2021-07-13, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur ska han hinna bli dömd för det när det skedde för en månad sedan? MK hade den händelsen med i ansökan om ensam vårdnad. TR hade hört Polisen och/eller läst deras händelserapporter från den natten. Självklart är det brottsligt annars hade polisen knappast varit där mellan 01.00-05.00 för att beskydda henne.

Det finns ingen ände på dina förminskningar och försvar av LK. Du normaliserar hans beteende som sannolikt varit orsak till mammans självmord. Enligt forskning ser föräldrar småbarn som förlängning av sig själva och kan tyvärr välja att ta dem med sig vid självmord. Tragiskt men sant. Det är bara att googla på filicide suicide.
Jag hoppas verkligen att du inte har barn. Det har begåtts två mord. På små oskyldiga barn. Vad GM själv blivit utsatt för går inte att jämföra med detta och att det inte är tydligt för dig är helt otroligt.

Om pappan har hotat och misshandlat mamman så är detta självklart fel men det är verkligen inget som kan anses som ursäkt till att ta livet av två små barn. Hör du inte hur sjukt det är? Jag ser ingen som försvarar pappan, de flesta verkar vara överens om att det är fruktansvärt om han har misshandlat och hotat mamman. Men kom för fan inte med förmildrande omständigheter när det gäller mord på två barn!

Det finns forskning som visar att pedofiler ofta själva blivit utsatta för övergrepp men det ursäktar väl inte deras brott? Dom är precis lika äckliga för det. Självmord är en sak men att mörda sina egna barn är OAVSETT vad som hänt det vidrigaste och sjukaste en förälder kan göra.
Citera
2021-07-13, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkul
Ursäkta mig o låt mig gissa! Du är inte från Hässleholm? Du hade aldrig skrivit det isf om du inte är släkt med svinet!! Alla vet vad det är för svin o vad han för/har gjort mot henne/personer i Hässleholm. Han är totalt sjuk i huvudet. Säger inte att hon har gjort rätt!! Största fel ho gjort var att bli ihop med svinet.
Det bör väl ändå vara det näst största felet hon gjorde isåfall? För mig är det rätt uppenbart att det största felet hon gjorde var att mörda sina egna barn.
Citera
2021-07-13, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Man kan aldrig lägga över ansvaret för hennes dubbelmord på någon annan.
Person 1 skulle med uppsåt kunna hota Person 2 att döda deras barn framför Person 2:s ögon för att avslutningsvis döda Person 2 (eventuellt även sig själv som final). Förloppet är inte historiskt okänt, liksom.

Vore jag i den situationen och visste att hoten var på blodigt jävla allvar, med ingen annan utväg, så skulle jag föredra X2000...

I det här fallet har, enligt MK, dödshot uttalats mot både henne själv och barnen tidigare. Mardröm.
Citera
2021-07-13, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Person 1 skulle med uppsåt kunna hota Person 2 att döda deras barn framför Person 2:s ögon för att avslutningsvis döda Person 2 (eventuellt även sig själv som final). Förloppet är inte historiskt okänt, liksom.

Vore jag i den situationen och visste att hoten var på blodigt jävla allvar, med ingen annan utväg, så skulle jag föredra X2000...

I det här fallet har, enligt MK, dödshot uttalats mot både henne själv och barnen tidigare. Mardröm.
Då borde du aldrig skaffa barn. För det första är det helt omöjligt att veta om hoten från person 1 kommer att genomföras eller inte. Om du mördar barnen själv så vet du att dom dör till 100%. Risken att dom dödas av person 1 är alltså lägre. Men du hade ändå valt att ta det 100%-iga alternativet och mördat dina egna barn?
Citera
2021-07-13, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack för ditt inlägg. Håller helt med dig!
Vad har hänt med folks förnuft?
OM barnen hade misshandlats och likaså mamman Maria ordentligt grovt hade det naturligtvis funnits bevis, sjukhusjournaler, vittnesmål från förskolepersonalen etc som du skriver.
Nu fanns det tydligen inga sådana underlag. Ex-mannen har inte blivit dömd för någon misshandel, hot eller kvinnofridskränkning av Maria eller barnen. Tingsrätten ansåg också att han hade rätt till umgänge med sina barn.

Utan bevis kan man inte UTGÅ från att kvinnan Marias alla påståenden är fakta. Man kan inte döma och bura in en man eller kvinna utan bevis. Inte heller har man rätt att ta ifrån en förälder umgängesrättens med sina barn bara för att dennes ex vill det.

Att Maria tydligen brast totalt i omdöme och ställde sönerna framför tåget - gör inte hennes övriga påståenden mer trovärdiga. Möjligen tvärtom då det visar på väldigt bristande förnuft och brutalitet.

Finns ju tydligt dokumenterat att denna kvinna levt på flykt från den livsfarliga mannen och att beslut om umgänge drivit henne till detta.
Citera
2021-07-13, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Vad GM själv blivit utsatt för går inte att jämföra med detta och att det inte är tydligt för dig är helt otroligt.
Vad har BARNEN utsatts för tidigare, vill inte du att det ska bringas klarhet i det?
Citera
2021-07-13, 03:48
Medlem
Citat:
Då borde du aldrig skaffa barn. För det första är det helt omöjligt att veta om hoten från person 1 kommer att genomföras eller inte. Om du mördar barnen själv så vet du att dom dör till 100%. Risken att dom dödas av person 1 är alltså lägre. Men du hade ändå valt att ta det 100%-iga alternativet och mördat dina egna barn?
Person 2 hade i tankeexperimentet naturligtvis varit 100% övertygad om hotets seriositet, dvs se sina barn mördas och sedan själv bli mördad.
Senast redigerad av MentalTraslojd 2021-07-13 kl. 03:52.
Citera
2021-07-13, 03:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Fast detta var en alban. Polis har tidigare (inte i det här fallet men i annat sammanhang) sagt att dom aldrig sett en sådan grad av övervåld och tortyr vid mord, som sedan det kom albaner till Sverige. Han kunde mycket väl ha torterat ihjäl barnen långsamt, vid första umgängestillfället som skulle ha varit förra helgen om det skett. Och mamman hade varit helt hjälplös, och inte kunnat gå till sina barn och hjälpa dem. Jag kan förstå varför hon valde tåget, om det var så, för då dog barnen åtminstone snabbt.

