2021-07-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Litt av greia her er også at mediene sitter på mer informasjon enn de kan publisere pr. nå.

Men at det de vet, men ikke foreløpig kan skrive, sniker seg inn i formuleringer og slikt er ikke utenkelig.

En ting jeg selv har lagt merke til i flere saker er at når informasjon blir holdt tilbake av politiet og media så er det i mange tilfeller ikke fordi den informasjonen er så spesielt viktig å holde hemmelig, av etterforskningshensyn, men fordi den er så ugunstig for den siktede og offentlighetens oppfattelse av skyldsspørsmålet.

Med andre ord, den verste dritten lar man vær å publisere før saken kommer for retten, fordi det helt åpenbart er til ugunst for den siktede.

Så, det kan ligge noe bak, men det trenger ikke å gjøre det.

Og du har helt rett, mediene har vært meget tilbakeholdne i forhold til Hagen, og meget hensynsfulle også i forhold til resten av familien.

Mediene unngår bevisst skriverier som kan føre til beskyldninger om forhåndsdømming.
Citera
2021-07-12, 14:17
Medlem
Egentlig Off Topic. Men helt fersk og "oppdatert" pris på leiemord er verdt et innlegg allikevel.

VG direkte melder i dag at familien til 21-åringen som skjøt den livstruende skadde nederlandske krimjournalisten Peter R de Vries, mener at attentat-mannen ble lovet 1,5 millioner kroner fra en kriminell bande.

Ca 1,5 millioner for et leiedrap i Amsterdam. Forrige uke. 6. juli 2021.

Nokså langt ifra de 80-90 millioner som ble krevd i løsepenger for AE.

Tror noen tidligere i tråden har nevnt omtrent samme prisnivå for leiemord.

Kilde VG direkte kl 11:36 i dag. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news
Senast redigerad av kornblomst 2021-07-12 kl. 14:20.
Citera
2021-07-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Egentlig Off Topic. Men helt fersk og "oppdatert" pris på leiemord er verdt et innlegg allikevel.

VG direkte melder i dag at familien til 21-åringen som skjøt den livstruende skadde nederlandske krimjournalisten Peter R de Vries, mener at attentat-mannen ble lovet 1,5 millioner kroner fra en kriminell bande.

Ca 1,5 millioner for et leiedrap i Amsterdam. Forrige uke. 6. juli 2021.

Nokså langt ifra de 80-90 millioner som ble krevd i løsepenger for AE.

Tror noen tidligere i tråden har nevnt omtrent samme prisnivå for leiemord.

Kilde VG direkte kl 11:36 i dag. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news

Det kan hende prisen i dette tilfellet har vært ca 8-9 mill kr, eller det som ble betalt for livsbevis for AEH. Mao, denne overføringen kan ha vært betalingen til GM (som blandt annet Lier Horst har foreslått)
Citera
2021-07-12, 15:01
Medlem
Citat:
Det ser da vitterlig slik ut. Drapet er planlagt.

Politiet sier også at drapet muligens ble utsatt. Drapet ble gjennomført ett par uker etter at TH kom hjem fra Kina.

Hvis TH ikke hadde vært direkte involvert i drapet selv, ville eventuelle leiemordere ha begått drapet mens TH befant seg på andre siden av kloden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Helt enig i det siste du skriver. Vi er også enige i at TH neppe hadde involvert andre, hvis han skulle tatt livet av AE.

Men det er mye som tyder på at TH må ha hatt medhjelpere, og at han har alibi for gjerningstidspunktet. Så logisk sett burde vi være enige om at dette tyder på at TH er uskyldig.

1. han kan ha hatt medhjelpere som ryddet liket av vegen, men ikke har villet utføre selve drapet. dvs TH har ventet til samtalen m MB var ferdig, drept AEH, reist til jobb, medhjelper har ringt opp TEH og tatt seg av nedvask og kvitet seg med lik..
2. medhjelper kan ha stilt som krav at TH har sluppet han inn i huset, og passet på at AEH har vært f.eks. på badet før THreiste på jobb og medhjelper har tatt AEH av dage. også her samtale til TEH kan være gjort av GM.
Citera
2021-07-12, 15:16
Medlem
tjallabaiss avatar
En takk til brukere som Legokatt, Skaaseth m.fl. som har lastet opp en avatar. Herved rettes en oppfordring til brukere som Sandemose og ole.stoltenberg m.fl. om å gjøre det samme. Da er det mye raskere å sile ut innleggene. Uten avatar så leser jeg ofte halve innlegget før jeg legger merke til brukernavnet, og finner ut at jeg da kunne spart meg lesingen.

