2021-07-12, 19:49
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det låter precis som om du pratar om min fem år äldre bror. Jag hade ett helvete med honom när jag växte upp. Nu i vuxen ålder har jag inte pratat/umgåtts med honom sedan 2004 sedan farsan dog - morsan dog tidigare. Vi lär aldrig ses igen. Jag undviker att berätta vad han gjorde med mig som barn.

När han flyttade hemifrån var det som om mitt liv började, bara det att jag hade förlorat 16 år. Idag är jag 70 år och jag hatar honom fortfarande ända in i märgen.
Tråkigt att höra. Jag blev också överlycklig när min bror en dag flyttade. Han blev utkastad av vår mor. Det var inte förrän långt senare i mitt liv som jag blev medveten om att det som hänt mig inte var normalt.
Citera
2021-07-12, 19:53
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag vet inte om han har gjort det, men det kan ju vara möjligt. Han är som sagt väldigt hemlig med allt som rör privatlivet, om det inte handlar om materiella ting. Jag träffade honom för några år sedan och då var han tillsammans med en kvinna som jag uppfattade väldigt underlägsen. Hon lydde minsta vink och jag tyckte synd om henne. Det var dock ett så kort möte så jag kan inte vara säker på att det berodde på honom eller något annat för stunden. Han själv verkade inte det minsta medveten om min och min tjejs reaktion på hur han så öppet beordrade henne.

Vad det gäller mig själv som ung, så visst har han jobbat hårt på att förminska mig. Det har gett mig både negativa och positiva sidor som vuxen.
Är han även sexuellt störd - typ sadist eller pedofil - kanske förgrep sig på dig för att jävlas när ni var små..?
Citera
2021-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
Tråkigt att höra. Jag blev också överlycklig när min bror en dag flyttade. Han blev utkastad av vår mor. Det var inte förrän långt senare i mitt liv som jag blev medveten om att det som hänt mig inte var normalt.
Tråkigt att höra. Det tog mig också ett tag att förstå att det inte var normalt. Jag hoppas att du har ett lyckligare liv nu. Själv kommer jag aldrig över hatet jag känner.

Det måste finnas många av oss.
Citera
2021-07-12, 20:00
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är han även sexuellt störd - typ sadist eller pedofil - kanske förgrep sig på dig för att jävlas när ni var små..?
Nej, pedofil är han inte, inte vad jag känner till i alla fall. Om han har någon annan sexuell störning vet jag inte.

Han förgrep sig inte sexuellt på mig men fann stort nöje i att tortera mig på många olika sätt. Genom olika sätt att muta mig lyckades han hålla det från att komma fram till vår mor.
Citera
2021-07-12, 20:02
Medlem
elopis avatar
Kan du berätta lite mer, exemplifiera hans beteende? Vad var det som skrämde din vän, vad gjorde han mot dig under uppväxten?
Citera
2021-07-12, 20:02
Medlem
Bajslukts avatar
Fräcka människor, de där narcissisterna.

Jag har lyckosamt bara haft en nära släkting som är narcissist. En grov sådan. Under uppväxten var man alltid rädd för henne och avskydda att åka dit. Hon var en mobbare av rang.

Människor som träffar henne ett par gånger tänker "vilken alert och äventyrlig kvinna" och yngre människor tänker "där är en trevlig äldre dam som lagar mat".

Men där inne finns något riktigt ondskefullt och manipulativt. Hon spelar människor som schack. Hon spelar jävligt dåligt också, men det är svårt för ett barn att förstå det.

Det värsta med de där människorna är att man inte kan lita på ett enda ord eller handling. När de gör något snällt så är det med en baktanke. De vinner någonting på det.

När den här kärringen blev konfronterad så blev det taggarna utåt och hon försökte bokstavligen med varenda trick i boken för att återfå kontakt med mig. Det blir så uppenbart att det är bara ett spel, en taktik, för att återfå vad man förlorat.

Jag lider med er som haft de här människorna inom den direkta familjen. Det måste vara ett rent helvete.

TS, kan du berätta mer exakt vad han gjort mot dig? Exempel på händelser.
Citera
2021-07-12, 20:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Citat:
Tråkigt att höra. Det tog mig också ett tag att förstå att det inte var normalt. Jag hoppas att du har ett lyckligare liv nu. Själv kommer jag aldrig över hatet jag känner.

