2021-07-12, 11:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Har aldrig vidrört någon myra i mina inlägg vad jag vet. Har nog aldrig länkat något med vomit Comet heller. Men kan ha fel! Många inlägg har det ju blivit.

Ni frågade varför man bygger fyrtorn höga, svaret är att man ser dem från större avstånd.

Att det i din runda fantasi endast är kurvor som kan skymma, det bryr jag mig inte jättemycket om.

Nej ok, blandade ihop dig med praktdåren studenten. Beklagar det innerligt. Skulle aldrig påstå att du och studenten är samma person…

Det är magstarkt att du kallar det faktum att jorden är rund för fantasi när du inte har ett vettigt förslag till vad som skymmer nederdelen av fyrtornen ute till havs.

Obs, perspektiv har aldrig skymt delar av byggnader. Det måste vara nåt annat.
Citera
2021-07-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Varför tar ni inte plattjordare direkt och frågar honom.
Ni lägger ju upp själv filmer från youtube.
Ni är helt otroliga

Vi är otroliga för att vi misstänker att det finns individer som är med på en potentiell lögn om jordens form?

Vi är otroliga för att vi tar till oss material på YouTube?

Eller? Jag förstår inte riktigt vad du försöker få fram här.
Citera
2021-07-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej ok, blandade ihop dig med praktdåren studenten. Beklagar det innerligt. Skulle aldrig påstå att du och studenten är samma person…

Det är magstarkt att du kallar det faktum att jorden är rund för fantasi när du inte har ett vettigt förslag till vad som skymmer nederdelen av fyrtornen ute till havs.

Obs, perspektiv har aldrig skymt delar av byggnader. Det måste vara nåt annat.

Ingen fara!

När du skriver att perspektiv aldrig har skymt nederdelen av byggnader, vad jämför du med? Har du något exempel där du har en platt yta som är säg 10 mil lång, och observerar någonting annat än vad vi ser från strandkanten och blickar ut över havet? Annars låter det mest som att du sitter och gissar dig fram till slutsatser bara för att slippa ifrågasätta en kurva.
Citera
2021-07-12, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ingen fara!

När du skriver att perspektiv aldrig har skymt nederdelen av byggnader, vad jämför du med? Har du något exempel där du har en platt yta som är säg 10 mil lång, och observerar någonting annat än vad vi ser från strandkanten och blickar ut över havet? Annars låter det mest som att du sitter och gissar dig fram till slutsatser bara för att slippa ifrågasätta en kurva.

Nej det är ni plattjordare som återkommande påstår att perspektiv skymmer nederdelen av båtar och byggnader. Ni kommer med påståendet- ni har bevisbördan.
Citera
2021-07-12, 11:37
Medlem
Citat:
Nej det är ni plattjordare som återkommande påstår att perspektiv skymmer nederdelen av båtar och byggnader. Ni kommer med påståendet- ni har bevisbördan.

Om du inte har något att jämföra med så tar jag ditt påstående som tomma ord. Vilket är okej, men jag misstänker att du själv inte ser problematiken i det du säger.
Citera
2021-07-12, 11:38
Medlem
Citat:
Vi är otroliga för att vi misstänker att det finns individer som är med på en potentiell lögn om jordens form?

Vi är otroliga för att vi tar till oss material på YouTube?

Eller? Jag förstår inte riktigt vad du försöker få fram här.
Ni visar ju också filmer från youtube.
Citera
2021-07-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ni visar ju också filmer från youtube.

... Ja? Vad är det du vill ha sagt?
Citera
2021-07-12, 11:42
Medlem
Vilka individer är med på lögnen om jordens form.
Men ställ en direkt fråga till brenson ni har ju vänner i usa.
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-12 kl. 11:46.
Citera
2021-07-12, 11:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om du inte har något att jämföra med så tar jag ditt påstående som tomma ord. Vilket är okej, men jag misstänker att du själv inte ser problematiken i det du säger.

Nåt att jämföra med? Hallå, jag tillhör sidan som har en beskrivning av solsystemet och gravitation och hur de fenomen de manifesterar sig i, som elegant passar in med de observationer alla kan göra.

Du tror inte på något av de och snärjer antingen in dig i bisarra ad hoc-byggen eller rycker bara på axlarna och säger ’jag vet inte’, bara för att du bestämt dig för något.
Senast redigerad av Clay Allison 2021-07-12 kl. 11:51.
Citera
2021-07-12, 11:49
Medlem
Citat:
Vilka individer är med på lögnen om jordens form.
Men ställ en direkt fråga till brenson ni har ju vänner i usa.

Har jag vänner i USA?

Vad tror du en individ som är med på en potentiell lögn om jordens form, skulle svara om jag frågade honom vilken form jorden har? Skulle han ljuga, eller tala sanning?
Citera
2021-07-12, 11:50
Medlem
Finns väl plattjordare i usa också ni säger att ni är så många
Citera
2021-07-12, 11:57
Medlem
Citat:
Nåt att jämföra med? Hallå, jag tillhör sidan som har en beskrivning av solsystemet och gravitation och hur de fenomen de manifesterar sig i.

Du tror inte på något av de och snärjer antingen in dig i bisarra ad hoc-byggen eller rycker bara på axlarna och säger ’jag vet inte’, bara för att du bestämt dig för något.

Ja, något att jämföra med. Du påstår att perspektiv aldrig har skymt byggnader så som vi ser dem skymda i vår observerbara verklighet. Jag söker någon sorts bevis för det påståendet. Är det verkligen så svårt att förstå, om du diskuterar med en individ som ifrågasätter den kurva du så envist förespråkar?

Att du har en förklaring som du aldrig kunnat bekräfta som sann, är ju bara så ointressant i en diskussion där vi ifrågasätter sagda förklaringar. Jag vet att du tror på det du lärt dig. Din tro är inte intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in