2021-07-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Sjöradarn ser längre än kurvaturen tillåter. Detta är bevis för platt jord enligt mig. Eller kröks dessa vågor på något sätt menar du?

Att den har begränsad räckvidd kan väl förklaras av naturliga störningar, luft vatten etc. som försvagar signalen?

All elektromagnetisk strålning, såväl ljus som radar, kan böjas. Du har väl hört talas om t.ex refraktion?

Och du missar poängen - såklart. Radarn ser betydligt kortare än vad den hade gjort på en platt jord.
Citera
2021-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Sjöradarn ser längre än kurvaturen tillåter. Detta är bevis för platt jord enligt mig. Eller kröks dessa vågor på något sätt menar du?

Att den har begränsad räckvidd kan väl förklaras av naturliga störningar, luft vatten etc. som försvagar signalen?
Hur förklarar du då att man använder till exempel AWACS? Jo, ju högre upp man kommer, ju längre siktlinje på radarn, på grund av jordens kurvatur.
Citera
2021-07-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Se där, nu har du ett embryo till en revolutionerande upptäckt. Nu fattas det bara att du dokumenterar dina observationer, vi väntar med spänning.

Nu har du alltså börjat förneka faktum på din egen modell. Hur står det till med den mentala hälsan?

https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/?d0=100&h0=1.5&unit=metric

Ögonhöjd 1,5m
Avstånd:100 km
Skillnad i höjdled:~700m

Globhuvuden är så gravt hjärntvättade att de tvingas ta avstånd från sin egen modell för att inte bli utskrattade av de med förnuft 😂👍🏻
Citera
2021-07-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Och du missar poängen - såklart. Radarn ser betydligt kortare än vad den hade gjort på en platt jord.

Berätta, hur långt skulle en radar ha sett på en platt jord?
Citera
2021-07-12, 21:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Nu har du alltså börjat förneka faktum på din egen modell. Hur står det till med den mentala hälsan?

Ögonhöjd 1,5m

Globhuvuden är så gravt hjärntvättade att de tvingas ta avstånd från sin egen modell för att inte bli utskrattade av de med förnuft 😂👍🏻

Var framgår det vilken radar det handlar om? Placering etc.
Citera
2021-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Berätta, hur långt skulle en radar ha sett på en platt jord?

Enligt denna galax-hjärnan bör man kunna se över kurvaturen om man stiger i höjd, eftersom att synfältet magiskt kröker sig över bollen 😂
Citera
2021-07-12, 21:15
Medlem
constants avatar
Citat:

Ögonhöjd 1,5m

Varför bygger man fyrtorn höga?
Citera
2021-07-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför bygger man fyrtorn höga?
Plattskallarna med förnuft ni har ännu inte kommit med ett fysiskt bevis på över 50 år att jorden är platt.
Människor har vetat över 2000 år att jorden är RUND
Citera
2021-07-12, 21:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Plattskallarna med förnuft ni har ännu inte kommit med ett fysiskt bevis på över 50 år att jorden är platt.
Människor har vetat över 2000 år att jorden är RUND
Man har problem med evidens.
Citera
2021-07-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Man har problem med evidens.

Sinnesintryck är evidens. Jag känner inte jordens rotation och jag ser ingen kurvatur 10 000m upp i luften från ett kommersiellt flygplan. Åter igen har glob-huvuden fel, auktoritetsargument, halmgubbar och stillbilder från NASA är allt de har att komma med 😂
Citera
2021-07-12, 21:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Sinnesintryck är evidens.
Näe.
Citat:
Jag känner inte jordens rotation och jag ser ingen kurvatur 10 000m upp i luften från ett kommersiellt flygplan. Åter igen har glob-huvuden fel, auktoritetsargument, halmgubbar och stillbilder från NASA är allt de har att komma med 😂
Känn på. Det är långt ifrån evidens. Pucko.
Citera
2021-07-12, 21:55
Medlem
Citat:
Sinnesintryck är evidens. Jag känner inte jordens rotation och jag ser ingen kurvatur 10 000m upp i luften från ett kommersiellt flygplan. Åter igen har glob-huvuden fel, auktoritetsargument, halmgubbar och stillbilder från NASA är allt de har att komma med 😂
Du måste komma lite högre upp för att se och det är inte bara Nasa som har bilder och filmer.
Finns på youtube också
Jag väntar fortfarande på fysisk bild på en platt jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in