2021-07-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Dödshot mot henne men ännu värre mot barnen om hon inte tar tillbaka ansökan om ensam vårdnad? Hon drar tillbaka ansökan p.g.a. hot verkar mest logiskt enligt mig. Varför annars?

Han hade ju inga krav på vårdnad?
Citera
2021-07-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Nu får du läsa igen! Jag påstår mig INTE veta

Jag skrev att "jag lutar åt".... Vilket är ett uttryck för att man har en egen teori/gissning, en helt ovetenskaplig tanke.

Ja du gissar. Det innebär alltså att du inte har en aning. Tack för förtydligandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
helvetes satans skit

Jag börjar nog fatta allting ändå..... Pappan lär väl varit dum mot henne.... Men mer och mer börjar jag faktiskt fan tro att hon hade psykiska problem...... Så jag lägger min röst på en psykos.....
Kolla bilderna.... Lägg märke till hennes ögon.... Dom ser lite "scary" ut....

Självklart hade hon det efter år av psykisk misshandel
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Bildlänken verkar dock trasig

https://www.bildtagg.se/bild/iuk4l86f0xy7j68gwarsdjt4
Citera
Medlem
NewHopes avatar
Vissa här, som försvarar pappan, är bara besserwisser utan nån erfarenhet eller kunskap i ämnet, löjligt. Men det glädjer att flera faktisk förstår, kanske inte helt, men dömer inte i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Är det ens någon här inne som varit utsatt för misshandel under lång tid sedans barnen låg i magen och framåt?
Jag har och det var ett helvete som avslutades först när vårat barn var i 16 års åldern. Först då kunde jag skita i om jag dog eller inte, för hon skulle ändå klara sig...
Senast redigerad av NewHope 2021-07-12 kl. 19:03.
Citera
2021-07-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Självklart hade man som mamma inte velat lämna kvar det dyraste man har till en sådan som han, så som han beskrivs skulle jag aldrig i min vildaste fantasi lämna kvar mina barn 💔
Dom hade inte "alla förutsättningar i världen" eller en bra och ljus framtid med en sådan far och hans familj 😰💔

Rättsväsendet fungerar så här i Sverige. Om hon hade tagit sitt eget liv pga av allt som han har gjort mot henne. En utredning hade satts igång. Om hennes familj och vänner, jour, skyddat boende och polis vittnat så hade barnen garanterat hamnat under lvu. Barnen skulle kanske ha kunnat hamna hos morföräldrarna eller fosterhem.
Man önskar att hon hade hållit ut ett tag till och tänkt på sin barn. För det går.
Citera
2021-07-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Självklart hade man som mamma inte velat lämna kvar det dyraste man har till en sådan som han, så som han beskrivs skulle jag aldrig i min vildaste fantasi lämna kvar mina barn 💔
Dom hade inte "alla förutsättningar i världen" eller en bra och ljus framtid med en sådan far och hans familj 😰💔

Men ge dig!! Du har ju helt skruvade tankar. DU menar på fullaste allvar att det var rätt att mörda två små barn!!! Hoppas för guds skull att du inte har några egna. INGEN har rätten att ta någon annans liv. Och du överdramatiserar dessutom hela situationen. Visst att den var jobbig, men inte f-n var den värd att döda någon för. Finnarna satte sina barn PÅ tåget till Sverige med en namnskylt om halsen under andra världskriget. För att de skulle slippa det helvetet som kriget innebar!! Inte f-n ställde de barnen PÅ tågspåret.
Senast redigerad av Dumklumpen 2021-07-12 kl. 19:01.
Citera
2021-07-12, 19:00
Medlem
NewHopes avatar
Jag antar att hon hade det, därför kunde han kontrollera henne så pass länge. Han hittat en svag person.
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
helvetes satans skit

Jag börjar nog fatta allting ändå..... Pappan lär väl varit dum mot henne.... Men mer och mer börjar jag faktiskt fan tro att hon hade psykiska problem...... Så jag lägger min röst på en psykos.....
Kolla bilderna.... Lägg märke till hennes ögon.... Dom ser lite "scary" ut....
Citera
2021-07-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Självklart hade hon det efter år av psykisk misshandel

Nej hur f-n skulle jag kunna veta vad som rörde sig i hennes huvud!! Det finns det ingen som gör, mer än hon själv!
Citera
2021-07-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Vissa, som försvarar pappan, är bara besserwisser utan nån erfarenhet eller kunskap i ämnet, löjligt. Men det glädjer att flera faktisk förstår, kanske inte helt, men dömer inte i alla fall.

Jag försvarar inte pappan utan barnen. Och jag har kunskap om området… därför tror jag att det ligger mer bakom än vad vi vet. För det krävs en hel del för att ta sitt liv och sina barns liv. Ställa sig framför ett tåg med två barn, 6 och 3 år gamla.
Citera
2021-07-12, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Men ge dig!! Du har ju helt skruvade tankar. DU menar på fullaste allvar att det var rätt att mörda två små barn!!! Hoppas för guds skull att du inte har några egna. INGEN har rätten att ta någon annans liv. Och du överdramatiserar dessutom hela situationen. Visst att den var jobbig, men inte f-n var den värd att döda någon för. Finnarna satte sina barn på tåget till Sverige med en namnskylt om halsen under andra världskriget. För att de skulle slippa det helvetet som kriget innebar!! Inte f-n ställde de barnen PÅ tågspåret.

Vem ÄR du till att skriva att situationen var jobbig men inte f_n var den värd att döda någon för.....skulle hon bara gå och vänta på att han skulle dödat dem så länge i stället? 🙄 som han har hotat med 😰💔 leva i fruktansvärs rädsla varje dag, gömma sig, inte våga gå ut, leva skyddat resten av livet.
Jag tror aldrig du har varit rädd, upplevt ångest osv.
Skulle hon själv tagit livet av sig och lämnat de stackars barnen kvar till honom som inte brydde sig om dem 💔😭
Citera
2021-07-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det var inte 4-5 tillfällen det handlade ju om allt.. svartsjuka, sms, hennes telefon, hennes facebook, instagram, han hade varit på barnen och hotat både dom och mamman... HUR kan du säga att det var så få tillfällen? Det var ju hela tiden!

Men var det misshandel?
DET var det jag kommenterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in