2021-07-12, 18:23
Bannlyst
Ångström bör väl ha uttalat sig?
Stefan Forssell? Susanna Popova kanske vet?

Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Varför blev den här interpellationen återtagen?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellation/militar-sekretess-kring-den-civila_GS10686
Citera
2021-07-12, 19:22
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Äääääh trams. Inte fan kommer folk att bry sig.

Fimpar innehåller plast så det sitter skyltar lite här och där om att fimpar förstör för fiskarna i havet.. jag ba -jaha bryr sig folk om fiskar, det hade jag ingen aning om. Måste vara något nytt som hänt. LOL

Inget kommer hända, folk kommer inte bry sig.

Folk har valt att folkvalda makthavare ska få bestämma.. så dom bestämde då att dom inte behöver ta ansvar och göra det som folket vill att dom ska göra.. så dom avskaffade tjänstemannaansvaret, för att slippa ta ansvar för sin position och sitt uppdrag.

Folk hade behövt avskaffa hela det demokratiska systemet som gör att folkvalda makthavare kan ta sånna beslut om att inte behöva ta ansvar på sina arbetsplatser och i sina uppdrag.

Så kan det gå när man ger makten att bestämma till ett fåtal som enkelt kan köpas eller korrumperas.

Om typ 8-9 år så försvinner väl sekretessen gällande Estonia och det blir offentligt att det var en militärgrej och att allt tystades ner "för rikets säkerhet".. och vid den tiden är jag skeptisk till att vi ens finns kvar på denna planet.

Du har nog rätt, alla försök att överträda eller komma förbi rikets säkerhet stämpeln har gett avslag..

Vi vet sanningen, vi kan inte bevisa sanningen..
Monas underskrift förbjuder alla vittnesmål med risk för långa fängelsestraff som konsekvens.

Då dom har lyckats undkomma straffet för folkmord/havande med fientlig makt/brott mot neutraliteten/landsförräderi gentemot egna soldater.

Till och med Mi6 och CIA tycker svenska folket ska få höra om händelsen och den militära allians innehaft väldigt länge nu, men vill inte gå in närmare på andra nationers intresse som dom uttrycker sig.

Ännu en gång som censuren vinner över allmänhetens intresse?

Enligt ryska källor var det en olycka när steg till ytan med ubåten i stormen att inte medvetet krockade med fartyget utan att det istället skulle vara en olycka och misstag från ryska sidan.

Men då skulle givetvis inte svenska grodmännen förflyttat borgvisiret efter sjunk sjunkförloppet när skeppet låg på botten och dumpa det en väldigt bra bit bort från fartyget längst färdvägen.

"Hur ska vi få det här att försvinna för gott?" - Mona Sahlin.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-07-12 kl. 19:39.
Citera
2021-07-12, 21:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Enligt ryska källor var det en olycka när steg till ytan med ubåten i stormen att inte medvetet krockade med fartyget utan att det istället skulle vara en olycka och misstag från ryska sidan.

Men då skulle givetvis inte svenska grodmännen förflyttat borgvisiret efter sjunk sjunkförloppet när skeppet låg på botten och dumpa det en väldigt bra bit bort från fartyget längst färdvägen.

"Hur ska vi få det här att försvinna för gott?" - Mona Sahlin.
Jag måste få veta:
hur tänker du dig att ”de svenska grodmännen” flyttade ett bogvisir på 55 ton, och framförallt, hur fick de upp låsen och hur slet de ut detta bogvisir snett åt sidan så att hydrauliken slets sönder?

I sammanhanget är de massiva skadorna på förskeppet, t.ex. de djupa revorna i fördäck från lyftarmarna, en mindre detalj som vi kan ta härnäst.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-07-12 kl. 21:39.
Citera
2021-07-12, 21:46
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag måste få veta:
hur tänker du dig att ”de svenska grodmännen” flyttade ett bogvisir på 55 ton, och framförallt, hur fick de upp låsen och hur slet de ut detta bogvisir snett åt sidan så att hydrauliken slets sönder?

I sammanhanget är de massiva skadorna på förskeppet, t.ex. de djupa revorna i fördäck från lyftarmarna, en mindre detalj som vi kan ta härnäst.