Selv har jeg lastet opp en avatar som passer mitt brukernavn og som står i stil med den høye kvaliteten på innleggene mine.
Citera
2021-07-12, 15:32
Medlem
Skaanseths avatar
.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-12 kl. 15:46.
Citera
2021-07-12, 15:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Det kan hende prisen i dette tilfellet har vært ca 8-9 mill kr, eller det som ble betalt for livsbevis for AEH. Mao, denne overføringen kan ha vært betalingen til GM (som blandt annet Lier Horst har foreslått)

Pussig at leiemordere godtar å vente i hele 8 måneder på betaling. oktober 2018 til juni 2019.
Selv om de kan ha fått halvparten først og skulle få halvparten etterpå, så er det fortsatt merkelig.
Men det kan være slik.
Jeg ser det skrives om pris på 1.5 millioner, men den prisen tror jeg kan variere veldig alt etter hvem som skal utføre drapet. Om det er spesialtrente mafiafolk som er hentet inn fra Italia eller Russland, så koster det nok endel. Er det en fattig, skrubbsulten og utrent mann fra Latvia, så koster det kanskje bare 50.000.
I dette tilfellet, så er hun ikke bare drept, men også fraktet bort, og det uten at noen naboer har sett noe som helst. Da kreves det mer.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-07-12 kl. 15:44.
Citera
2021-07-12, 16:46
Medlem
Citat:
Det spørs hva eventuelle medhjelpere har bidratt med. Å forfalske alibiet, å drepe AE, å fjerne liket fra S4 og skjule det, eller andre deler av drapshendelsen.

Jeg tror det enkleste, og tryggeste for TH selv, var å ikke involvere medhjelpere i noe alvorligere enn å forfalske alibiet. Gjerne uten at medhjelperne selv forstår fullt ut at de har bidratt til å gi han falskt alibi. Det er mitt beste tips.

Hvordan ser du for deg at dette er mulig å få til? Når saken ble offentliggjort, og det ble kjent at kidnappingsdelen var planlagt i lang tid, så er det umulig å ikke skjønne hva man har vært med på. Da har man svært lite å tape på å gå til politiet.

Citat:
Hvordan han har greid å gjennomføre drap og skjuling av lik, vil bli et stort mysterium, om livsbevis- og alibisamtaler fra AEs telefon i morgentimene faktisk skjedde slik de er blitt forklart i mediene.

Jeg tror det blir praktisk umulig å gjennomføre for TH, uten å bli avslørt.
Citera
2021-07-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Pussig at leiemordere godtar å vente i hele 8 måneder på betaling. oktober 2018 til juni 2019.
Selv om de kan ha fått halvparten først og skulle få halvparten etterpå, så er det fortsatt merkelig.
Men det kan være slik.
Jeg ser det skrives om pris på 1.5 millioner, men den prisen tror jeg kan variere veldig alt etter hvem som skal utføre drapet. Om det er spesialtrente mafiafolk som er hentet inn fra Italia eller Russland, så koster det nok endel. Er det en fattig, skrubbsulten og utrent mann fra Latvia, så koster det kanskje bare 50.000.
I dette tilfellet, så er hun ikke bare drept, men også fraktet bort, og det uten at noen naboer har sett noe som helst. Da kreves det mer.

Du Har et poeng. Det er lenge å vente, selv om det skulle vaere sluttbetaling. Dog mener jeg å ha lest at TH Har vaert en sen betaler.
Citera
2021-07-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
1. han kan ha hatt medhjelpere som ryddet liket av vegen, men ikke har villet utføre selve drapet. dvs TH har ventet til samtalen m MB var ferdig, drept AEH, reist til jobb, medhjelper har ringt opp TEH og tatt seg av nedvask og kvitet seg med lik..
2. medhjelper kan ha stilt som krav at TH har sluppet han inn i huset, og passet på at AEH har vært f.eks. på badet før THreiste på jobb og medhjelper har tatt AEH av dage. også her samtale til TEH kan være gjort av GM.

Hvorfor skulle han ikke få tak i noen medhjelpere som er villig til å gjøre alt, når han først involverer andre? Betalt noen for å utføre en ekte kidnapping, der man gjorde sitt beste for å holde AE i live i alle fall til man forlot S4.
Citera
2021-07-12, 18:21
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Hvordan ser du for deg at dette er mulig å få til? Når saken ble offentliggjort, og det ble kjent at kidnappingsdelen var planlagt i lang tid, så er det umulig å ikke skjønne hva man har vært med på. Da har man svært lite å tape på å gå til politiet.

Jeg tror det blir praktisk umulig å gjennomføre for TH, uten å bli avslørt.

Du antyder at han ikke har blitt avslørt?
Citera
2021-07-12, 18:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Hvorfor skulle han ikke få tak i noen medhjelpere som er villig til å gjøre alt, når han først involverer andre? Betalt noen for å utføre en ekte kidnapping, der man gjorde sitt beste for å holde AE i live i alle fall til man forlot S4.

Lite smart at en milliardær setter seg selv i en posisjon der han kan bli blackmailet i all evighet`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in