2021-07-12, 21:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad var det som ficker mor att kasta ut honom?
Var sociala myndigheter och polis inblandade under uppväxten?
Vet du vid vilken ålder han fick sin diagnos?
vad var det som fick din mamma att utreda honom?

Jag vet inte vad som var orsaken till att hon kastade ut honom. Jag kom bara hem en dag och fick veta att han inte längre var välkommen hemma och att jag inte skulle öppna dörren åt honom om han försökte komma in.

Jag är inte säker på när han fick sin diagnos. Jag bodde utomlands ett tag och när jag kom hem igen fick jag höra att han hade kommit ut från fängelset för ett kortare straff och jag tror det var där han hade blivit utredd. Är dock inte alls säker på om det stämmer. Men han måste ha varit runt 30 år gammal.

Sociala myndigheter har aldrig varit inkopplade under min uppväxt.
Citera
2021-07-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag vet inte vad som var orsaken till att hon kastade ut honom. Jag kom bara hem en dag och fick veta att han inte längre var välkommen hemma och att jag inte skulle öppna dörren åt honom om han försökte komma in.

Jag är inte säker på när han fick sin diagnos. Jag bodde utomlands ett tag och när jag kom hem igen fick jag höra att han hade kommit ut från fängelset för ett kortare straff och jag tror det var där han hade blivit utredd. Är dock inte alls säker på om det stämmer. Men han måste ha varit runt 30 år gammal.

Oj, vilken chock och så många frågor det måste väckt hos dig, att komma hem till.
Vad hade han gjort för att hamna i fängelse? Har han suttit inne flera gånger?
Citera
2021-07-12, 21:12
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är han den mest onda och galna människa du har träffat?
Haha, jo det är han ju absolut. Men han är ändå min bror, så hur konstigt det än må låta så har jag ändå någon sorts kärlek till honom. Jag vill ju gärna tro att han i sin ensamhet inser vad han har gjort mot andra människor under sitt liv. Om han genuint mår dåligt över det, så kan jag tycka synd om honom. Men jag kommer aldrig mer ha någon kontakt med honom, annat än om det är absolut nödvändigt.
Citera
2021-07-12, 21:13
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
På vilket sätt har det visat sig?
Han är väldigt ensam idag.
Citera
2021-07-12, 21:14
Medlem
Citat:
Haha, jo det är han ju absolut. Men han är ändå min bror, så hur konstigt det än må låta så har jag ändå någon sorts kärlek till honom. Jag vill ju gärna tro att han i sin ensamhet inser vad han har gjort mot andra människor under sitt liv. Om han genuint mår dåligt över det, så kan jag tycka synd om honom. Men jag kommer aldrig mer ha någon kontakt med honom, annat än om det är absolut nödvändigt.
Jag antar att ni inte bor på samma ort?
Har din bror någonsin erkänt eller bett om ursäkt för saker han gjort?
Citera
2021-07-12, 21:14
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Är han intelligent?
Citera
2021-07-12, 21:15
Medlem
Citat:

Hur tacklade er mamma honom? Var han våldsam?
Bodde ni i lägenhet?
Citera
2021-07-12, 21:15
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Så hemskt, har du kontakt med dem?
Har du själv bildat familj?
Nej, jag har ingen kontakt med hans familj. Jag har heller ingen egen. Jag har haft svårt att lita på andra människor genom större delen av mitt liv, så det är nog orsaken till att jag inte hann komma så långt med familj och barn. Men det är inget jag mår dåligt över.
Citera
2021-07-12, 21:17
Medlem
Citat:
Nej, jag har ingen kontakt med hans familj. Jag har heller ingen egen. Jag har haft svårt att lita på andra människor genom större delen av mitt liv, så det är nog orsaken till att jag inte hann komma så långt med familj och barn. Men det är inget jag mår dåligt över.
Har du bearbetat din uppväxt' gått i terapi eller liknande?
Får jag fråga hur gammal du är?
Citera
2021-07-12, 21:18
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Kappa kontakten helt. Utan att ge förklaring. Blocka sociala medier och nummer! Mobscene har talat så nu ser du till och gör det.

Ändring: Du verkar inte vara så specifik i det han har gjort. Enligt dina inlägg så låter det bara som att du har hört rykten/att han blir smutskastad utan vidare förklaring.

Din mamma verkade sköta snacket. Så här har du kvällens tankeställare, hur vet du att hon talar sanning? Du kan ju inte veta saker du inte ser.

Jag öppnade under en tid åt honom på nätterna så han kunde smyga in och sova i soprummet, så jag tror inte han lämnade hemmet av egen fri vilja.
Citera
2021-07-12, 21:21
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Jag öppnade under en tid åt honom på nätterna så han kunde smyga in och sova i soprummet, så jag tror inte han lämnade hemmet av egen fri vilja.

Nu blir man nästan förbannad.
Är det så man behandlar sin familj?
Det är ju nånting du inte berättar.

Han är ensam, han har varit utanför, skitsnacket går och alla köper det.

Jo du…..
Citera
2021-07-12, 21:21
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Oj, vilken chock och så många frågor det måste väckt hos dig, att komma hem till.
Vad hade han gjort för att hamna i fängelse? Har han suttit inne flera gånger?
Han hade misshandlat sin tjej. Nej, det är den enda gång han varit i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in