Skulden här ligger på Tingsrätten, som gav pappan umgänge - och UTAN kontaktperson! Hur var det ens möjligt? Går det att ställa rättens ledamöter till svars på något sätt..? Det gör det inte va? De kan besluta hur felaktigt som helst, med vilka konsekvenser som helst, utan att straffas eller ens bli av med sina uppdrag. Man kan dra en klar parallell till Esmeralda-fallet i Norrköping, där Kammarrätten bestämde att den lilla flickan skulle tillbaka till sina pundarföräldrar...
Citera
2021-07-13, 04:11
Medlem
Citat:
Vad har BARNEN utsatts för tidigare, vill inte du att det ska bringas klarhet i det?
Självklart ska det bringas klarhet i vad som hänt tidigare. Det jag menar är att det dom utsattes för av sin mamma var det värsta. Hon tog deras liv.
Citat:
Person 2 hade i tankeexperimentet naturligtvis varit 100% övertygad om hotets seriositet, dvs se sina barn mördas och sedan själv bli mördad.
Person 2 har fortfarande en möjlighet att försöka förhindra detta på olika sätt. Vill person 2 avsluta sitt eget liv så bör denna person inte mörda sina barn först. Då har dom 0% chans att överleva och oavsett hur seriös person 2 tror att person 1 är med sina hot så är chansen för överlevnad för barnen högre om person 2 låter bli att mörda dom först.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast detta var en alban. Polis har tidigare (inte i det här fallet men i annat sammanhang) sagt att dom aldrig sett en sådan grad av övervåld och tortyr vid mord, som sedan det kom albaner till Sverige. Han kunde mycket väl ha torterat ihjäl barnen långsamt, vid första umgängestillfället som skulle ha varit förra helgen om det skett. Och mamman hade varit helt hjälplös, och inte kunnat gå till sina barn och hjälpa dem. Jag kan förstå varför hon valde tåget, om det var så, för då dog barnen åtminstone snabbt.

Skulden här ligger på Tingsrätten, som gav pappan umgänge - och UTAN kontaktperson! Hur var det ens möjligt? Går det att ställa rättens ledamöter till svars på något sätt..? Det gör det inte va? De kan besluta hur felaktigt som helst, med vilka konsekvenser som helst, utan att straffas eller ens bli av med sina uppdrag. Man kan dra en klar parallell till Esmeralda-fallet i Norrköping, där Kammarrätten bestämde att den lilla flickan skulle tillbaka till sina pundarföräldrar...
Men va? För det första skulle jag vilja ha en källa på att polisen sagt att de inte sett en sådan grad av övervåld och tortyr vid mord som sedan det kom albaner till Sverige. Det där låter inte alls trovärdigt. Länka gärna en källa till sett påstående annars får vi avvisa det som dina egna fantasier.

Resten du skriver är spekulationer. Väldigt vilda sådana också. Att pappan KANSKE skulle tortyrmörda sina egna barn. Det har du ingen aning om. Det finns inga belägg alls för att han skulle tortyrmörda dom. Mamman däremot, hon vet vi att hon mördande sina barn.

Ska gärningsmän börja urskulda sig så i framtiden? ”Ja jag högg ihjäl denna killen men de va bara för att en annan kille var ännu argare på han och han hade kanske långsamt skurit upp honom och låtit honom förblöda om jag inte dödat han först så jag gjorde egentligen bara han en tjänst”.

Ingen här vet hur seriösa hoten från pappan var (om det nu har förekommit hot, det vet vi inte med säkerhet och kan därför inte utgå från att det är klarlagt) men vi vet att barnen hade haft större chans att överleva om inte mamman mördat dom.

Det finns en händelse jag kommer att tänka på. En känd artist i Sverige hotade att döda sitt barn framför barnets mamma. Det visade sig vara ett tomt hot som han idag ångrar djupt. Pappan är idag frisk från missbruk och psykisk ohälsa och har en bra relation med sina barn. Tänk om mamman gjort som i detta fallet...
Senast redigerad av taklist 2021-07-13 kl. 04:17.
Citera
2021-07-13, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Så sjuk du e. Kan säga samma sak om svenskar och pedofiler. Inte har nått sett så många pedofiler går runt och letar efter barn att röra som svenskar. Om vi nu ändå ska generalisera folk. Att du ens har kulor att säga jag FÖRSTÅR när en kvinna har precis mördat sina egna barn kall blodigt. De e då jag fattar varför han andra säger till dig skaffa inte barn.
Citera
2021-07-13, 04:32
Medlem
Har en närstående som har en vän som var vän med MK
Citera
2021-07-13, 04:42
Medlem
twoeggss avatar
Sjuk kvinna, sjuk man, sjuk relation, sjukt slut. Vad finns det att diskutera egentligen förutom att de enda det är synd om i detta fall är barnen som tvingades leva med dessa idioter i sitt korta liv? Idioter dras ju till varandra vilket inte är något nytt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in