2021-07-12, 17:53
Medlem
NewHopes avatar
Det är förklaring för vad drev mamma till en sån vansinnig beslut och dåd. 2013-2021 = 8 år av misshandel.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tycker du på fullt allvar att det som anges skall räknas som särskild grov misshandel?
Eller ens för en sekund för att mörda två små barn?
Citera
2021-07-12, 17:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
"Hård" mot barnen?! Vill fostra "annorlunda"?!
Ursäkta mig som fan men vilket jävla planet bor du på!!?? Det han höll på med var ren misshandel, fysisk och psykisk!

Det är ett så typiskt beteende hos "män " som du håller på med!
Ni ifrågasätter inte en man som slår fysiskt, hotar psykiskt MEN ni ifrågasätter kvinnor som ifrågasätter män som begår våld mot kvinnor och barn!!

Fy fan! 🤬

Vem har sagt att jag inte anser att han gör fel?
Det han gjorde var däremot inte den fysiska och psykiska misshandel som beskrivits i tråden och den gav inte ens en antydan till att det skall finnas förståelse för att hon inte nyttjade de resurser hon aktiverat utan istället valde att mörda sina barn.
Citera
2021-07-12, 17:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det är förklaring för vad drev mamma till en sån vansinnig beslut och dåd. 2013-2021 = 8 år av misshandel.
Det som det länkas till är ingen förklaring till barnmord - nej.
Citera
2021-07-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursäkta mig som fan men vilket jävla planet bor du på!!?? Det han höll på med var ren misshandel, fysisk och psykisk!

Ni ifrågasätter inte en man som slår fysiskt, hotar psykiskt MEN ni ifrågasätter kvinnor som ifrågasätter män som begår våld mot kvinnor och barn!!

Fy fan! 🤬

Ifrågasätter du hennes val då? Varför kunde hon inte låta rättegången ske? Hon hade säkert vunnit.
Kunna flyttat och gjort precis vad som hon ville med livet.

Han och hans släkt var mycket snack och ingen verkstad, de hade skitit i henne efter några månader. Gått vidare med sina liv. NU... neh usch.
Tragiskt absolut.
Citera
Medlem
NewHopes avatar
Håller med! Vissa här nog kommer från kultur som våld är accepterat.
Citat:

Fy fan! 🤬

Citera
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Pappan tog tag i henne för att de skulle lossa sonen från henne. Bar hand på är väl inte riktigt rätt uttryck - han klappade inte till henne.

Jag läste att han hade tagit stryptag om henne...

Du fortsätter alltså försvara denna psykopat och hans sjuka släkt, gå och försvara Charles Manson eller något för du tillför inte något i denna tråden, så kryp här ifrån med svansen mellan bena, hundjävel.
Citera
2021-07-12, 17:57
Medlem
NewHopes avatar
Inte för dig som är ok med våld och misshandel. Men för ett civiliserat samhälle är det en väldigt bra förklaring
Citat:
Det som det länkas till är ingen förklaring till barnmord - nej.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-12 kl. 18:04.
Citera
2021-07-12, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hade inget annat val? Eh va?
Rättegången skulle vara i augusti. De separerade i maj, HON ville ha ensam vårdnad vilket han och hans släkt reagerade på. Överreagerade ja absolut.
MEN vad gjorde hon. Det var överreaktion som tusan. Hon hade alla möjliga val.

Men inte fn dödar man sina barn på grund av detta.

NEJ hon och barnen hade aldrig kommit ur hans klor, det hade slutat med att han mördade henne eller henne och barnen. Hon skulle gå känna sig jagad, hotad, rädd, på flykt hela tiden ifrån honom. Hon skulle aldrig kunna leva 💔
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå

Du fortsätter alltså försvara denna psykopat och hans sjuka släkt, gå och försvara Charles Manson eller något för du tillför inte något i denna tråden, så kryp här ifrån med svansen mellan bena, hundjävel.

Stämner, det står att jan tagit stryptag på henne inför barnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, men hade hon verkligen skyddat "officiellt" då?
Eller bara hon som velat gömma sig....

Så hon hade skyddat boende, men det skulle ändå ske oövervakat umgänge med barnen?
Det går inte riktigt ihop.

Tyvärr är det väldigt vanligt, enligt min uppfattning som själv jobbat med umgängesstöd, att tingsrätten dömer till oövervakade umgängen trots att den ena föräldern och barnen bor på skyddat boende med skyddade personuppgifter.
Citera
2021-07-12, 17:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå

ETT stryptag för sex år sedan - november 2015. Kallar du det omfattande misshandel så bör du söka hjälp.

Hon skaffar dessutom ytterligare ett barn med honom efter det.
Citera
2021-07-12, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope

Japp hon och barnen hade aldrig kommit ur han och hans familjs klor 💔😭
Kan känna hennes panik. Hon skulle för alltid behövt vara rädd, levt under hot osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in