Tråkigt att höra att så många far illa.
Citera
2021-07-12, 20:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Fräcka människor, de där narcissisterna.

Jag har lyckosamt bara haft en nära släkting som är narcissist. En grov sådan. Under uppväxten var man alltid rädd för henne och avskydda att åka dit. Hon var en mobbare av rang.

Människor som träffar henne ett par gånger tänker "vilken alert och äventyrlig kvinna" och yngre människor tänker "där är en trevlig äldre dam som lagar mat".

Men där inne finns något riktigt ondskefullt och manipulativt. Hon spelar människor som schack. Hon spelar jävligt dåligt också, men det är svårt för ett barn att förstå det.

Det värsta med de där människorna är att man inte kan lita på ett enda ord eller handling. När de gör något snällt så är det med en baktanke. De vinner någonting på det.

När den här kärringen blev konfronterad så blev det taggarna utåt och hon försökte bokstavligen med varenda trick i boken för att återfå kontakt med mig. Det blir så uppenbart att det är bara ett spel, en taktik, för att återfå vad man förlorat.

Jag lider med er som haft de här människorna inom den direkta familjen. Det måste vara ett rent helvete.

TS, kan du berätta mer exakt vad han gjort mot dig? Exempel på händelser.
Tråkigt att höra att även du har drabbats.
Citera
2021-07-12, 20:06
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:

Det finns nog många av oss. Jag lever ett lyckligt liv idag och känner nog mest medlidande för hans situation idag. Det blev kanske inte mycket av honom, även om han verkar ha ett fungerande liv med arbete och allt. Men han är väldigt ensam och även om han nog har sig själv att skylla så kan jag ibland tycka lite synd om honom.

Det låter som att du har haft det väldigt jobbigt du med. Hoppas du har ett bra liv idag.
Citera
2021-07-12, 20:14
Medlem
Växte själv upp med en utstuderat elak bror + far . Tog mig 40år att komma över och dom försöker fortfarande fördärva genom att hitta på lögner om mig. Dock faller allt ihop runtomkring dom med tiden vilken känns rätt skönt.
Citera
2021-07-12, 20:44
Medlem
Vad gör han nu för tiden? Har han jobb och familj ?
Citera
2021-07-12, 20:47
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Kan du berätta lite mer, exemplifiera hans beteende? Vad var det som skrämde din vän,

För att korta ned det hela lite, så blev jag och min vän anklagade för att ha använt min brors skateboard. Det var vår hund som råkat välta den. Vad vi inte visste var att min bror hade lagt någonting på sin skateboard för att se om någon rört den.

Vi låste in oss på mitt rum och han gick lös på dörren med kniv och sparkar. Tillslut var dörren så pass förstörd att jag inte vågade ha den låst längre. Under hot om att döda mig försökte han få sanningen ur min vän. Jag visste ju att min bror aldrig skulle döda mig, men det kunde inte min vän göra. När sanningen väl kommit fram så var allting frid och fröjd. Jag förstår vilken traumatisk upplevelse det måste ha varit för min vän. Det var det naturligtvis för mig också, men för mig var det en del av vardagen.

Citat:
vad gjorde han mot dig under uppväxten?
Han gillade att kväva mig och precis när jag påväg att bli medvetslös så släppte han sitt grepp. Han brukade spänna sitt luftgevär och testskjuta mig i ryggen för att se om det blivit någon mer kraft i luftgeväret. Att bränna mig med tändare var också något han hade stort nöje i. Nya slagkombinationer och sparkar övade han på mig och ville se vad som snabbast fick luften att gå ur mig genom att sparka och slå mig i magen på olika sätt.

Det var så många saker han hade för sig att jag inte kan minnas allt. Han kunde hota mig ibland med att förstöra dyrbara saker i hemmet och skylla det på mig om jag inte gjorde som han sa. Han satte eld på vardagsrumsbordet en gång för att låta mig ta skulden. Jag vågade inget annat än ta på mig det. Ofta fick jag fina saker av honom för att hålla tyst, men ibland kunde han stå med ett flin i ansiktet när mor skällde ut mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in