Använde en farkost som inte får nämnas vid namn för att används i försvaret av nationen Sverige.
Citera
2021-07-12, 21:59
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Använde en farkost som inte får nämnas vid namn för att används i försvaret av nationen Sverige.
Så du tänker dig att denna okända farkost slet ut det 55 ton tunga bogvisiret åt sidan?

Och de där låsen som var dimensionerade för krafter motsvarande 500 ton, hur fick man upp dem? Speciellt bottenlåset (”atlant-låset”) är jag fundersam över, för det ligger dolt längst ner inne i bogvisiret, under bogrampen. Hur fick man upp det på ett sätt så att brottytorna ser ut som att öglorna är uppslitna?
Citera
2021-07-12, 22:21
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Så du tänker dig att denna okända farkost slet ut det 55 ton tunga bogvisiret åt sidan?

Och de där låsen som var dimensionerade för krafter motsvarande 500 ton, hur fick man upp dem? Speciellt bottenlåset (”atlant-låset”) är jag fundersam över, för det ligger dolt längst ner inne i bogvisiret, under bogrampen. Hur fick man upp det på ett sätt så att brottytorna ser ut som att öglorna är uppslitna?

Behövde någonting att skylla på, borgvisiret var det enda alternativet tillgängligt.

Du verkar verkligen underskatta den svenska marinens undervattensförmågor.
Citera
2021-07-12, 22:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Behövde någonting att skylla på, borgvisiret var det enda alternativet tillgängligt.

Du verkar verkligen underskatta den svenska marinens undervattensförmågor.
Menar du samma marina stormakt som aldrig lyckades få upp eller bekräfta en kränkande ubåt under hela 1980-talet? Denna marina stormakt skickar alltså 1994 ut okända undervattensfarkoster som på mindre än 3 dagar kan slita loss och förflytta ett 55 ton tungt bogvisir? Dessa ”underskattar” jag. Det stämmer.

Bara för att man skriver på ett internetforum att svenska marinen skulle kunnat genomföra en så galet komplicerad operation som detta handlar om så blir det inte sanning för det.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-07-12 kl. 22:49.
Citera
2021-07-12, 23:11
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Menar du samma marina stormakt som aldrig lyckades få upp eller bekräfta en kränkande ubåt under 1980-talet? Denna marina styrka skickar alltså ut okända undervattensfarkoster som på mindre än 3 datar kan slita loss och förflytta ett 55 ton tungt bogvisir? De ”underskattar” jag. Det stämmer.

Bara för att man skriver på ett internetforum att svenska marinen skulle kunnat genomföra en så galet komplicerad operation som detta handlar om så blir det inte sanning för det.

Du har uppfattat händelseförloppet korrekt.

Medans skepp på ytan cirkulerade ovanför simmade svenska grodmän vid Estonia.

Den marina förmågan har uppgraderats och utvecklats väldigt mycket sedan 80 talet.

Jag förlitar mig på dom ord, våra svenska soldater i olika befattningar delar med sig anonymt.
Citera
2021-07-12, 23:58
Medlem
Citat:
Du har uppfattat händelseförloppet korrekt.

Medans skepp på ytan cirkulerade ovanför simmade svenska grodmän vid Estonia.

Den marina förmågan har uppgraderats och utvecklats väldigt mycket sedan 80 talet.

Jag förlitar mig på dom ord, våra svenska soldater i olika befattningar delar med sig anonymt.
Japp. Dessutom börjar 8-10 st svenska fd mil. grodmän snart att Prata.
Dvs skiter i meninglösa svenska kval. hemligstämplingar!!
Citera
2021-07-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dianthus
Ställer samma fråga till dig här som i den andra tråden:

Är de som hävdade att Estonia transporterat militärt materiel också konspirationsteoretiker?
Rent semantiskt? Nej, eftersom en konspirationsteoretiker bara är en konspirationsteoretiker fram till(eller om) en konspiration uppdagas. Vilket i det efterfrågade fallet har gjorts.
Citera
2021-07-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Japp. Dessutom börjar 8-10 st svenska fd mil. grodmän snart att Prata.
Dvs skiter i meninglösa svenska kval. hemligstämplingar!!

Det finns alltså de som känner för att ge efter för samvetet?
Citera
2021-07-13, 11:48
Medlem
Rasputin420s avatar
Sanningen kommer komma fram. Någon som var djupt involverad kommer dela med sig för svenska folket förr eller senare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in