2021-07-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Alla individer som lärt sig något som sanning, och tolkar sin verklighet utefter denna lärda sanning, är inte med på någon konspiration.

Med din logik så skulle även jag vara med på konspirationen.

Du förstår uppenbarligen inte begrepp såsom empiri. Många människor har inte bara "lärt sig någonting som sanning" utan de verifierar det även dagligen.

Piloten kontrollerar om kartan stämmer med verkligheten, hisskonstruktören mäter dragkraft i vajern, parabolinstallatören mäter vinkeln till sändaren, australiensaren ser solen gå upp i sydöst, meteorologer jämför satellitbilder med verkligheten, sjöfarare navigerar med en sextant, gymnasieeleven labbar med gravitation, astronomen mäter avståndet till planeter...
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-07-12 kl. 12:37.
Citera
2021-07-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Eh, ja. Att man ser längre ju högre upp man är.

Men du inser inte det, eller?

Det inser jag. Du frågade om jag funderat på varför det är så, och jag frågade om du funderat på det. Du säger ja, men jag misstänker att du aldrig funderat över det. Du har lärt dig att det är på grund av en kurva, och aldrig ifrågasatt det påståendet.
Citera
2021-07-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vilken fråga då snälla jag behöver inte gå utanför mitt tänkande.
Det finns ingen konspiration eller lögn.
Det är plattarna som lever en lögn för ni har inte kommit med ett enda fysiskt bevis på att jorden är platt.
Människor har vetat i över 2000 år att jorden varit rund lever dem också i en konspiration och lögn sedan 2000 år tillbaka.
Skulle inte tro det

Min fråga lyder:
Vad skulle en individ som är med på lögnen om jordens sanna form svara, om jag frågade honom om jordens sanna form?
Citera
2021-07-12, 12:35
Medlem
Han är inte med på nån lögn fatta.
Han vet ju att jorden är rund och det skulle han svara
Citera
2021-07-12, 12:44
Medlem
Citat:
Det inser jag. Du frågade om jag funderat på varför det är så, och jag frågade om du funderat på det. Du säger ja, men jag misstänker att du aldrig funderat över det. Du har lärt dig att det är på grund av en kurva, och aldrig ifrågasatt det påståendet.

Självklart har massor med människor funderat på det. Jag har funderat på det och de gamla grekerna funderade på det. Miljontals människor har funderat på det i tusentals år. Om och om igen.

Du lever i någon slags förvirrad värld där du inte tror att människor studerar sin omgivning och funderar på hur saker hänger ihop. Men det gör vi. Och tack vare det känner vi till en himla massa saker inklusive jordens form.
Citera
2021-07-12, 12:46
Medlem
Har svarat ta det lungt nu kom med nåt fysiskt bevis på att jorden är platt.
Citera
2021-07-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Självklart har massor med människor funderat på det. Jag har funderat på det och de gamla grekerna funderade på det. Miljontals människor har funderat på det i tusentals år. Om och om igen.

Du lever i någon slags förvirrad värld där du inte tror att människor studerar sin omgivning och funderar på hur saker hänger ihop. Men det gör vi. Och tack vare det känner vi till en himla massa saker inklusive jordens form.

Var god visa mig studierna du nämner som ska ha bemött funderingar kring varför vi ser längre när vi står högre upp, och hur slutsatsen landat i att en kurva är förklaringen.
Citera
2021-07-12, 12:54
Medlem
Citat:
Min fråga lyder:
Vad skulle en individ som är med på lögnen om jordens sanna form svara, om jag frågade honom om jordens sanna form?

Han skulle nog troligtvis fortsätta ljuga. Om han inte fick för sig att även du var med i Illuminati.

Vad är din poäng?
Citera
2021-07-12, 12:57
Medlem
Det finns ingen konspiration om jordens form det är ni plattjordare som tror det
Citera
2021-07-12, 12:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Och vetenskapen har kommit fram till vad vi vet i dag.
Citera
2021-07-12, 13:01
Medlem
Citat:
Var god visa mig studierna du nämner som ska ha bemött funderingar kring varför vi ser längre när vi står högre upp, och hur slutsatsen landat i att en kurva är förklaringen.

Jag förstår inte ens vad det är för studier du efterfrågar. Studier på att vi ser längre från högre? Eller studier som visar att jorden inte är platt?

Hela tråden är full med studier som visar att jorden inte är platt. Ska jag dra dem en gång till?
Citera
2021-07-12, 13:04
Medlem
Citat:
Jag förstår inte ens vad det är för studier du efterfrågar. Studier på att vi ser längre från högre? Eller studier som visar att jorden inte är platt?

Hela tråden är full med studier som visar att jorden inte är platt. Ska jag dra dem en gång till?

"Du lever i någon slags förvirrad värld där du inte tror att människor studerar sin omgivning och funderar på hur saker hänger ihop. Men det gör vi."

Låter på dig som att vi har studerat fenomenet att vi ser längre ju högre upp vi befinner oss, och funderat på varför det är så. Då kan du väl visa mig dessa studier, med tillhörande slutsats att det skulle röra sig om en kurva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in