2021-07-12, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Ja, hon är en mördare men att förringa och förminska det hon genomlevt är ganska empatilöst. För det verkar vara ganska rimligt att hon genomlevt ett helvete med tanke på vad hon gjorde? Det förklarar det. Att det skulle vara hämndmotiv och annat är bara spekulationer och det är respektlöst och empatilöst för det finns ingen substans bakom det.

Man kan även läsa och förstå av vänners inlägg på sociala medier att de har varit medvetna om hennes situation, alltså andra vet hur hon har blivit behandlad osv.
Citera
2021-07-12, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ja man kan ju bara gissa vad som hänt men att hon tar tillbaka yrkandet om ensam vårdnad och se att dagen efter ringer någon från domstolen till pappan... det var väl ganska tidigt på dagen hon ställde sig?

Japp 😰💔
Citera
2021-07-12, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Skulle han hota henne för att hon tog tillbaka sitt krav om ensam vårdnad?

Han hotade henne så att hon gjorde det kan jag tro 💔
Citera
2021-07-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Om dom hade klarat sig så långt, han hade nog tagit livet på dom rätt fort. En arg alban som hotar med att slå ihjäl barnen och morsan, ska man ta på allvar. Framförallt en som har lätt för att misshandla och ge sig på barn också.

"lätt för att misshandla" - sedan 2013 är det vad 4-5 tillfällen....?
Citera
2021-07-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet inte hur tåget träffade eller vad som hände med barnen. Återigen försöker du nog mest övertyga dig själv för att slippa tänka på av de kan ha upplevt och känt.

Den här mamman valde inte en smärtfri och skonsam död för sina barn, hon valde en mycket våldsam och svårkontrollerad död för dem.

Jag baserar mina uttalande på mängder av bildmaterial av offer efter just tågolyckor och självmål via tåg och många av dessa har skett i lägre hastigheter än 180km/h.
Kan säga att det är ingen vacker syn, går knappt att se att det varit en människa och än mindre att urskilja tex. huvudet, ögonen verkar dock vara otroligt tåliga och är nästan alltid intakta.

Finns ju en anledning varför folk väljer den vägen, om än ganska egoistisk.

I Indien tex. skulle inte ens tågtrafiken avstannat i ett fall som detta, man hade städat när tillfälle givits…. Hade inte funkat annars, dels alla olyckor pga. hur det ser ut i Indien men även att det är ett vanligt sätt att ta till vid självmord.
Citera
2021-07-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Han hotade henne så att hon gjorde det kan jag tro 💔

Du får nog läsa tillbaka och även läsa de sista handlingarna. Du förstår inte vad jag menar.
Citera
2021-07-12, 18:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Skulle han hota henne för att hon tog tillbaka sitt krav om ensam vårdnad?

Dödshot mot henne men ännu värre mot barnen om hon inte tar tillbaka ansökan om ensam vårdnad? Hon drar tillbaka ansökan p.g.a. hot verkar mest logiskt enligt mig. Varför annars?
Citera
2021-07-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"lätt för att misshandla" - sedan 2013 är det vad 4-5 tillfällen....?

Det var inte 4-5 tillfällen det handlade ju om allt.. svartsjuka, sms, hennes telefon, hennes facebook, instagram, han hade varit på barnen och hotat både dom och mamman... HUR kan du säga att det var så få tillfällen? Det var ju hela tiden!
Citera
2021-07-12, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Jag förstår misshandel och vad det kan göra med en. Men det rättfärdigar aldrig att du tar någon annans liv. För då är inte du bättre än personen du anklagar

Förstår inte hur människor glömmer att det är två barn. Två liv som släcktes. Som hade alla förutsättningar i världen. Hon hade rättsväsendet på sin sida. Hon hade en familj.

Självklart hade man som mamma inte velat lämna kvar det dyraste man har till en sådan som han, så som han beskrivs skulle jag aldrig i min vildaste fantasi lämna kvar mina barn 💔
Dom hade inte "alla förutsättningar i världen" eller en bra och ljus framtid med en sådan far och hans familj 😰💔
Citera
2021-07-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Ett stryptag 2015 och ett hot med knytnäve 2018 låter ju som fruktansvärd grov misshandel!! Nej. Jobbigt, ja förmodligen. Säkert känner hon sig hotad, kränkt och knäckt. MEN det är inget som rättfärdigar hennes handling, eller ens förklarar den. Ju djupare man gräver i detta desto klarare blir i alla fall min bild. Han var en skitstövel och ett pain in the as för henne och barnen. MEN hon hade ett val, genomgå rättegången och se vad utfallet blev. Hon hade både en pappa och vänner och hade kunnat spendera all sin tid tillsammans med någon av dem fram till augusti, det är inte lång tid tills dess.

Det här fallet är så fruktansvärt tragiskt, men jag lutar åt att hon till slut kom på den ultimata hämnden! Att ta hans barn ifrån honom på riktigt..... Hon offrade sitt eget liv för att hon inte skulle kunna leva med tanken på att barnen var döda och att hon hade dödat dem. Men syftet var hämnas på barnens pappa!

Inte alls olikt Salapappans handling!

Så en skitstövel och ett ”pain in the ass” är definitionen på någon som misshandlar sina barns mamma och drar det gråtande barnet ifrån hennes famn mot hennes och barnets vilja? För mig är det gravt empatistört beteende mot sitt eget barn. Om vi nu ska gå på vad som står i rättsmålet.

Ska vi inte gå på det så har hon fått besöksförbud och sekretess beviljat. På vilka grunder då tror du? Kanske pga att han inte är lämplig som förälder överhuvudtaget och ett reellt hot mot barnets och mammans fysiska och psykiska hälsa?

Eller vad baserar du att han är en skitstövel på? Gissar du bara? Genuint nyfiken.
Citera
2021-07-12, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
INGEN här inne försvarar honom. Hon behövde frid! Barnen behövde sitt liv. De har ingen frid nu. De är döda och snart begravna!! HUR KAN DU SITTA OCH PÅSTÅ ATT DET ÄR RÄTT ATT DÖDA TVÅ SMÅ BARN!!! DET är sjukt så det förslår....

Jooo många försvarar honom, läs alla inlägg får du se.
Och hur du skulle kunna lämna det viktigaste och dyrbaraste du har kvar till en man som honom gör så ont i mitt hjärta 💔 det är så sjukt så det förslår
Citera
2021-07-12, 18:56
Medlem
Beck86s avatar
helvetes satans skit

Jag börjar nog fatta allting ändå..... Pappan lär väl varit dum mot henne.... Men mer och mer börjar jag faktiskt fan tro att hon hade psykiska problem...... Så jag lägger min röst på en psykos.....
Kolla bilderna.... Lägg märke till hennes ögon.... Dom ser lite "scary" ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in