Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Äääääh trams. Inte fan kommer folk att bry sig.
Fimpar innehåller plast så det sitter skyltar lite här och där om att fimpar förstör för fiskarna i havet.. jag ba -jaha bryr sig folk om fiskar, det hade jag ingen aning om. Måste vara något nytt som hänt. LOL
Inget kommer hända, folk kommer inte bry sig.
Folk har valt att folkvalda makthavare ska få bestämma.. så dom bestämde då att dom inte behöver ta ansvar och göra det som folket vill att dom ska göra.. så dom avskaffade tjänstemannaansvaret, för att slippa ta ansvar för sin position och sitt uppdrag.
Folk hade behövt avskaffa hela det demokratiska systemet som gör att folkvalda makthavare kan ta sånna beslut om att inte behöva ta ansvar på sina arbetsplatser och i sina uppdrag.
Så kan det gå när man ger makten att bestämma till ett fåtal som enkelt kan köpas eller korrumperas.
Om typ 8-9 år så försvinner väl sekretessen gällande Estonia och det blir offentligt att det var en militärgrej och att allt tystades ner "för rikets säkerhet".. och vid den tiden är jag skeptisk till att vi ens finns kvar på denna planet.
Du har nog rätt, alla försök att överträda eller komma förbi rikets säkerhet stämpeln har gett avslag..
Vi vet sanningen, vi kan inte bevisa sanningen..
Monas underskrift förbjuder alla vittnesmål med risk för långa fängelsestraff som konsekvens.
Då dom har lyckats undkomma straffet för folkmord/havande med fientlig makt/brott mot neutraliteten/landsförräderi gentemot egna soldater.
Till och med Mi6 och CIA tycker svenska folket ska få höra om händelsen och den militära allians innehaft väldigt länge nu, men vill inte gå in närmare på andra nationers intresse som dom uttrycker sig.
Ännu en gång som censuren vinner över allmänhetens intresse?
Enligt ryska källor var det en olycka när steg till ytan med ubåten i stormen att inte medvetet krockade med fartyget utan att det istället skulle vara en olycka och misstag från ryska sidan.
Men då skulle givetvis inte svenska grodmännen förflyttat borgvisiret efter sjunk sjunkförloppet när skeppet låg på botten och dumpa det en väldigt bra bit bort från fartyget längst färdvägen.
"Hur ska vi få det här att försvinna för gott?" - Mona Sahlin.