj med stor F...ju....
Senast redigerad av landbandy 2021-07-12 kl. 18:43.
Citera
2021-07-12, 20:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är så konstigt att LW kämpade som fasen för att få ha en relation med SD ,en relation som skulle bekräftas utav grannskapet till 100% (precis det som absolut SD INTE ville )....

Hon hade ju separationsångest javisst ...men ...då funderar jag på VARFÖR hon inte kunde nöja sig med att stanna hos UW med hela familjebilden som de hade ?Då hade hon ju sluppit separationsångest ; man och barn =Familj med stor F...ju....
Gillar du arrangerade äktenskap också? 😣
Nöja sig....
Citera
2021-07-12, 20:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Gillar du arrangerade äktenskap också? 😣
Nöja sig....

Njeeeee,det är ju ingen direkt Hit ....okej jag nöjer mig ...sorry...

Eller jag menar ; att nöja sig är ju inte ens skoj...men men fattar fortfarande INTE varför det var en sådan prestice i att få ihop det med SD ? Kommer aldrig fatta det ...skulle springa som fan om ifall jag var tvungen till något sådant ...brrr...
Citera
2021-07-12, 20:46
Medlem
Citat:

Trots att tråden är 3 år gammal och är späckad med info så har du fortfarande inte begripit ett skvatt. Det handlar för fan inte om prestige! Varför förkovrar du dig inte i ämnet traumatiska bindningar? Oftast kvinnor i skräck, frustration, hot, stalking, manipulation och terror?

Du ställer dig samma frågor än idag, precis som om det bara var att knäppa med fingrarna - och voila', så blev allt bra på ett kick. Det skulle nog Lena också ha velat.

Det finns många kvinnor som skulle vrida sina händer och gråta av förtvivlan och hopplöshet om de läste vad du skriver.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-12 kl. 21:44.
Citera
2021-07-12, 21:52
Medlem
Citat:

Mvh/JM.

Fattar fortfarande inte vad folks sexuella preferenser eller udda sexuella böjelser med t.ex avföring, har med mordet på Lena att göra.

Kan du förklara?
Citera
2021-07-12, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Njeeeee,det är ju ingen direkt Hit ....okej jag nöjer mig ...sorry...

Eller jag menar ; att nöja sig är ju inte ens skoj...men men fattar fortfarande INTE varför det var en sådan prestice i att få ihop det med SD ? Kommer aldrig fatta det ...skulle springa som fan om ifall jag var tvungen till något sådant ...brrr...
Nej. "Nöja sig" lät rätt praktiskt. Närmare bestämt oemotionellt och knastertorrt.

Det handlar givetvis inte om prestige utan skeva bindningar och falskt hopp.

De borde givetvis ha gett upp för länge sen.
Han är huvudproblemet som jazzar mellan två kvinnor.

För det första är hon kär.
För det andra har hon problematik att lämnas, hänger kvar som en blodigel. Är i underläge versus HD och hotar med avslöjande.
Han är i sin tur dubbelbottnad, garanterat en annan person IRL. Samtidigt ego, kåt, gillar sexet och umgänget.

Hon har trott att han skulle dumpa HD.
Det var troligen nära att så skedde 2014/15, han har pratat om skilsmässa med FR.
Det tänder hoppet.
Sen uppdagas otroheten. Då tror hon ånyo att det finns en chans. I fas 3 så tar HD ut skilsmässa. Men nu då?

Han pratar med kluven tunga, ​flyttar ständigt fram löftena. Vilket gör att hon dels hålls i schack, fortsätter leva på hoppet och väntar.
Citera
2021-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Nej. "Nöja sig" lät rätt praktiskt. Närmare bestämt oemotionellt och knastertorrt.

Det handlar givetvis inte om prestige utan skeva bindningar och falskt hopp.

De borde givetvis ha gett upp för länge sen.
Han är huvudproblemet som jazzar mellan två kvinnor.

För det första är hon kär.
För det andra har hon problematik att lämnas, hänger kvar som en blodigel. Är i underläge versus HD och hotar med avslöjande.
Han är i sin tur dubbelbottnad, garanterat en annan person IRL. Samtidigt ego, kåt, gillar sexet och umgänget.

Hon har trott att han skulle dumpa HD.
Det var troligen nära att så skedde 2014/15, han har pratat om skilsmässa med FR.
Det tänder hoppet.
Sen uppdagas otroheten. Då tror hon ånyo att det finns en chans. I fas 3 så tar HD ut skilsmässa. Men nu då?

Han pratar med kluven tunga, ​flyttar ständigt fram löftena. Vilket gör att hon dels hålls i schack, fortsätter leva på hoppet och väntar.

SD och Lena skulle ALDRIG kunnat ha ett förhållande som typ sambos eller gifta. Det skulle krascha redan innan de hade flyttat ihop, eller ens kommit fram till prästen i slutet av altargången. Det är jag övertygad om.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-12 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in