2021-07-11, 23:06
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, i såna fall vad är det annars som avgör?
Ja det är det som är den stora frågan. Men vad jag kan se förbättrar man inte sina changser att undvika att bli allvarligt sjuk genom att träna mer om man nu inte undviker riskfaktorer som t ex extrem fetma eller högt blodtryck genom att träna.
Citera
2021-07-11, 23:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Man undgår at blive alvorligt syg af Covid-19, ved ikke at blive blive smittet - det ved alle tænkende mennesker.

Ja fast håller det i längden med ett sånt här virus? Ska du stänga in dig i all evighet för att inte bli smittad? Det fattar du väl själv att det är helt orimligt. Särskilt för ett virus som är praktiskt taget helt ofarligt för de allra flesta.
Citera
2021-07-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Suck, nej. Du undviker att bli allvarligt sjuk genom att leva hälsosamt och se till att du får i dig korrekt näring. Du kan inte göra något för att undvika smitta, om du inte vill leva isolerad i en källare för resten av livet. Men då blir du ännu sjukare än om du skulle få covid.

Det er meget simpelt.

Følg de restriktioner som fornuftige lande gennemfører.

Efter et til halvandet år er du vaccineret, og kan leve resten af livet som før Corona, uden at risikere at dø af Covid, hvis du følger myndighedernes anbefalinger om revaccineringer.

Det er den vej verdens befolkninger følger med stor succes og glæde, på trods af sabotagetiltag fra personer som dig.
Citera
2021-07-11, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Stämmer att han tog fram en slags mRNA-teknik men inte den som används av bl.a. Pfizer och Moderna. https://www.logically.ai/factchecks/library/3aa2eefd

Det är samma knep som när man slängde fram tomten som man kallade Pfizers vd, vilket det inte var.
Citera
2021-07-11, 23:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det er meget simpelt.

Følg de restriktioner som fornuftige lande gennemfører.

Efter et til halvandet år er du vaccineret, og kan leve resten af livet som før Corona, uden at risikere at dø af Covid, hvis du følger myndighedernes anbefalinger om revaccineringer.

Det er den vej verdens befolkninger følger med stor succes og glæde, på trods af sabotagetiltag fra personer som dig.
Jag kommer inte vaccinera mig, för jag löper ingen risk att bli allvarligt sjuk i Corona. Hur svårt ska det vara att förstå? Har ni problem att ta till er grundläggande statistik?

Myndigheternas anbefallningar? Pfff, dom kan dra långt åt helvete. Jävla fascister
Citera
2021-07-11, 23:23
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Suck, nej. Du undviker att bli allvarligt sjuk genom att leva hälsosamt och se till att du får i dig korrekt näring. Du kan inte göra något för att undvika smitta, om du inte vill leva isolerad i en källare för resten av livet. Men då blir du ännu sjukare än om du skulle få covid.
Presentera gärna en källa på ditt påstående hade varit mycket intressant att se den, jag har onte lyckats att hitta någon som styrker ditt påstående.
Annars så är det precis som anvädaren du svarade sa att det enda sättet att undvika alvarlig sjukdom är att inte bli smittad.
Citera
2021-07-11, 23:29
Medlem
Citat:
Jag kommer inte vaccinera mig, för jag löper ingen risk att bli allvarligt sjuk i Corona. Hur svårt ska det vara att förstå? Har ni problem att ta till er grundläggande statistik?

Myndigheternas anbefallningar? Pfff, dom kan dra långt åt helvete. Jävla fascister

Du gør bare som du vil, så må du leve med de restriktioner der i forskellige lande lægges på uvaccineredes bevægelsesfrihed.

Når du bliver gammel, kommer du i ricikogruppen og risikerer at dø en pinefuld kvælningsdød af Corona.
Citera
2021-07-11, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Din hypotes är alltså att vi får i oss mer spik-protein vid vaccination än vid genomgången infektion? Har du något belägg för detta? Jag vet inte hur det förhåller sig därvidlag, men anar att det snarare är mer än faktor 1000 till vaccinets fördel.

Du får gärna ta mig ur den villfarelsen.

Du har givetvis rätt. Spikproteinet bildas i deltoideus och det är bara en liten mängd. Blir du smittad av viruset så kommer miljoner virus med spikproteiner att produceras och skickas runt i hela kroppen. Det är milsvida skillnad.
Citera
2021-07-11, 23:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Stämmer att han tog fram en slags mRNA-teknik men inte den som används av bl.a. Pfizer och Moderna. https://www.logically.ai/factchecks/library/3aa2eefd
Vad är det där för sida? Factchecker? Dom drar halvsanningar ur röven hela tiden. Dom skriver ju själva att Malone är en av flera som varit avgörande i teknikens utveckling. Så han är alltså en tung person värd att ta på största allvar!

S.k "factcheckers" är notoriskt opålitliga
Citera
2021-07-11, 23:33
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Presentera gärna en källa på ditt påstående hade varit mycket intressant att se den, jag har onte lyckats att hitta någon som styrker ditt påstående.
Annars så är det precis som anvädaren du svarade sa att det enda sättet att undvika alvarlig sjukdom är att inte bli smittad.
Skämtar du? Behöver du en källa på 2+2 också?
Citera
2021-07-11, 23:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Du gør bare som du vil, så må du leve med de restriktioner der i forskellige lande lægges på uvaccineredes bevægelsesfrihed.

Når du bliver gammel, kommer du i ricikogruppen og risikerer at dø en pinefuld kvælningsdød af Corona.
Tror du jag kommer bry mig om Corona om 50 år?
Citera
2021-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Tror du jag kommer bry mig om Corona om 50 år?

Nej det gør du sikkert ikke, for det forudsætter at man kan ricikovurdere.

De fleste andre ved at Corona virus sikker ikke er udryddet, og derfor må holdes nede via vaccineringer, og disse vaccineringer tager folk derfor rutinemæssigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in