2021-07-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Det är nog viktigt att man går på den fakta som finns så man inte tror att man inte kan bli svårt sjuk och precis som du säger har det ju gått över ett år nu och om man skulle kunna undvika att bli svårt sjuk genom att ändra sin kost hade man nog hittat det vid detta laget.

Så det är viktigt att man inte lurar sig själv att tro att man inte kan bli svårt sjuk genom att gå på någon spekulation om att något skulle hjälpa istället för att faktiskt ta åtgärder som vi har belägg för att de fungerar så som att hålla fysisk distans tills man har vaccinerat sig.
Det var verkligen en spännande teori. Men att läkemedelsbranschen helt plötsligt skulle börja värdesätta kost ser jag inte som troligt. Läkemedelsbranschen skiter i vad du har för kost.
Citera
2021-07-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kom med en egen uträkning istället för att fjanta dig, mina siffror var korrekta.
Dina siffror sa du rakt ut att du hittat på själv. Är det verkligen svårt för dig att förstå att det krävs mer än så säger det inte mycket mer än att dig ska man inte lita på när det kommer till källkritik, tack för info
Citera
2021-07-12, 10:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack. Påläst som alltid ..

Jo jag anade det och även om man ändå skulle åka på en infektion, trotts vaccinationen, så kommer ju immunförsvaret att gå igång mycket tidigare och därigenom reducera reproduktionen av spikprotein / virus.
Vore bra om det togs fram fakta om hur vanligt det är med smittspridning till vaccinerade och även de med tidigare covid. Även hur allvarligt sjuka de blev. Än så länge verkar det mest vara gissningar.
Vore även bra med fakta om risker för smittspridning från de vaccinerade som råkat bli sjuka med covid.
Tidigare har funnits teorier om att de vaccinerade inte skulle sprida smittan vidare lika effektivt då de blivit lindrigare sjuka. Kanske sådant kommer från Israel som kommit långt i vaccinationer och har viss smittspridning.
Citera
2021-07-12, 10:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Dina siffror sa du rakt ut att du hittat på själv. Är det verkligen svårt för dig att förstå att det krävs mer än så säger det inte mycket mer än att dig ska man inte lita på när det kommer till källkritik, tack för info

Jag gjorde en kvalificerad gissning. Sen tog jag reda på rätt siffror och det stämde ganska bra. Nu får du gärna ta fram en egen beräkning som motbevisar det, om du vill.
Citera
2021-07-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det är ganska enkelt, räkna antalet rapporter om "breakthrough infections" och ställ det mot antalet infektioner hos icke vaccinerade. Med tanke på hur många som infekterats i USA så tycker jag att det låter som utmärkta siffror!
Ja nu var ju inte detta ett svar på varför rapporter om ”breakthrough infections” automatiskt ska ses som positiva men det du säger är alltså att om resultatet är positivt i rapporten så kan man se det positivt, revolutionerande tack för info…
Citera
2021-07-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vaccinet är ju godkänt för barn av EMA i maj 2021. Anser du att godkännandet inte föregåtts av noggranna tester och isåfall vad har missats?
Att ett läkemedel är godkänt för barn innebär inte att det ska massordineras till friska.
Citera
2021-07-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att ett läkemedel är godkänt för barn innebär inte att det ska massordineras till friska.

Fast det är just den bedömningen Folkhälsomyndigheten gjort.
Citera
2021-07-12, 11:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hade jag påstått att du har fel hade jag såklart gjort det. Nu påstår jag att du argumenterar som en idiot då du drar in egna siffror och börjar räkna på det för att sen används som bevis.

Du gjorde en bajsnödig gissning, fick hjälp av mig att förstå att vi andra skiter i dina gissningar och så begav du dig ut på nätet och hämtade riktig info. Ett tack för det jag lär dig hade vart på sin plats men det flyger väl över huvudet på herrn…

Jag förstår att det var jobbigt för dig att min uträkning var korrekt. Men det du påstod var fel helt enkelt, lev med det. Din siffra var tagen ur ett sammanhang och således inte alls det du påstod. Ibland är det jobbigt att möta verkligheten, men ingen gynnas av du slänger dig med felaktiga siffror. Vi har en pandemi som pågår, jag tror att vi alla vill komma ur det här så fort som möjligt. Jag hittade inte på siffran, jag tog dagens värde men såg sedan att studien sträckte sig till ett visst tidsintervall och hämtade rätt siffra, slutvärdet blev likt förbannat infitessimalt.
Citera
2021-07-12, 11:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det var verkligen en spännande teori. Men att läkemedelsbranschen helt plötsligt skulle börja värdesätta kost ser jag inte som troligt. Läkemedelsbranschen skiter i vad du har för kost.

Big pharma lever på folks okunskap om kost och hälsa. Det är den bittra sanningen.

Och covid kommer att öka vinsterna något enormt pga oviljan till förändring hos folk.

Allt ska vara som det alltid varit.
Citera
2021-07-12, 11:09
Medlem
Testades i torsdags och fick positivt svar fredag morgon.
Har varit dålig i ca 4 dagar, mådde som värst igår morse. Känns lite bättre idag, har inte feber och inte ont i huvudet längre.
Är det över nu eller kommer att bli värre?
Jag är 43årig man, tillhör ingen riskgrupp.
Citera
2021-07-12, 11:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jo, det är protein i sprutan. Sluta nu. Det är inte identiskt med spikproteinet hos covid, men det är ett protein baserat på det.

Du bör nog ta några dagar eller år till för att lära dig mer.

Nej det är det inte, det är en RNA-sträng och lipider.
Citera
2021-07-12, 11:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hur då? Sverige har lika många smittade per capita som Belgien och Tjeckien, ok tjeckerna har dragit iväg lite, dock har Sverige betydligt lägre dödlighet. Norge har bara 133000 fall och kring 800 döda.

Inte totala antalet, det gäller den aktuella dom ligger kring 190fall nu per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in