2021-07-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Så kan det nog bli. Om man inte tar tjuren vid hornen och utsätter sig för risken att bli infekterad. Det var lätt den mildaste förkylning jag haft i mitt liv.

Stackars sängvätare... framtiden blir inte rolig för er. Spruta på spruta...

Ja alltså det slutar ju inte med covid... det är ju en jäkla hets på att hitta nästa dödsvirus... Varför?
Citera
2021-07-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det kan du glömma.
Främst för att man inte kan ta fram vaccin för ännu inte uppkomna mutationer..

Min gissning är en spruta varje år för folk i riskgrupp, och vartannat eller var tredje för oss som inte är antivaxxare

Och om man kommer fram till 1-2 sprutor per år även för er sängvätare så kommer ditt svar vara ja tack? Eller nej tack?

Du måste väl ta alla sprutor de rekommenderar? Annars blir ju du också en antivaxxare.
Citera
2021-07-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har du någon källa på att andelen positiva i Sverige är mellan 2,5% och 3%?
Jag känner inte igen den siffran..
Er lidt højere.

https://covidstatistik.se/provtagningar#andel-positiva-veckovis
Senast redigerad av Esrum 2021-07-12 kl. 14:41.
Citera
2021-07-12, 14:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Och om man kommer fram till 1-2 sprutor per år även för er sängvätare så kommer ditt svar vara ja tack? Eller nej tack?

Du måste väl ta alla sprutor de rekommenderar? Annars blir ju du också en antivaxxare.
Nej, man är inte antivaxxare bara för att man väljer att låta bli att vaccinera sig.

Antivaxxare blir man när man på olika vis försöker få andra att låta bli att vaccinera sig. Ofta sker dessutom detta på oriktiga grunder.
Citera
2021-07-12, 14:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ja alltså det slutar ju inte med covid... det är ju en jäkla hets på att hitta nästa dödsvirus... Varför?
Syftet med att forska på olika typer av ev. kommande sjukdomar är ju att vara så förberedd som möjligt om någon av dessa sjukdomar blir verklighet.
Citera
2021-07-12, 14:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Vilka sprutor pratar du om egentligen? Med dig är det typ inte så lätt att veta då du har en vana att svamla om typ allt möjligt som inte stämmer med verkligheten liksom. Hur var det t.ex. med de där sprutorna med spikprotein som du pratade om? Är det de sprutorna du menar eller menar du COVID-vaccin? *hihi*

Citat:
Jo, det är protein i sprutan. Sluta nu. Det är inte identiskt med spikproteinet hos covid, men det är ett protein baserat på det.

Du bör nog ta några dagar eller år till för att lära dig mer.
Citera
2021-07-12, 14:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fuck yea för selektiv bias.

Låt oss vänta in en dag för att sedan basera hela vår existens på den...

Det var fakta och ett konstaterande utan några slutsatser dragna.
Citera
2021-07-12, 14:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Er lidt højere.

https://covidstatistik.se/provtagningar#andel-positiva-veckovis

Har inte uppdaterats sedan v 20 (för två månader sedan)
Citera
2021-07-12, 14:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, man är inte antivaxxare bara för att man väljer att låta bli att vaccinera sig.

Antivaxxare blir man när man på olika vis försöker få andra att låta bli att vaccinera sig. Ofta sker dessutom detta på oriktiga grunder.

Antivaxxare är emot alla vacciner. Att vara emot att delta i experiment är inte att vara antivaxx.

Vem hindrar någon från att vaccinera sig? Det är väl bara att boka en tid i alltid öppet-appen och gå dit?

Däremot tycker jag att vaccinhets åt andra hållet är ett större problem.
Citera
2021-07-12, 14:46
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det var fakta och ett konstaterande utan några slutsatser dragna.

Ingen som har sagt något annat heller.

Selektiv bias menas att man väljer ut information som passar ens egna agenda
Citera
2021-07-12, 14:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Antivaxxare är emot alla vacciner. Att vara emot att delta i experiment är inte att vara antivaxx.

Vem hindrar någon från att vaccinera sig? Det är väl bara att boka en tid i alltid öppet-appen och gå dit?

Däremot tycker jag att vaccinhets åt andra hållet är ett större problem.
Om du kallar vaccinationförmodligen covid-19 för vaccinhets så är du antivaxxare.

Om du hade skrivit samma sak med neutrala ord utan värdering hade du inte varit antivaxxare.
Citera
2021-07-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Syftet med att forska på olika typer av ev. kommande sjukdomar är ju att vara så förberedd som möjligt om någon av dessa sjukdomar blir verklighet.
Ja visst.. men nu letar man efter näst stora pandemi vilket jag tycker låter konstigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in